Категорія
Головне
Дата

Сервіс email-маркетингу MailChimp продають за $12 млрд. Що незвичайного в угоді і хто займається цим бізнесом в Україні

Американська Intuit оголосила про купівлю сервісу email-маркетингу MailChimp за $12 млрд. Це одне з найбільших в історії поглинань стартапу, що не приваблювало зовнішніх інвестицій. Чим ще примітна угода?

Intuit виплатить більше половини суми акціями і до $5 млрд – кешем. Компанія може дозволити собі великі витрати. Її капіталізація за рік зросла на 47% і перевищує $150 млрд. Виторг у 2020 році збільшився на 12%, до $7,7 млрд.

Найвідоміший продукт Intuit – онлайн-сервіс для платників податків TurboTax. За оцінкою агентства Moody's, на нього припадає третина всіх електронних декларацій, які обробляє американська IRS (близько 65 млн заявок). Intuit також володіє додатком для управління персональними фінансами Mint і онлайн-бухгалтерією QuickBooks, яка орієнтована на малий і середній бізнес.

MailChimp у 2001 році заснували Бен Честнат і Ден Курціус. Сервіс для розсилки е-мейлів виріс як побічний проеєкт їх основного бізнесу – агентства веб-дизайну. MailChimp ніколи не залучав сторонніх інвестицій. Такий підхід до ведення бізнесу – bootstrapping – нетиповий для стартапів, які зазвичай спираються на венчурний капітал. Інші схожі приклади – розробила Minecraft студія Mojang, яку Microsoft придбала за $2,5 млрд, а також відеокурси Lynda.com, які придбав LinkedIn за $1,5 млрд.

Intuit має апетит до великих злиттів. У 2020 році компанія заплатила $7 млрд за сервіс з управління персональними фінансами Credit Karma.

У MailChimp близько 2,4 млн активних користувачів, з них приблизно 800 000 – платять від $9,99 до $ 299 на місяць залежно від кількості функцій і кількості листів. Виторг компанії в 2020 році зріс на 20%, майже до $800 млн. Засновники MailChimp гарантовано стануть мільярдерами – Честнату і Курціусу компанія належить цілком. Покупець зарезервував $300 млн на бонуси співробітникам MailChimp, які будуть виплачені протягом трьох років при досягненні виставлених показників.

Чи переплачує покупець? У 2018-му хмарна платформа Twilio придбала сервіс поштових розсилок SendGrid за $2 млрд за мультиплікатором 14 до продажів. MailChimp дістанеться Intuit з мультиплікатором 15.

Для Intuit ця угода – спосіб збільшити охоплення малого і середнього бізнесу. Близько семи мільйонів підприємців вже використовують її сервіс цифрової бухгалтерії QuickBooks. «Очевидно, що вони сподіваються налаштувати крос-продажі», – говорить Костянтин Макаров, засновник сервісу розсилок SendPulse. Він має близько 12 000 користувачів, що платять.

Хто працює в ніші email-маркетингу в Україні

  • eSputnik – автоматизація маркетингу і email-розсилок з прицілом на великий бізнес.
  • SendPulse – організація розсилок через пошту, SMS, Viber.
  • Folderly – забезпечення доставки повідомлень.
  • Mailhunter – пошук і верифікація email-адрес.

Близько 25% українських підписників емейл-сервісів використовують MailChimp, вважає Макаров. Така сама доля, на його думку, у SendPulse, решту ділять eSputnik, UniSender та інші. Чи варто їм побоюватися посилення ключового конкурента? «Mailchimp – гігант у своїй ніші, але через розміри він не може якісно обслуговувати всіх користувачів, – говорить CEO сервісу розсилок Sendios Андрій Рейнвальд. – Він не заважає рости, а розвиває ринок». Його компанія розсилає 300 млн листів на місяць. Середній чек в email-маркетингу для малого і середнього бізнесу в Україні – близько $50–100 на місяць, говорить Макаров. Це означає, що обсяг тільки цього сегмента – близько $30–60 млн на рік.

У 2020 році розмір глобального ринку маркетингових технологій виріс на 20%, до $121,5 млрд, підрахували аналітична компанія WARC і консалтингова фірма BDO. Пакетними розсилками, за даними консалтингової компанії Clever Touch, користуються 38% усіх маркетологів.

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

Рейтинг зарплат | 15 найкомфортніших банків