Єврокомісія пропонує внести зміни до угод про «транспортний безвіз» з Україною та Молдовою для продовження їх дії, йдеться у пресрелізі виконавчого органу ЄС. Ці зміни, зокрема, передбачають, що деякі країни ЄС зможуть призупиняти дію угод.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Пропозиції змін до угод наразі розглядає Рада ЄС. Після їх схвалення Єврокомісія почне обговорення з Україною та Молдовою.
Що передбачають запропоновані зміни
- Обовʼязкова наявність документів про те, що транспортний оператор належним чином уповноважений на здійснення міжнародних перевезень, і що ці перевезення здійснюється відповідно до угоди.
- Обовʼязкова наявність документів про те, що перевезення безпосередньо повʼязане з транзитною або двосторонньою операцією, як це вимагається згідно з угодою.
- Посилити дотримання операторами автоперевезень зобовʼязань, повʼязаних із боротьбою з шахрайством або підробкою документів водія та правопорушень, повʼязаних із безпекою дорожнього руху: такі правопорушення можуть призвести до відкликання ліцензії.
- Новий запобіжний пункт: якщо національний ринок автоперевезень в певній географічній зоні бачить серйозні порушення, які можуть бути повʼязані з Угодою, її дія може бути призупинена в цій географічній зоні.
Контекст
Угода про транспортний безвіз була підписана 29 червня 2022 року. Вона дала змогу уникнути гальмування експорту української продукції через автомобільні пункти пропуску. У березні 2023 року дія угоди про лібералізацію вантажних автоперевезень між Україною та ЄС була продовжена до 30 червня 2024 року.
Від початку дії «транспортного безвізу» український експорт автомобільним транспортом до ЄС значно збільшився: приблизно на дві третини за обсягами перевезених вантажів і приблизно на третину за вартістю, свідчать дані Єврокомісії. В абсолютному вираженні понад 300 000 т товарів було додатково експортовано до ЄС щомісяця.
Водночас український імпорт з ЄС збільшився аналогічним чином, а саме приблизно на 300 000 т на місяць. Однак український імпорт за вартістю зріс майже втричі швидше, ніж український експорт. Відтак, Україна імпортує автотранспортом з ЄС товарів на понад €700 млн на місяць, а експортує – лише на €250 млн.
Однією із головних вимог польських перевізників, які разом із аграріями блокують західний кордон України, є скасування «транспортного безвізу» для України.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.