В Офісі президента йде активне обговорення реформи всієї системи держуправління. Остаточного рішення про її впровадження ще немає, сказав в інтервʼю Forbes заступник керівника Офісу президента Ростислав Шурма.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- «Держапарат в Україні історично є надлишковим. Це, з одного боку, дуже великий масив робочих місць, з іншого, велика кількість чиновників створює зайві барʼєри для громадян та бізнесу. І, що найважливіше, держава не може собі дозволити й надалі фінансувати такий великий та неефективний держапарат», – зазначив Шурма
- За його словами, реформа держуправління, найімовірніше, передбачатиме значну диджиталізацію і, відповідно, скорочення апарату.
- Зазначається, що людям, які підпадатимуть під оптимізацію, запропонують компенсації та допоможуть із працевлаштуванням.
Контекст
У червні стало відомо, що Верховна Рада й уряд готуються суттєво скоротити державний апарат. Відповідне доручення топпосадовцям на початку червня дав президент Володимир Зеленський. Напередодні «велику програму скорочення державних видатків на бюрократію» анонсував голова парламентської фракції «Слуга народу» Давид Арахамія.
За даними Нацагентства з державної служби, станом на кінець 2021 року в держорганах нараховувалося 204 869 штатних посад, на яких працювало 171 469 людей. Найбільше чиновників – у центральних органах виконавчої влади, майже 100 000 осіб. Це не лише міністерства, а й різноманітні служби, агентства й інспекції, наприклад Державна митна служба, Пенсійний фонд, Держспоживстандарт. Майже 30 000 людей працюють в обласних, міських і районних держадміністраціях.
У 2022 році в центральному бюджеті на функціонування держапарату передбачено понад 60 млрд грн видатків.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.