Ілон Маск. Ілюстрація Getty Images / Анна Наконечна /Ілюстрація Getty Images / Анна Наконечна
Новини

Ілон Маск став людиною року за версією журналу Time. Яким був його 2021 рік

Ілон Маск. Ілюстрація Getty Images / Анна Наконечна Фото Ілюстрація Getty Images / Анна Наконечна

Власник Tesla i SpaceX Ілон Маск мав продуктивний рік: він став найбагатшою людиною в історії людства зі статком $300 млрд, залучив 66 млн фоловерів у Twitter – більше, ніж у Білла Гейтса та Брітні Спірс, а 13 грудня отримав статус «Людини року» від американського журналу Time – «за вплив, який мало хто мав на Землі а, може, і за її межами». Ось, що йому вдалося досягти за цей рік

⚡️Даруємо 700 грн знижки на річну підписку на сайт Forbes. Діє з промокодом 700 всього чотири дні. Оформлюйте зараз за цим посиланням

Найбагатший в історії

Станом на 13 грудня Forbes оцінює статки Ілона Маска у $254 млрд – це на $58 млрд більше, ніж у попереднього лідера списку – засновника Amazon Джеффа Безоса. У жовтні цього року Маск став найбагатшою людиною в історії людства зі статком $300 млрд, коли ринкова капіталізація його компанії Tesla перевищила $1 трлн.

Незважаючи на свої приголомшливі статки, Ілон Маск веде скромний спосіб життя – він продав сім каліфорнійських маєтків і вважає своїм домом орендований будинок-«конструктор», розміром із квартиру-студію на фабриці SpaceX у штаті Техас.

Більшу частину статків Маска складали 21% акцій Tesla, проте у листопаді він почав активно продавати їх, щоб виконати податкові зобовʼязання, які повʼязані із реалізацією опціонів на акції. За останні 5 тижнів Маск продав $11,8 млрд акцій Tesla – через це вони впали на 20% з початку листопада.

Космічний бізнесмен

Окрім Tesla, у Маска є міноритарна частка у приватній космічній компанії SpaceX, яку він заснував у 2002-му році. Цю компанію інвестори нещодавно оцінили у $100 млрд. Зараз у компанії кипить робота над виробництвом гігантської ракети Starship, яку SpaceX розробила, щоб відправляти на Марс і Місяць вантажі та людей, а на орбіту – нове покоління супутників з інтернетом Starlink.

Маск хоче вивести ракету на орбіту вже цього січня і почати возити у космос вантажі у 2023 році. Також у SpaceX є контракт із NASA на $2,9 млрд, за яким ракета Starship повинна доправити астронавтів на Місяць у 2025 році.

Ілон Маск став людиною року за версією журналу Time. Яким був його 2021 рік /Фото 1

Ілон Маск став людиною року за версією журналу Time. Фото Mark Mahaney for TIME

Ракета Starship вже здійснила кілька коротких випробувальних польотів, але щоб перейти до орбітальних запусків, компанія має наростити виробництво двигунів. Компанія SpaceX також почала будівництво двох плавучих космодромів і планує запустити їх у 2022 році. Вони стануть стартовими і посадковими майданчиками для ракети Starship.

Цього року SpaceX запустила перший цивільний космічний політ – четверо людей відправилися в космос з місією Inspiration 4 на борту ракети SpaceX Falcon 9 і космічного корабля Dragon. Протягом трьох днів вони проводили експерименти у космосі, дивлячись на Землю через велике вікно з панорамним видом. У космос цього року злітали й астронавти місії SpaceX Crew-2. У листопаді вони повернулися додому після шести місяців за межами Землі.

Окрім ракет, Маск робить ставку на супутники: його SpaceX вже запустила 1800 супутників, які роздають інтернет для 140 000 користувачів у 20 країнах. Усього Маск хоче запустити 12 000 супутників, щоб зробити інтернет доступним усім на планеті.

Основне завдання Маска – колонізувати Марс і зробити людину міжпланетним видом. За словами Маска, людство зобовʼязане колонізувати інші планети, щоб вижити.

Диригент думок

У Маска є ще одне захоплення – нейротехнологічна компанія Neuralink, яка хоче підключати мозок людини до компʼютера і керувати думками. У лютому цього року Neuralink імплантувала у мозок мавпи чіп, який, за словами Маска, дозволив їй грати у відеоігри силою думки. Neuralink хоче імплантувати нейрочип у людину у 2022 році.

Навіщо? Маск каже, щоб допомагати паралізованим людям і тим, хто має серйозні травми спинного мозку та неврологічні розлади.

У 2020 році звання «Людина року» розділили президент США Джо Байден та віце-президентка Камала Гарріс. У 2019-ому людиною року стала еко-активістка Ґрета Тунберг.