21 червня в Україну завітав актор та посол доброї волі Агенції ООН у справах біженців Бен Стіллер. Із собою він забрав не лише картини війни, а й результати роботи українських креаторів: гаджети, одяг, кераміку, аксесуари. Подарунки Стіллеру зібрала платформа Spend With Ukraine. Її мета – познайомити Захід з українськими брендами та поліпшити їхні продажі. Що їм уже вдалося та як вони планують експансію?
Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного!
Як підтримати креативну індустрію та стартапи України під час війни? На це питання дизайн-студія O0 Design відповіла запуском платформи Spend With Ukraine, що відбувся 6 квітня. «Мета проєкту – наливати трафік на сайти українських компаній, щоб глобальна аудиторія могла познайомитись із ними та, можливо, придбати щось», – пояснює співзасновник O0 Design та стартапу Petcube Андрій Клен. Через підтримку брендів підтримується економіка країни, додає лідерка проєкту Дарія Воєвода.
«Ще до початку війни Україна була відома як осередок креативності в моді, мистецтві та дизайні», – йдеться у матеріалі Guardian про Spend With Ukraine. Українська творчість справді отримує світове визнання. Цього року 87 країн надіслали 25 464 заявки на участь у фестивалі креативності «Канські леви». 402 із цих заявок – від України, яка в 2019 році також увійшла до рейтингу 25 найбільш креативних країн від «Канських левів». Spend With Ukraine допомагають українській креативності знайти покупців.
Сайт Spend With Ukraine – агрегатор українських брендів. Зараз на ньому представлено 170 компаній у девʼятьох різних категоріях: гаджети, продуктивність, освіта, креативність, лайфстайл, мода, товари для дому, агентства та сервіси. Команда планує додати ще одну категорію для видавничого бізнесу. З початку проєкту засновникам надійшло 460 заявок. Якщо до Spend With Ukraine звертається бренд із хорошим продуктом чи сервісом, але недопрацьованим сайтом, організатори порадять шляхи покращення ресурсу для доєднання до платформи.
Аби потрапити в проєкт, компанії повинні бути українського походження, мати англомовний сайт, зручний інтерфейс, міжнародну доставку та не працювати в Росії. Є окремі вимоги до різних типів продуктів та сервісів. Наприклад, щоб опинитись у категорії гаджетів поруч із розробником біонічних протезів Esper Bionics, камер для домашніх тварин Petcube та системами безпеки Ajax, бренд має робити фокус на інноваційність. «Умовно, ми навряд чи додамо на платформу українського виробника смартфонів», – пояснює Дарія Воєвода. До категорії «Мода» потрапляють бренди з однаково високими рівнями якості та естетики, що здебільшого вже здобули визнання у світі.
«Люди частіше переходять та дізнаються більше про фізичні продукти – скажімо, у розділах «Мода» та «Товари для дому», – помітив Андрій Клен. Наприклад, минулого тижня в лідери вибився бренд розумних валіз Have a Rest. Ще до початку вторгнення компанія виходила на міжнародний ринок, але саме завдяки участі в проєкті про Have a Rest дізнались у всіх куточках світу, каже засновниця бренда Аліна Долініна. Найпопулярніший їхній товар зараз – валізи Holo Trip із колаборації з дизайнеркою Ксенією Шнайдер. «Завдяки Spend With Ukraine вони змогли закохати в себе весь світ», – додає Долініна.
За час існування платформу Spend With Ukraine відвідало 44 000 унікальних користувачів. Близько 40 000 з них перейшли зі сторінки на сайти брендів. «70% – іноземці, – розповідає Воєвода. – У лідерах – США, Канада, Велика Британія, Німеччина та Швеція».
У «спокійні» тижні, коли немає сплесків медійної уваги до платформи, Petcube отримує від Spend With Ukraine сотні кліків. «Для нас це корисний проєкт із точки зору впізнаваності бренда», – каже Клен. Have a Rest, окрім знайомства із західними покупцями, отримали також близько 100 передзамовлень на валізи.
Продати світу український креатив
Головний виклик, що стоїть нині перед проєктом, – вихід на міжнародну аудиторію. Статистика відвідуваності сайту досі хвилеподібна, кажуть Клен та Воєвода: коли є інформаційні приводи та публікації, їх більше. «Завдання – вийти на регулярну відвідуваність, – пояснює Воєвода. – Мати мільйон унікальних користувачів на місяць буде чудово».
Як Spend With Ukraine досягатиме цієї амбітної мети і перестрибне від 44 000 до мільйона? Один з пунктів у промоплані – подарунки для селебріті, що відвідують Україну. Перший кіт отримав лідер гурту U2 Боно, другий – актор Бен Стіллер. Він познайомився з Petcube, екологічними зубними щітками Effa, брендом одягу Syndicate і керамікою Gunia Project. «Це мода, товари для дому, екологічні продукти та техніка, – перелічує Клен. – Такого балансу категорій дотримуватимемось і далі». Зараз команда готує третій набір, який під час візиту в Україну отримає актор Шон Пенн.
Над піаром проєкту працює агентство Public Kitchen. Spend With Ukraine також агітують учасників проєкту використовувати власні зв’язки та аудиторію для поширення інформації, щоб створити потужне ком’юніті, де кожен працює на результат. «Плануємо івенти в Лос-Анджелесі та Берліні», – розповідає Клен. Вони відбудуться у форматі міських фестивалів та представлять українську моду, культуру і технології.
Як трансформується Spend With Ukraine в майбутньому, організатори наразі не певні. Потенційний новий напрям – залучення інвестицій до брендів зі спільноти Spend With Ukraine, каже Воєвода. «Можливо, будемо розширювати спектр діяльності чи ініціатив, – додає Клен. – Але наразі завдання – отримати багато трафіку, кліків і принести предметну користь».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.