Категорія
Інновації
Дата

Forbes Digital

Хакнути Європу. Діалог співзасновника Glovo та двох українських стартаперів, які плекають плани підкорення країн ЄС

8 хв читання

Юлія Бялецька, Володимир Оляніцький і Саша Мішо. /колаж Анастасія Решетнік

Юлія Бялецька, Володимир Оляніцький і Саша Мішо. Фото колаж Анастасія Решетнік

Forbes зібрав за одним столом (віртуальним) Сашу Мішо, співзасновника іспанського єдинорога Glovo, і двох українських стартаперів, які лише плекають плани підкорення Європи. На які питання їм доведеться знайти відповіді на цьому шляху?

Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.

Вдало поєднати просування «зелених рішень» із масштабуванням свого бізнесу – так визначає свої рикнові прагнення Юлія Бялецька, CEO й співзасновниця стартапу S.Lab. «Рухатися вперед і не здаватися» – підхід до розвитку власної справи співзасновника ChoiceQR Володимира Оляніцького.

У розмові зі співзасновником Glovo Сашею Мішо молоді підприємці діляться інсайтами щодо своїх майбутніх планів, а також викликами, з якими довелось зіткнутись у період повномасштабного вторгнення.

Стратегія: удосконалення виробництва і конкуренція

Саша Мішо: Я переглянув інформацію про ваші компанії, це суперцікаво. Але почнімо з оновлень: розкажіть, де ви зараз перебуваєте і що робитимете найближчі кілька місяців.

Юлія Бялецька: Ми робимо екопакування, щоб замінити спінений пластик (або пінопласт). Я завжди маю з собою зразок, аби показати, що воно дійсно має дуже схожий вигляд. Для виробництва потрібні лише два рослинних компоненти: ми змішуємо сільськогосподарські відходи, наприклад, стебла технічних конопель чи льону, з міцелієм, кореневою системою грибів. Якщо коротко, міцелій починає створювати нитки, як той павук, і зв’язує все це докупи.

Головне тут – технологія. Зробити кілька зразків пакування з натуральних компонентів легко, та коли доходить до масштабування, на сцену виходять інновації й технології.

Ми можемо виробляти невеликі партії у напівручний спосіб, у першому кварталі 2024 року плануємо завершити автоматизовану лінію для виробництва у промислових масштабах. Це перша важлива віха.

Зараз ідеальний час для всього, що повʼязано зі сталим розвитком. Згідно з правилами та директивою ЄС, усе пакування має бути придатним для переробки та багаторазового використання. Ми запустили пілотний проєкт із LʼOreal і зараз працюємо над укладенням контракту, щоб стати їхнім постачальником, та, звісно, це нешвидкий процес. Маємо чергу клієнтів і попередні замовлення, тож друга мета – виконати їх і нарощувати дохід і потужності.

Ми щойно закрили перший інвестраунд на €700 000, вони підуть на завершення виробничої лінії. Потім хочемо масштабуватися з мінівиробництвами у 40‐футових контейнерах. Ці мініфабрики з нашою технологією будуть розміщені безпосередньо на виробництві наших клієнтів, щоб робити пакування на місці, а не доставляти його по всьому світу. Ціль на другий‐третій квартал 2024 року – зробити MVP такого контейнера.

С. М.: Зараз ваші клієнти мають на своїх заводах виробництво пінопластового пакування?

Ю. Б.: Середній і малий бізнес просто купує пакування у того постачальника, якого знайдуть. З великими компаніями на кшталт LʼOreal, Sony, HP, P&G історія інша. Пінопласт легкий, але об’ємний, тож доправляти його на великі відстані економічно невигідно. Тому зазвичай ці компанії мають розміщувати потужності близько до виробництва пакування або ж роблять власні пакувальні лінії.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Третій випуск 2025 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні