«Поставки будуть і продовжуються», – стомленим голосом говорить репортеру Forbes Сергій Демченко, начальник управління з корпоративних комунікацій АТБ. Ми дзвонимо йому кожного ранку упродовж останніх 10 днів, щоб дізнатися, як справи з постачанням продуктів харчування у найбільші міста України.
⚡️Ексклюзивно: спікер на форумі «Енергія бізнесу» – Деніел Єрґін, віце-голова S&P Global, письменник та лауреат Пулітцерівської премії. Він автор бестселерів про енергетику та світову економіку, зокрема «The Prize» і «The New Map». Вже 9 жовтня зустрінемося.
За останніми зведеннями, у суботу 5 березня близько 30 вантажівок ыз продуктами АТБ виїхіли до Харкова. Але коли вони дістануться міста, невідомо, каже Демченко. Той шлях, який раніше займав дві години, зараз може тривати 10-12. Схожа ситуація з постачанням у столицю, Суми, Миколаїв. А от до Херсона дістатися зовсім неможливо.
«Сільпо» поки що не вдається прорватися з товаром до Харкова, Сум, Херсону, Мелітополя та Маріуполя, повідомив начальник відділу звʼязків із медіа мережі Іван Пальчевський. МЕТРО закрив свої гіпермаркети в Чернігові, Харкові, Миколаєві, Херсоні. В Маріуполі, де теж магазин зачинили, товарний запас віддали на потребу міста, каже Олеся Оленицька, директорка з питань співпраці з органами державної влади і звʼязків з громадськістю МЕТРО.
Сидячи в підвалі під Києвом, вона розповідає, що маршрути для вантажівок її компанія визначає щодня, в ручному режимі, зважаючи на оперативну ситуацію.
В АТБ почали перемовини з керівниками міст, щоб іхні вантажівки самостійно забирали товар зі складів і швидше забезпечували магазини продуктами. Проблема в тому, що 20-30-тонні машини АТБ не завжди пропускають на блокпостах. Зокрема, такі перемовини ритейлер веде з керівництвом Сум та Миколаєва. Сумській владі АТБ пропонує везти продукти з Полтави, яка знаходиться на відстані близько 200 км, а миколаївській – з Одеси, що за 140 км.
Щоб вантажівки могли вклинитися в періоди, коли обстріли затихають, логісти АТБ заздалегідь формують колони з автомобілів. І коли зʼявляється можливість проїхати, вони одразу вирушають у дорогу.
Є ще одна проблема. Панічні настрої покупців. За словами Демченка, у тих регіонах, де все спокійно, люди теж хвилюються і роблять продуктові запаси. Вимітають хліб, борошно, яйця. «Покупці вимивають продукт у тих регіонах, де нормально з доставкою», – каже він. Таким чином, люди створюють додаткове навантаження на ритейлера. АТБ ще тиждень тому ввів там обмеження, товари соціальної групи продає не більше ніж по дві одиниці в одні руки. Допомагає не дуже. Керівництво мережі прийняло рішення звернутися до покупців спокійних регіонів із закликом «збавити темп закупок». «Щоб була можливість заповнити продуктами ті регіони, де це зараз дуже потрібно», – пояснює він.
Наповнювати полички зараз складно. Є проблема з боку постачальників, каже Демченко. «Хтось працює, а хтось ні», – розповідає він. АТБ звернувся і до них, закликавши виводити людей на виробництво та випускати транспорт. Щоб пришвидшити доставку продуктів до магазинів, АТБ домовляється з постачальниками в невеликих містах про те, щоб вони самі доставляли напряму в супермаркети, оминаючи склад.
У Києві, Харкові, Сумах та Миколаєві в АТБ працюють лише окремі магазини. Це опорні торговельні точки у кожному районі міста. Їх перелік можна дізнатися на сайті ритейлера.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.