Найбільший мобільний оператор України «Київстар», що мав 26 млн користувачів на початку року, втратив понад 1 млн абонентів від початку повномасштабної війни. Про це Forbes повідомив президент «Київстару» Олександр Комаров.
Отримуйте щоденний лист з останніми матеріалами та головними новинами від Forbes Ukraine
Ключові факти
- За його словами, користувачі за кордоном переходять на місцевих операторів, а на окупованих територіях не всі абоненти можуть користуватися звʼязком через пошкодження інфраструктури.
- «Ми публікуємо тримісячний показник, але він не співставний з поточними обставинами. Деякі абоненти, що користувалися послугами у лютому, номінально ще з нами, фізично – вже ні. Тому ми більше фокусуємося на одномісячній і навіть одноденній базі. Там ми бачимо зниження на понад мільйон абонентів», — сказав Комаров.
- На початку березня компанія спостерігала суттєвий ріст по всіх сервісах і нові включення. «Люди поклали багато грошей на рахунок, щоб залишатись на зв’язку. Десять днів була якась нереальна ситуація. Потім – масовий виїзд за кордон – дуже стрімко почали зростати доходи від роумінгу та міжнародного інтерконекту. Тоді ми не відчули зниження бази, а навпаки побачили зростання. Як я розумію, люди купували другу, третю SIM-карту», — розповів очільник компанії. З 10-х чисел березня почалося поступове відключення від українських операторів.
- Компанія не розкриває точну цифру своїх збитків через домовленості зі страховими компаніями. «Якщо говорити про порядок цифр, це не мільйони, а мільярди гривень», — розповів президент «Київстару».
- Згідно зі звітністю Veon, за перший квартал 2022 року гривневий виторг «Київстар» зріс на 15,1% рік до року – до 7,87 млрд грн. Зростання EBITDA – на 9,3%. У другому кварталі Комаров прогнозує падіння виторгу. «Суттєвіше впадуть прибутки. Бо дохід всередині країни знижується. Від міжнародних сервісів – зростає, але його маржинальність нижча. Абонентська база зменшується», — пояснив він.
Контекст
Раніше повідомлялося, що на Донеччині станом на 27 травня працює 30% базових станцій оператора «Київстар», а в Луганській – 0. У травні компанія відновила роботу 200 сайтів, досі не працює — 800. Лише у Київській, Чернігівській та Сумській областях було пошкоджено близько 30-35% всіх сайтів, близько 10-15% сайтів – зруйновано. Будівлю у Маріуполі майже знищено. Відбудувати один зруйнований сайт коштує близько 1,5 млн грн, говорив Комаров в інтервʼю Інтерфакс-Україна.
Інший великий оператор Vodafone Україна втратив 400 000 абонентів. Через це компанія отримала збитків на 1,5 млрд грн. У першому кварталі 2022 року виторг Vodafone Україна зріс на 10%, до 5,2 млрд грн. Проте, компанія наголошує, що це позитивний ефект майже двох мирних місяців року. За словами Устинової, у компанії були дуже потужні перші місяці 2022 року, тому і такі результати першого кварталу.
«Показники за другий квартал я розкрити не можу, але вже зараз бачимо, що вони будуть значно скромніші, ніж у 2021-му», – сказала в інтервʼю Forbes CEO компанії Ольга Устинова.


Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.