Українці не збираються відмовлятися від новорічного шопінгу, незважаючи на війну. /Shutterstock
Категорія
Компанії
Дата

Їжа, купівля зі смартфона та бойкот тих, хто працює в РФ. Головне з дослідження Deloitte про новорічний шопінг українців

2 хв читання

Українці не збираються відмовлятися від новорічного шопінгу, незважаючи на війну. Фото Shutterstock

Українці не збираються відмовлятися від новорічного шопінгу, незважаючи на війну. Про це свідчить дослідження Deloitte, яке вперше провели для українського ринку в 2022 році. Forbes вибрав головне з дослідження

Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного! 

Консалтингова компанія Deloitte вперше провела дослідження планів на різдвяний та новорічний шопінг в Україні. Останні декілька років вона робила його лише в США, Австралії та Канаді. 

Подивитися на поведінку українських споживачів окремо аналітики Deloitte вирішили через специфічність ситуації, яка склалася в країні, що охоплена повномасштабною війною, зазначає керівник галузевої групи з ритейлу та оптової дистрибуції Олександр Ямпольский. Адже до падіння ВВП на третину додається вкрай пригнічений стан людей. Одне із завдань цієї роботи – надати українському бізнесу реалістичну картинку споживацької активності. Deloitte збирається робити опитування щодо новорічно-різдвяного шопінгу в Україні й надалі. 

Що стосується цьогорічного дослідження, то компанія онлайн опитала респондентів у межах репрезентативної вибірки серед жителів України. Респондентами стали люди віком старше 18 років, які користуються інтернетом. 

Ось основні висновки дослідження.

  • Більшість українців, 61%, не хочуть відмовлятися від новорічного шопінгу цього року. Майже половина з них планує витратити 1000–5000 грн. Проте через війну люди будуть святкувати економніше. 52% збираються купувати на меншу суму, ніж торік. Серед тих, хто планує збільшити цьогорічні витрати, найбільше військових та студентів. 60% пенсіонерів та майже стільки ж тимчасово безробітних зменшать витрати.
  • 52% тих, хто планує новорічний шопінг, готові витратити на нього від 25% до 50% місячного доходу. 14% готові залучити кредитні кошти. Найбільше планують витрачати жителі Києва та області. А також ті, хто тимчасово перебуває за кордоном.
  • Святковий стіл – основне джерело витрат. Продукти харчування – найпопулярніша категорія товарів для закупок, що плануються на Новий рік. На другому місці товари для дітей, на третьому – одяг та взуття. Донат на ЗСУ випередив за популярністю алкогольні напої. Зробити пожертву на армію збираються 33% із тих, хто планує новорічно-різдвяний шопінг. 
  • Українці не хочуть користуватися послугами та купувати товари тих компаній, які продовжують працювати в країні-агресорці. Таких 63% з опитаних Deloitte. Крім цього, на прийняття рішення про купівлю товару найбільше впливають власний досвід та знижки, які пропонує продавець. Це найважливіші фактори вибору покупки. Найменший вплив, згідно з опитуванням, має реклама. 
  • Офлайн переважає над онлайном. Основне місце для новорічного та різдвяного шопінгу – великі супермаркети та торговельні центри. Онлайн-ресурси на третьому місці. Частіше онлайн вибирають мешканці великих міст. Жителі населених пунктів до 100 000 людей перед Новим роком переважно підуть до супермаркетів.
  • Смартфон – найпопулярніший пристрій для онлайн-купівлі. За його допомогою шопінг здійснює 66% тих, хто купує в інтернеті. На другому місці – ноутбук. 1% споживачів зроблять покупки за допомогою «розумного» годинника.
  • Українці не хочуть довго чекати на доставку товару. Через це в країні не стали поширеними закупки на закордонних сайтах. Вітчизняні покупці не хочуть чекати на товар з іншої країни, навіть якщо він там дешевше на 20%. 
  • 83% тих, хто планує витрачати гроші на новорічно-різдвяні свята, збираються купувати подарунки для родини. На другому місці з популярності – презенти для себе. 
  • В умовах високої невизначеності, яка спричинена війною, шопінг українців відкладається на другу половину грудня, зазначають в Deloitte. Згідно з опитуванням, 57% чоловіків та 47% жінок збираються за покупками після 15 грудня.  Для порівняння: у США більшість респондентів завершують святкові закупки до кінця листопада.
Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд