Криза як бізнес-можливість. Сергій Шапран про те, як ризик став кроком до успіху
Категорія
Партнерський матеріал
Дата

Криза як бізнес-можливість. Сергій Шапран про те, як ризик став кроком до успіху

Сергій Шапран, CEO в Alumeta Group

Сьогодні Alumeta Group – міжнародний промислово-інвестиційний холдинг. Головною його складовою є Броварський алюмінієвий завод (BRAZ) – лідер українського виробництва алюмінієвої продукції, що має 70% частки внутрішнього ринку та клієнтів із 30 країн Європи. 

За останні вісім років ми активно модернізуємо підприємство та збільшуємо потужності. Купівля нового обладнання цього року дасть змогу збільшити потужність заводу на 37%. В Україні ми абсолютні лідери! 12% від загального обсягу виробництва – готові вироби, а це понад тисячу найменувань.

Історія про шлях компанії, народженої в кризу, і рішення, які допомогли його переграти.

У 2011 році у світі триває економічна криза. Молодий юрист Сергій Шапран кардинально змінює своє життя та повʼязує його з металургією. Так розпочався шлях до лідерства та великого успішного бізнесу Alumeta Group.

У всього, що трапляється, обовʼязково є сенс. Головне – побачити та ризикнути

 Я вперше побачив Броварський алюмінієвий завод у стані «приміщення під оренду». Від заводу тоді залишилися лише стіни. Більшість обладнання було вирізано на металобрухт, техніка застаріла. Надворі криза. І я розумів, що за таких умов діяти треба максимально швидко, але продумано. Потрібні були великі інвестиції, технічні фахівці у металургії та сильна команда. Закупили перше необхідне обладнання, знайшли професіоналів та запустили процес.

Фото: Артем Галкін

Фото: Артем Галкін

Дій без сумнівів!

У 2014 році ми відновили роботу всіх цехів заводу та почали набирати обертів. Ми змогли налагодити контакти з міжнародними компаніями щодо постачання обладнання та спільної роботи. Продовжували нарощувати внутрішнє виробництво.

Тоді ми вже мали кілька десятків європейських клієнтів, з якими підписали річні контракти. Домовленості треба було виконувати. Це означає – знову ризикувати та продовжувати багато працювати.

У 2019 році холдинг Alumeta Group зайняв міцну позицію у рейтингу найбільших компаній у сфері металургії, маючи безперебійний цикл виготовлення алюмінієвої продукції. Ви запитували про формулу успіху. Все просто: працьовитість і бажання бути кращими. Моє бажання, бажання моєї команди.

Люди – головний ресурс

Ми повернули на завод близько сотні співробітників, які працювали тут до розвалу. Усім їм завод залишився винен зарплату за кілька місяців. Спочатку вони розглядали роботу як тимчасову. Тож насамперед ми вирощували та зміцнювали довіру. Багато хто з працівників досі зі мною. І це для мене має дуже важливо. Ми знайшли майстрів на інших виробництвах і запросили іноземних фахівців.

Нині на заводі працює близько 800 осіб. Я знаю всіх особисто, і мене легше застати в цехах, ніж у кабінеті.

Фото: Артем Галкін

Фото: Артем Галкін

Я відкритий до спілкування. Працівники завжди кажуть мені правду. Усі знають: якщо є проблема, її слід вирішувати.

Кожен фахівець у своїй справі може озвучити свої раціоналізаторські ідеї. Їх вивчають інженери й аналітики, і, якщо пропозиція несе економію ресурсу та вигоду, ми втілюємо ідею у життя.

Креатив, професіоналізм, зобовʼязання та трохи ризику 

Бути першими, знаходити нові точки дотику та рішення – у цьому вся Alumeta Group. Ми нікого не копіюємо, ми задаємо модні тренди та ритм. Вигадуємо та робимо те, чого до нас на нашому ринку не робили. Так, у цьому є частка ризику, вивіреного і прорахованого, але якщо не ризикувати, стоятимеш на місці, як би швидко не біг.

Наприклад, оцінивши перспективи нового ринку – виробництво сонячних батарей, ми закупили унікальне в Україні обладнання, яке підвищує механічні властивості.

Після реінкарнації з 2011 року завод жодного разу не зупинився. Навіть під час локдауну він працював 24/7 з дотриманням карантинних заходів. Завдяки тому, що Braz – безвідходне виробництво повного циклу, всі зобовʼязання виконано вчасно.

Фото: Артем Галкін

Фото: Артем Галкін

Міжнародні ринки та сталий розвиток

Близько 60% продукції підприємства спрямовано на експорт. Західні партнери дисципліновані, їхні плани та замовлення прописані щонайменше на рік уперед. Тут можна планувати та розуміти, що все буде виконано, а завод отримає прибуток. Це його пряме завдання. І мова не просто про прибуток у твердій валюті. Це дає змогу постійно оновлювати парк обладнання. Сучасні верстати дозволяють робити наш «зелений» алюміній ще зеленішим, значно знижуючи енерговитрати.

У 2018 році завод отримав нагороду як найкраща екологічна організація Київської області на Міжнародному екологічному форумі.

З українськими замовниками ми намагаємось вибудовувати такі самі ділові відносини, як і з експортними клієнтами, але вітчизняний клієнт звик працювати частіше за разовим контрактом, а не довгостроково. Проте ми прагнемо балансувати між внутрішнім та зовнішнім ринком. Український ринок для нас у пріоритеті, ми працюємо над цим.

Хтось втрачає, а хтось знаходить

 На ці два табори минулого року світ розділила пандемія COVID-19 та кардинально змінила історію розвитку бізнесу в усьому світі. Результат цієї та енергетичної криз ми з вами тільки починаємо відчувати. Підприємства змушені закриватися, оскільки не спроможні платити за енергоресурси та сировину. Виникає питання: де ми братимемо товари китайських чи європейських монополістів?

Фото: Артем Галкін

Фото: Артем Галкін

За моїм прогнозом, найближчі пʼять років на світ чекає дефіцит. Від кави до іграшок, закордонних продуктів та паперу. А це означає, що треба орієнтуватися на внутрішній ринок. Відходити від сировини та запускати виробництво готової якісної продукції для внутрішнього ринку й на експорт.

Нам потрібно навчитися виробляти готовий продукт і створювати додаткову вартість, аби не бути сировинною країною.

Суперсила та work-life balance

Alumeta Group – це справа життя. Процес захоплює мене ментально й емоційно, це моє місце сили та натхнення. Як і моя сімʼя. Весь вільний час я проводжу з ними. Це два основні джерела, де я черпаю ресурс.

Слід розуміти, що будь-який бізнес – ризик. Тим паче в умовах кризи. Ми впоралися, а кризи нас багато чого навчили. І якби повернути час назад, я б змінив лише одне – розпочав би свою справу раніше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

30 до 30 | Квартал 95, лідер "Великого будівництва"