Категорія
Новини
Дата

Китай обмежив польоти російських Boeing. Обслуговуватимуться лише транзитні рейси

Китай обмежив польоти російських літаків Boeing через санкції. Авіакомпаніям розіслали документ про заборону польотів таких лайнерів через КНР. Проте пізніше влада уточнила, що транзитні рейси все ж таки будуть здійснюватися, пише The Insider.

Ключові факти

  • В одній із логістичних компаній підтвердили, що Управління цивільної авіації Китаю (CAAC) повідомило про закриття повітряного простору країни для літаків Boeing 757 російської вантажної авіакомпанії «Авіастар-ТУ». Ця компанія є основним партнером маркетплейсу AliExpress, а також «Пошти Росії».
  • Китайська влада вимагає, щоб літаки не мали «подвійної реєстрації», яка «не відповідає вимогам ICАО (Міжнародної організації цивільної авіації)». Якщо рейси до Китаю не припиняться, авіакомпанія зіштовхнеться зі штрафними санкціями.
  • За даними сервісу Airfleets, «Авіастар-ТУ» використовує шість Boeing 757. Пʼять з них мають російську реєстрацію. Також компанія має у своєму розпорядженні три «Ту-204».
  • Боїнги «Авіастар-ТУ» щотижня здійснювали 20–25 рейсів до Китаю та назад. Вони перевозили близько 700 т товарів на тиждень. Старі «Ту» перевозити такі обсяги не можуть.
  • Як зазначає Baza, російські авіакомпанії готові підкоритися вимогам та відмовитися від подвійної реєстрації, але виключати країни з реєстрації можуть лише лізингодавці, а вони підтримують санкції та виступають проти використання своїх літаків російськими компаніями. При цьому сьогодні майже у всіх вантажних авіакомпаній боїнги знаходяться в лізингу.

Контекст

Влада Європейського союзу ухвалила рішення про цілковиту заборону на постачання та лізинг літаків, вертольотів та іншої авіатехніки до РФ, а також їх страхування та техобслуговування. 14 березня президент РФ Путін підписав закон, що дозволяє за рішенням уряду країни реєструвати права на іноземні літаки, які перебувають у лізингу російських компаній. Ініціатива спрямована на збереження парку іноземних повітряних суден російських перевізників.

У країні застрягли понад 500 літаків приблизною вартістю $10 млрд. Це може спричинити рекордні збитки для авіаційних страховиків та лізингодавців. Оцінки варіюються від $5 млрд до $10 млрд.

Світові страхові компанії також готуються до масштабних виплат через війну в Україні. Найбільше постраждають страхувальники літаків через призупинення польотів літаків РФ. За найгіршого сценарію, за якого літаки не можна буде повернути, втрати глобального страхового ринку становитимуть близько $5 млрд.