Фото: прес-служба КМЕФ
Категорія
Партнерський матеріал
Дата

Нове покоління звʼязку: як український бізнес може монетизувати 5G-підключення? 

3 хв читання

Фото: прес-служба КМЕФ

В межах Київського міжнародного економічного форуму відбулась панельна дискусія на тему «Вперед у майбутнє. В який світ ведуть нас технології».

В обговоренні взяли участь представники компанії Ericsson, Microsoft та ін. Одне з ключових питань дискусії – важливість сучасного мобільного покриття в Україні для розвитку бізнесу.

Себастіан Толстой, президент компанії Ericsson у Східній Європі та Центральній Азії, розповів про перспективи розбудови 5G-мережі в Україні, як технології допоможуть збільшити ВВП та розвинути бізнес.

Як мобільні мережі змінюють глобальну економіку?

Нещодавно впровадження 3G та 4G-покриття глобально змінило поняття зв’язку та повністю трансформувало певні галузі. Це стосується не лише зростання мобільного трафіку, а й виникнення цілого пласту диджитал-екосистем. Саме завдяки потужним мобільним мережам такий стрімкий розвиток став можливим. 

Під час пандемії потреба у надійному зв’язку, нових рішеннях для зростання економіки й у цифровій інфраструктурі помітно зросла, і ось ми стоїмо на порозі нової революції у мобільному зв’язку – 5G-покриття. 

Ця технологія нового покоління насамперед має величезний потенціал для розвитку бізнесу, а також є драйвером економічного зростання в усіх секторах, які отримують вигоду від підключення. 

Ми можемо говорити про це з власного глобального досвіду впровадження 5G-мереж в інших країнах. Наразі у світі існує понад 160+ мереж 5G, 97 з яких працюють на базі компанії Ericsson. 

Нове покоління звʼязку: як український бізнес може монетизувати 5G-підключення?  /Фото 1

Фото: прес-служба КМЕФ. По центру: Себастіан Толстой, президент компанії Ericsson у Східній Європі та Центральній Азії

5G для зростання ВВП та розвитку бізнесу: як це працює

Між мобільним покриттям і зростанням економіки є чітка кореляція: за даними дослідження економістів з Ericsson Research та Imperial College London, кожні 10% впровадження широкосмугового мобільного зв’язку стимулюють збільшення ВВП на 0,8%. 

Особливістю 5G є те, що технологія не просто адаптована для використання бізнесом, а цілком змінює спосіб зʼєднання та обміну даними в цьому секторі. Покриття відкриває можливості для автоматизації та покращення процесів виробництва. 

Надто цікаво, як зв’язок змінює машинобудівну індустрію. Машини дедалі більше стають схожими на комп’ютери. Запуск автомобіля у продаж – це вже не його найкраща версія. І не фінальний ліміт його можливостей. За допомогою мережевого з’єднання існує нескінченний потенціал для покращення. 

Інший перспективний концепт, який ми реалізуємо за допомогою нового покоління мереж, – цифрові близнюки. Ідея в тому, щоб створити віртуальну репліку фізичного середовища для ефективного випробування різних концепцій виробництва. 

Ericsson вже практикує концепцію цифрових близнюків у порту в Італії, а також розгорнув 5G-мережу для німецької фабрики Daimler Factory 56, де виробляють автомобілі Mercedes.

Як український бізнес може монетизувати 5G?

В Україні впровадження широкосмугового мобільного звʼязку розпочалося лише шість років тому, а це на 10–15 років пізніше, ніж в інших країнах. Проте впровадження технологій в Україні відбувається дуже стрімко, ринок динамічно зростає, і потенціал для розвитку дуже великий. До того ж 5G мережа розвиватиметься набагато швидше, ніж 4G та 3G.

Найяскравішим прикладом є зростання ринку електронної комерції: у 2020 році український e-commerce зріс на 41% і досяг капіталізації у розмірі $4 млрд. Розмір цього сегмента зараз набагато перевищує кількість інвестицій у ринок. І це все завдяки наявній протягом останніх років цифровій інфраструктурі. А з 5G такий стрімкий розвиток можливий для всіх індустрій: агросектору, видобувної та енергетичної галузей, а також важкої промисловості. 

Наприклад, 5G зв’язок може значно збільшити виробничі потужності для промислових підприємств, автоматизувати виробництво. Для агросектору покриття забезпечує миттєвий обмін даними між обладнанням і центральними системами для операційного контролю й ефективних рішень. 

Ericsson вже запустили перший проєкт з 5G-покриття в Україні разом з Vodafone та DTEK: будівництво розумної фабрики 5G на заводі «Корум Світло шахтаря» у Харкові. 

Впровадження покриття в Україні: виклики та перешкоди 

Попри стрімкий розвиток і впровадження технологій в Україні, все ж існують перешкоди для повноцінного поширення цифрової інфраструктури. Це передусім нестача доступу до покриття та хорошого зв’язку у віддалених місцевостях країни, селах тощо. 

Нове покоління звʼязку: як український бізнес може монетизувати 5G-підключення?  /Фото 2

Фото: прес-служба КМЕФ. Себастіан Толстой, президент компанії Ericsson у Східній Європі та Центральній Азії

Складно говорити про покриття нового покоління, коли процес впровадження наявних технологій ще не завершено. За цим стоїть співпраця всіх гравців ринку. Потрібно побачити цінність розвитку мобільних мереж і дати можливість операторам інвестувати в розширення наявного покриття. Доступ до зв’язку має бути у кожного, у будь-якій точці країни.

Іншим викликом є нинішній підхід до регулювання сектору мобільного звʼязку. Звичайно, індустрія глобально є високорегульованою, а ліцензії на отримання мобільних частот часто потребують великих вкладень. 

За умови розвʼязання регуляторних питань побудувати 5G-мережу в Україні стане можливим приблизно за два-три роки

Але зараз політика в країні орієнтована на отримання одноразового податку з цих ліцензій, аніж на довготерміновий розвиток і монетизацію технології саме зі зростання бізнесу. 

Деякі країни Європи та Азії використовують іншу модель, де регулятор стимулює будівництво мереж, пропонуючи меншу вартість за частотний ресурс і водночас висуваючи певні вимоги щодо покриття, як-от охоплення населення, пікові навантаження в деяких місцях тощо. Така модель є найефективнішою для розбудови якісного покриття в довгостроковій перспективі.

За умови розвʼязання регуляторних питань побудувати 5G-мережу в Україні стане можливим приблизно за два-три роки.

Індустрія мобільного звʼязку – це про колаборацію та взаємодію. Головна цінність покриття полягає в тому, що воно робить інформацію та знання універсальними та доступними в будь-який час, у будь-якому місці. 

Ключове питання – як використати цей ресурс, щоб винайти щось нове та корисне? Аби цю універсальність отримати, слід спочатку зробити зв’язок доступним для всіх. Сподіваємося, що Україна залишатиметься відкритою до інновацій та глобальної співпраці, а також продовжуватиме робити покриття доступним для кожного.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд