Категорія
Картина дня
Дата

Мільйони на допомогу біженцям та закриття бутиків у Росії. Модні та люксові бренди реагують на війну – ось хто підтримав Україну

Одним із перших, хто відкрито визнав та засудив напад Росії на Україну, став дизайнер Джорджо Армані. 27 лютого він провів показ нової колекції на Тижні моди в Нью-Йорку в повній тиші. «Моє рішення не використовувати музику під час шоу – знак поваги мирним людям, залученим до трагедії, що розгортається в Україні», – сказав Армані.

Пізніше Армані опублікував пост у Instagram, у якому пообіцяв гуманітарну підтримку:

  • пожертвування €500 000 до Управління Верховного комісара ООН у справах біженців;
  • пожертвування базового одягу для біженців, який поширюватиме італійська некомерційна організація Comunità di Sant'Egidio;
  • співробітники Giorgio Armani можуть взяти участь та підготувати вантажі до відправки.

За Армані пішли інші. Бренд Nanuska родом з Угорщини – жителі цієї країни пам'ятають події 1956 року, коли СРСР жорстоко придушив повстання угорців проти комуністичної системи. «Наші друзі в Україні опинилися у такій самій ситуації. Неможливо мовчати чи не діяти, – заявив СЕО Vanguards Group, яким належить Nanushka. – Ми не хочемо, щоби ще одне покоління виросло з пам'яттю війни».

Nanushka вирішили:

  • не укладати нових угод з російськими оптовими партнерами та не завершувати поточні замовлення;
  • припинити постачання у Росію;
  • забезпечити розміщення для українських біженців, які їдуть до Угорщини, – бренд допомагає орендувати готелі та хостели, жертвує їжу, одяг та транспорт.

Шведські Acne Studios пожертвували гроші в Управління Верховного комісара ООН у справах біженців та UNICEF, поставивши на паузу всю активність у Росії. Іспанський бренд Loewe зробили пожертву у Червоний хрест для підтримки біженців. Данці Ganni пожертвували $14,900 Данській раді у справах біженців та зупинили всю торгівлю з Росією.

3 березня бренд Balenciaga видалив усі пости зі свого Instagram та опублікував зображення українського прапора. Під постом бренд зазначив, що переказав гроші Всесвітній продовольчій програмі, щоб підтримати українських біженців. До Balenciaga приєдналися інші бренди компанії Kering: Gucci пожертвували $500 000 до Управління Верховного комісара ООН у справах біженців.

Згодом висловилися і самі Kering. Заявивши про підтримку Україні в соцмережах та перевівши гроші до Управління Верховного комісара ООН, 4 березня Kering закрили всі російські бутики своїх брендів. У їхній список входять Gucci, Balenciaga, Bottega Veneta, Saint Laurent, Alexander McQueen, Bulgari та інші. Конгломерат продовжить підтримувати локальні команди, йдеться у заяві.

Як відреагував ще один люксовий конгломерат LVMH?

  • Група передала €5 млн Міжнародному комітету Червоного Хреста;
  • «Наша головна турбота – безпека 150 співробітників в Україні», – заявили LVMH. Українську команду забезпечили фінансовою та операційною підтримкою;
  • Конгломерат запустив фандрейзингову кампанію для Червоного Хреста, щоб спростити збирання коштів для співробітників та 76 брендів LVMH;
  • Премія LVMH Prize надасть фінансову та менторську підтримку півфіналістам з України, які брали участь у конкурсі у різні роки: Антону Бєлінському, Ганні Октябрь та Юлії Паскаль.

З неділі 6 березня LVMH закриє всі 124 бутики у Росії, але продовжить платити зарплати 3500 співробітникам. Першим великим модним Домом, що закрив у Росії три свої бутики, став Hermes. За ними пішли Chanel – вони заявили про закриття п'яти бутиків і припинення онлайн-продажів.

Скільки коштуватиме бойкот Росії модним Домам? Інвестиційний банк Jefferies оцінює, що росіяни купують предмети розкоші на $9 млрд на рік, повідомляє Reuters. Це 6% того, що витрачає Китай, і 14% витрат США.

У фінансовій компанії UBS вважають, що LVMH, Hermès, Kering і Burberry – кожна з компаній призупинила роботу в Росії – отримують менше 1% виторгу на ринку, навіть якщо враховувати росіян, які купують за кордоном. У випадку Richemont, у портфелі яких більше ювелірних брендів, покупці з Росії становлять 2% продажів.