Українці не збираються відмовлятися від новорічного шопінгу, незважаючи на війну. Про це свідчить дослідження Deloitte, яке вперше провели для українського ринку в 2022 році. Forbes вибрав головне з дослідження
Консалтингова компанія Deloitte вперше провела дослідження планів на різдвяний та новорічний шопінг в Україні. Останні декілька років вона робила його лише в США, Австралії та Канаді.
Подивитися на поведінку українських споживачів окремо аналітики Deloitte вирішили через специфічність ситуації, яка склалася в країні, що охоплена повномасштабною війною, зазначає керівник галузевої групи з ритейлу та оптової дистрибуції Олександр Ямпольский. Адже до падіння ВВП на третину додається вкрай пригнічений стан людей. Одне із завдань цієї роботи – надати українському бізнесу реалістичну картинку споживацької активності. Deloitte збирається робити опитування щодо новорічно-різдвяного шопінгу в Україні й надалі.
Що стосується цьогорічного дослідження, то компанія онлайн опитала респондентів у межах репрезентативної вибірки серед жителів України. Респондентами стали люди віком старше 18 років, які користуються інтернетом.
Ось основні висновки дослідження.
- Більшість українців, 61%, не хочуть відмовлятися від новорічного шопінгу цього року. Майже половина з них планує витратити 1000–5000 грн. Проте через війну люди будуть святкувати економніше. 52% збираються купувати на меншу суму, ніж торік. Серед тих, хто планує збільшити цьогорічні витрати, найбільше військових та студентів. 60% пенсіонерів та майже стільки ж тимчасово безробітних зменшать витрати.
- 52% тих, хто планує новорічний шопінг, готові витратити на нього від 25% до 50% місячного доходу. 14% готові залучити кредитні кошти. Найбільше планують витрачати жителі Києва та області. А також ті, хто тимчасово перебуває за кордоном.
- Святковий стіл – основне джерело витрат. Продукти харчування – найпопулярніша категорія товарів для закупок, що плануються на Новий рік. На другому місці товари для дітей, на третьому – одяг та взуття. Донат на ЗСУ випередив за популярністю алкогольні напої. Зробити пожертву на армію збираються 33% із тих, хто планує новорічно-різдвяний шопінг.
- Українці не хочуть користуватися послугами та купувати товари тих компаній, які продовжують працювати в країні-агресорці. Таких 63% з опитаних Deloitte. Крім цього, на прийняття рішення про купівлю товару найбільше впливають власний досвід та знижки, які пропонує продавець. Це найважливіші фактори вибору покупки. Найменший вплив, згідно з опитуванням, має реклама.
- Офлайн переважає над онлайном. Основне місце для новорічного та різдвяного шопінгу – великі супермаркети та торговельні центри. Онлайн-ресурси на третьому місці. Частіше онлайн вибирають мешканці великих міст. Жителі населених пунктів до 100 000 людей перед Новим роком переважно підуть до супермаркетів.
- Смартфон – найпопулярніший пристрій для онлайн-купівлі. За його допомогою шопінг здійснює 66% тих, хто купує в інтернеті. На другому місці – ноутбук. 1% споживачів зроблять покупки за допомогою «розумного» годинника.
- Українці не хочуть довго чекати на доставку товару. Через це в країні не стали поширеними закупки на закордонних сайтах. Вітчизняні покупці не хочуть чекати на товар з іншої країни, навіть якщо він там дешевше на 20%.
- 83% тих, хто планує витрачати гроші на новорічно-різдвяні свята, збираються купувати подарунки для родини. На другому місці з популярності – презенти для себе.
- В умовах високої невизначеності, яка спричинена війною, шопінг українців відкладається на другу половину грудня, зазначають в Deloitte. Згідно з опитуванням, 57% чоловіків та 47% жінок збираються за покупками після 15 грудня. Для порівняння: у США більшість респондентів завершують святкові закупки до кінця листопада.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.