Новий сервіс Expirenza by mono об'єднає в собі оплату в ресторанах від monobank з сервісами Еxpirenza і буде працювати з будь-якими банківськими картами. Це дасть змогу monobank заробляти на послугах еквайрингу
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Фінтехпроєкт monobank придбав сервіс для роботи з відгуками відвідувачів Expirenza, повідомив у Facebook співзасновник проєкту monobank Олег Гороховський.
Expirenza допомагає оффлайн-бізнесу збирати зворотний звʼязок від клієнтів про хороший чи поганий сервіс.
Основні продукти платформи – сервіс зворотного звʼязку, електронне меню й безконтактні чайові через QR-код. Для monobank важлива остання функція, оскільки це дасть можливість проєкту заробляти на еквайрингу, каже Гороховський.
Що таке Expirenza
Платформу було засновано 2019 року київськими підприємцями Олександром Гудковим (засновник проєкту GUDfood) і Михайлом Селецьким.
Expirenza обслуговує понад 2000 клієнтів – переважно компанії HoReCa, retail, доставки, медичного сектора та ринку персональних послуг. Серед них Kyiv Food Market, Milkbar, Mimosa Brooklyn Plaza, Vodafone, «Добробут», «Тайський привіт» і «Китайський привіт», «Чорноморка», SPORTLIFE та багато інших.
У компанії працює 11 чоловік. Усі вони залишаються в проєкті і будуть далі його розвивати спільно з командою monobank, повідомив Гудков.
Операцію провів інвестиційний підрозділ групи ТАС Сергія Тігіпка, її закрили за три місяці, розповів Forbes Олег Гороховський. Рішення про продаж було прийнято відразу, сторони залишилися задоволені умовами, каже Гудков.
Навіщо monobank купив Expirenza
Нова назва сервісу – Expirenza by mono. Він обʼєднає в собі оплату в ресторанах від monobank із сервісами Expirenza. Така оплата не зажадає POS-терміналу й іншого додаткового устаткування – платформа підтримує Google Pay, Apple Pay і всі сучасні методи оплати.
«Ми зробимо єдиний QR-код для ресторанів – відгуки, меню, оплата і чайові», – повідомив Гороховський.
Нові функції для приймання платежів, оплата замовлення за QR-кодом та інші можливості будуть доступні закладам України вже в вересні–жовтні і працюватимуть із будь-якими банківськими картами, анонсує співзасновник monobank.
Угода відбулася в непростий період для бізнесу Expirenza. Приблизно з початку 2021 року компанія почала втрачати ринкові позиції через те, що на ринку зʼявилися нові гравці, які пропонують більший спектр послуг, каже Алекс Ілляш, співзасновник сервісу QR-меню Choice.
«Ця угода більше плюс mono. Тренд на оплату QR-кодом в Європі тільки набирає обертів, і monobank це помітив, – каже Ілляш. – Суть QR-сервісу – це не замовлення в ресторані, а саме оплата через QR».
Ціна питання
Суму та деталі угоди сторони не розкривають, як і фінансові результати Expirenza. З урахуванням того, що компанія працює в основному на українському ринку, можна очікувати оцінку в дві-три річні виручки, вважає керуючий партнер інвестиційно-банківської компанії Soul Partners Ігор Верхогляд.
У квітні 2019 року, коли сервіс Expirenza працював усього півроку, в інтервʼю AIN.UA Гудков сказав, що оборот компанії складає близько 1 млн грн на місяць. Тоді в компанії було 200 клієнтів, близько 400–500 локацій і два тарифи – 1500 грн і 2000 грн на місяць за одну локацію. Зараз кількість клієнтів зросла в 10 разів, тарифи діляться на три варіанти: 900 грн 1500 грн і 2500 грн.
Чи можна казати, що й виручка виросла в 10 разів? Гудков відмовився повідомити кількість локацій, що платять. Це ключовий параметр для оцінки бізнесу Expirenza.
Якщо виходити з припущення, що більшість клієнтів компанії платять, річна виручка досягає кілька сотень тисяч доларів, підрахував керуючий партнер інвесткомпанії AVentures Capital Євген Сисоєв. У цьому випадку сума угоди була до $1 млн, вважає інвестбанкір.
Конкуренти кажуть про значно скромніші показники цього бізнесу.
«З нашої практики регулярно платять тільки 15–20% клієнтів, – розповів Ілляш. – Думаю приблизно такі самі цифри і в Expirenza». Його компанія Choice працює рік. За цей час вона підключила клієнтів у 25 країнах. На платформі зареєстровано 5000 закладів.
Ілляш оцінює Expirenza в $300 000–500 000. Є й більш низькі оцінки. «Я оцінюю цю угоду приблизно в $150 000–200 000, виходячи з нинішніх показників сервісу та стану ринку», – каже засновник і CEO ще одного конкуруючого сервісу Revizion Сергій Шапіренко.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.