Роздрібна та оптова торгівля генерує 12,4% ВВП України. Хто саме? 10 з 25 найбільших ритейлерів – продуктові мережі магазинів, у топі немає жодного із продавців одягу, ювелірних або дитячих товарів. Хоча дві третини ритейлерів у рейтингу Forbes «200 лідерів української економіки» мають негативну динаміку виторгу за рік (приміром, Eldorado і групи компаній «Віннер» – падіння становить понад 40%), окремі гравці зросли в рази. Наприклад, мережа бюджетних магазинів «Аврора» збільшила виторг за воєнний рік більш ніж удвічі. Хто ще серед лідерів галузі залишається в обоймі найбільших в умовах війни?
Після падіння на 21,4% у 2022 році роздрібні продажі в супермаркетах і магазинах у січні – червні 2023‐го збільшилися на 7,3%. «Ситуація стабілізувалася», – говорить СЕО «Auchan Україна» Марта Труш.
На показники роботи ритейлерів впливають падіння купівельної спроможності українців та зменшення кількості споживачів через виїзд за кордон. Так, за словами Труш, у її торгових точках, де українці роблять великі закупи, кількість товарів у середньому кошику зменшилася на 20%. «Українці «пожертвували» товарами для задоволення – ковбасами найвищого цінового сегмента, сирами, шоколадом або непродовольчою групою», – каже СЕО «Auchan Україна».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.