Брати Олег і Юрій Заремби, засновники AiSDR. /Станіслав Іванов, для Forbes Ukraine
Категорія
Інновації
Дата

Forbes Digital

Трансформатори професій. Брати Заремби створили ШІ-альтернативу людині на ринку «холодних» продажів. Скільки вони можуть на цьому заробити

6 хв читання

Брати Олег (зліва) і Юрій Заремби, засновники AiSDR. Фото Станіслав Іванов, для Forbes Ukraine

Брати Заремби, засновники стартапу AiSDR, який створює персоналізовані електронні рекламні кампанії, впевнені, що у майбутньому машини продаватимуть іншим машинам. Їхній ШІ‐продавець уміє брати дані адресата з LinkedIn та писати і розсилати персоналізовані листи й уже приніс сотні тисяч доларів виторгу і клієнта зі списку Fortune 500 з капіталізацією понад $250 млрд. Чи дійсно у технології таке велике майбутнє, як сподіваються підприємці?

«Я побачив, наскільки він талановитий, наскільки добре пише», – сипле компліментами на адресу ChatGPT український технопідприємець Юрій Заремба. На момент презентації хайпового чат‐бота у жовтні 2022 року Заремба був керівним директором компанії AXDRAFT – стартапу, який він заснував разом із братом Олегом у 2017‐му.

AXDRAFT, що автоматизує створення юридичних документів, наприкінці 2020 року поглинула американська корпорація Onit. Засновники залишилися у проєкті на топменеджерських позиціях, проте шукали спосіб розвʼязати проблему з плином кадрів. Точніше з sales development representative, або ж SDR, – наймолодшими фахівцями в ієрархії відділу продажів.

Завдання менеджера на цьому етапі – знайти та зацікавити потенційного клієнта у продукті, домовитися про зустріч і передати на наступний рівень для закриття угоди. Вартість утримання такого працівника у США, за оцінкою Юрія, приблизно $80 000 на рік. Стандартний місячний KPI дорівнює 1000 відправлених листів або 10 заброньованим зустрічам. Проте через тисячі листів та дзвінків без відповіді люди швидко вигорають і звільняються. Експерименти Заремб із нейромережевим чат‐ботом від OpenAI показали, що технологія непогано справляється з написанням комерційних листів. Чом би не використати це для розвʼязання проблеми? Невдовзі Заремби запустили стартап AiSDR, ідея якого зводилася до наступного: створити альтернативу людині на ринку «холодних» продажів, використовуючи можливості штучного інтелекту.

Продукт – ШІ‐продавця – презентували у серпні 2023‐го. Він уміє брати дані адресата з LinkedIn та клієнтських баз даних, а також писати і розсилати персоналізовані листи. Якщо потенційний покупець відповідає на лист, алгоритм реагує на запитання й працює з запереченнями. Результативний діалог має завершитися бронюванням зустрічі зі справжнім менеджером.

«Він робить повний цикл продажу», – каже Заремба‐старший. Аби застрахуватися від «галюцинацій», якими часто грішить генеративний ШІ, засновники загнали алгоритм у тісні рамки на рівні системи. Якщо бот не знає відповіді на запитання клієнта, він не вигадує, а використовує вшитий фінт: пише, що це дуже класне питання, і радить обговорити його з наступним менеджером з продажу на персональній зустрічі.

На кінець листопада компанія мала 41 клієнта, серед яких техногігант зі списку Fortune 500 із капіталізацією понад $250 млрд. Виторг AiSDR за цей період – $380 000. Яка стеля на ринку, розігрітому успіхом ChatGPT?

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд