Forbes зібрав за одним столом (віртуальним) Сашу Мішо, співзасновника іспанського єдинорога Glovo, і двох українських стартаперів, які лише плекають плани підкорення Європи. На які питання їм доведеться знайти відповіді на цьому шляху?
Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного!
Вдало поєднати просування «зелених рішень» із масштабуванням свого бізнесу – так визначає свої рикнові прагнення Юлія Бялецька, CEO й співзасновниця стартапу S.Lab. «Рухатися вперед і не здаватися» – підхід до розвитку власної справи співзасновника ChoiceQR Володимира Оляніцького.
У розмові зі співзасновником Glovo Сашею Мішо молоді підприємці діляться інсайтами щодо своїх майбутніх планів, а також викликами, з якими довелось зіткнутись у період повномасштабного вторгнення.
Стратегія: удосконалення виробництва і конкуренція
Саша Мішо: Я переглянув інформацію про ваші компанії, це суперцікаво. Але почнімо з оновлень: розкажіть, де ви зараз перебуваєте і що робитимете найближчі кілька місяців.
Юлія Бялецька: Ми робимо екопакування, щоб замінити спінений пластик (або пінопласт). Я завжди маю з собою зразок, аби показати, що воно дійсно має дуже схожий вигляд. Для виробництва потрібні лише два рослинних компоненти: ми змішуємо сільськогосподарські відходи, наприклад, стебла технічних конопель чи льону, з міцелієм, кореневою системою грибів. Якщо коротко, міцелій починає створювати нитки, як той павук, і зв’язує все це докупи.
Головне тут – технологія. Зробити кілька зразків пакування з натуральних компонентів легко, та коли доходить до масштабування, на сцену виходять інновації й технології.
Ми можемо виробляти невеликі партії у напівручний спосіб, у першому кварталі 2024 року плануємо завершити автоматизовану лінію для виробництва у промислових масштабах. Це перша важлива віха.
Зараз ідеальний час для всього, що повʼязано зі сталим розвитком. Згідно з правилами та директивою ЄС, усе пакування має бути придатним для переробки та багаторазового використання. Ми запустили пілотний проєкт із LʼOreal і зараз працюємо над укладенням контракту, щоб стати їхнім постачальником, та, звісно, це нешвидкий процес. Маємо чергу клієнтів і попередні замовлення, тож друга мета – виконати їх і нарощувати дохід і потужності.
Ми щойно закрили перший інвестраунд на €700 000, вони підуть на завершення виробничої лінії. Потім хочемо масштабуватися з мінівиробництвами у 40‐футових контейнерах. Ці мініфабрики з нашою технологією будуть розміщені безпосередньо на виробництві наших клієнтів, щоб робити пакування на місці, а не доставляти його по всьому світу. Ціль на другий‐третій квартал 2024 року – зробити MVP такого контейнера.
С. М.: Зараз ваші клієнти мають на своїх заводах виробництво пінопластового пакування?
Ю. Б.: Середній і малий бізнес просто купує пакування у того постачальника, якого знайдуть. З великими компаніями на кшталт LʼOreal, Sony, HP, P&G історія інша. Пінопласт легкий, але об’ємний, тож доправляти його на великі відстані економічно невигідно. Тому зазвичай ці компанії мають розміщувати потужності близько до виробництва пакування або ж роблять власні пакувальні лінії.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.