Громадське харчування, ритейл і сфера послуг залишаються найпопулярнішими сферами для франчайзингу, проте перспективними стають і менш очевидні напрями – медичні та освітні послуги. Forbes зібрав актуальні франшизи із вступним внеском до $10 000 і загальною сумою інвестицій до $30 000.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ринок франчайзингу в Україні поступово відновлюється після шокового 2022 року, хоча ще не досяг довоєнних показників, розповіли Forbes у консалтингових компаніях MOST Franchising та Franchise Group. Локомотиви пожвавлення – мережі закладів харчування, продуктові ритейлери та заклади альтернативної освіти.
Наразі в Україні існує 600 франшиз, які мають 31 500 франчайзингових обʼєктів, розповіла власниця і CEO компанії Franchise Group Мирослава Козачук. У 80% випадків бізнесом за франшизою цікавляться або ті, хто вже мав досвід підприємництва, або управлінці, які накопичили кошти для відкриття власної справи, описує портрет типового франчайзі співзасновниця компанії MOST Franchising Катерина Бенівська.
«Більшість інвесторів готові вкладати незначні суми. Своєрідний психологічний поріг – інвестиції до $30 000 разом із паушальним внеском», – додає вона. Серійні підприємці звертають увагу на франшизу як спосіб диверсифікувати свій портфель, проте їх лише близько 10–15% від усіх інвесторів, каже експертка.
У сфері послуг несподівано активізувалися мережі освітніх закладів. Протягом 2022–2023 років на ринку з’явилися франшизи від Дитячої академії успіху, Star Time Education Center, Oops School. Попит на центри розвитку для дітей зберігається ще з ковідних років через погіршення якості загальної освіти, а внутрішня міграція додатково стимулює цей напрям після повномасштабного вторгнення, пояснює співзасновниця MOST Franchising.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.