Олег Прохоренко – McKinsey & Company /Антон Забєльський для Forbes Ukraine
Категорія
Гроші
Дата

«Україна може збільшити експорт продуктів переробки на $14 млрд». Топменеджер McKinsey & Company Прохоренко – про можливості для українських аграріїв. Шість графіків

Олег Прохоренко – McKinsey & Company Фото Антон Забєльський для Forbes Ukraine

Україна є одним із світових лідерів з виробництва зернових та олійних культур. Але експортує переважно сировину з низькою доданою вартістю. Як збільшити експорт продуктів переробки на мільярди доларів? Forbes переказує головне з виступу директора з розвитку та впровадження проєктів, молодшого партнера McKinsey & Company Олега Прохоренка на Forbes AgriFood

Головні матеріали Forbes Ukraine у email-розсилці. Раз на тиждень на вашій пошті.

Про потенціал до зростання експорту

У 2021 році наша країна експортувала 4 млн т ріпаку, 3 млн т кукурудзи, 3 млн т пшениці, 1 млн т сої та 20 млн т соняшнику. Сировина склала 68% від усього обсягу експорту. Інші 32% – це вже перероблені продукти.

Винятком із правил є соняшник. З 10 млн т соняшникової сировини тільки 1 млн т експортувався у 2021 році в якості зерна.

Де Україна може потенційно зростати? В McKinsey & Company дійшли висновку, що важливо дивитися не на глобальне агровиробництво чи споживання, а на ту частину, яка торгується. Тому що є багато продуктів і категорій, які виробляються в країнах споживання. 

Наприклад, переважна більшість країн хоче виробляти борошно, адже його нелегко транспортувати на відміну від зерна. В багатьох країнах, куди Україна зараз експортує зерно (Єгипет, Йорданія, Сирія), розвинута борошномельна промисловість. Вони не хочуть імпортувати наше борошно, адже самі можуть переробляти зерно.

Forbes Agrifood. Дослідження McKinsey

Forbes Agrifood. Дослідження McKinsey

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні