Категорія
Новини
Дата

Через війну кількість торгових обʼєктів скоротилася на 29% — найбільше постраждали ювелірка й fashion-ритейл

1 хв читання

Кількість працюючих торгових обʼєктів в Україні протягом місяця бойових дій скоротилась на 29%. Про це свідчить дослідження Асоціації ритейлерів України.

За 12 років консалтингова компанія Franchise Group створила 600+ франшиз. Як масштабувати бізнес за допомогою франшизи в часи турбулентності? Отримайте інсайти і стратегії на Форумі підприємців від власниці та СЕО Franchise Group Мирослави Козачук. Купуйте квиток за посиланням.

Ключові факти:

  • Загальна кількість працюючих торговельних точок в Україні склала 9701 при загальній чисельності 13 674 (станом на 21 березня).
  • Закрито 3973 торгових обʼєктів, що пов’язано з їх повною чи частковою фізичною втратою, відсутністю можливості постачати товар, загрозою небезпеки для персоналу та покупців.
  • З 71% відкритих обʼєктів 15−18% працюють за обмеженим графіком або декілька днів на тиждень у зв’язку з бойовими діями. Решта 52% діючих торгових обʼєктів мають складності з наявністю товарів у виробників та їх транспортним перевезенням, нестачею логістичного персоналу та персоналу в магазинах.
  • Дослідження проводилось методом онлайн-опитування серед 97 власників та CEO торговельних підприємств у період з 18 по 21 березня.

Контекст:

Найбільша кількість закритих обʼєктів припала на ювелірний сегмент. У категорії Jewellery припинили роботу 1119 точок, що становить 85% галузі. Наразі кількість відкритих ювелірних магазинів — 194, вони в основному працюють на Заході України та у великих містах, які не знаходяться в зоні активних бойових дій.

Найбільших втрат у відсотковому вимірі зазнали індустрія розваг та fashion-ритейл. Так, із 46 розважальних центрів та кінотеатрів зачинено 40, або 87%. Продавці одягу, взуття та модних аксесуарів вимушено закрили 72% магазинів, або 368 точок із 510. Такі цифри також пов’язані з тим, що багато ТЦ і ТРЦ, де переважно знаходяться магазини відомих брендів, зараз зачинені, а в зонах активних бойових дій та окупації — взагалі пошкоджені або знищені (наприклад, постраждали такі торговельно-розважальні центри, як ТРЦ Nikolsky в Харкові, ТРЦ Fabrika в Херсоні, ТРЦ Retroville у Києві та ін.).

51% ритейлу побутової та цифрової техніки також не працює. Окрім ускладненої роботи в зонах бойових дій існує проблема знищення деяких складів, як от у мережі Фокстрот, а також різка зміна попиту на різні категорії товарів.

Приблизно на третину зменшилась кількість магазинів у непродовольчому ритейлі. Так, із 111 торгових точок з продажу будівельних матеріалів залишилося відкритими лише 76, а в сегменті товарів для дому, побутової хімії та косметики було закрито 724 магазини або 27% галузі.

У фармацевтичному сегменті було закрито 625 аптек, що склало 16% галузі, а продовольчий сегмент (міні-маркети, супермаркети) зменшився на 580 точок (-17% галузі). Наразі у продуктовому ритейлі гостро стоять питання наявності товарів та їхня логістика, особливо в зонах бойових дій, що ускладнює забезпечення торгових обʼєктів в даних регіонах. Проблем додало й знищення ворогом складських та виробничих потужностей. Також закриття торгових точок часто пов’язане з оптимізацією торгових мереж, коли відкритими залишають «базові» магазини, а решта магазинів тимчасово припиняє роботу або використовується як складське приміщення.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні