Категорія
Новини
Дата

Морські поставки російської нафти впали на 25% за тиждень

Експорт російської нафти знизився на 25% у всіх портах країни за тиждень, який закінчився 15 квітня, найбільше скоротилися потоки через Чорне море. Про це повідомляє Bloomberg.

Ключові факти

  • Обсяги, які спрямовуються в Азію з портів на узбережжях Чорного моря, Балтії та Арктики, впали до найнижчого рівня за два місяці.
  • Загалом 30 танкерів завантажили з російських експортних терміналів близько 21,8 млн барелів. Таким чином, середні морські потоки нафти становили 3,12 млн барелів на добу, що на 25% менше порівняно з попереднім тижнем.
  • За нинішніх ставок експортного мита на сиру нафту такі тижневі поставки принесуть Росії близько $181 млн, що на $60 млн менше, ніж тижнем раніше.
  • Хоча таке падіння експортних потоків є суттєвим, воно лише повертає їх до рівня березня, зауважує Bloomberg. Цифри також можуть коливатися залежно від погоди в портах.
  • Протягом тижня спостерігалося скорочення експорту нафти з усіх чотирьох експортних регіонів РФ. Так, поставки нафти Urals і Siberian Light з терміналів у Балтійському та Чорному морях скоротилися на 770 000 барелів на добу, або на 30%. При цьому експорт з чорноморського порту Новоросійськ обвалився майже на 60%.
  • Обсяги поставок з трьох східних терміналів країни на узбережжі Тихого океану скоротилися на 205 000 барелів на добу, або на 17%. Вантажі з Мурманська, де переробляється нафта, вироблена вздовж арктичного узбережжя, також знизилися і скоротилися на 57 000 барелів на добу, або на 15%.

Контекст

Пʼятий пакет санкцій ЄС передбачає, зокрема, заборону російським кораблям і кораблям з російськими операторами заходити у порти країн ЄС. Винятками є «сільськогосподарська продукція і продукти харчування, гуманітарні вантажі та енергетика».

Портовий бан поширюється також на судна, які після 24 лютого змінили прапор, аби уникнути можливих заборон. Також обмеження діють на тих, хто змінив свою російську реєстрацію на будь-яку іншу державу після початку вторгнення Росії в Україну.

Крім того, російські експедитори скаржаться на стоп-букінги контейнерних перевізників CMA, Sealand/Maersk, HMM та MSC. Багато ліній майже зупинили відправку в основні порти РФ через ризик застрягти в порту на завантаженні/розвантаженні або в зоні оформлення експорту через відмову обслуговувати вантаж. З початку березня, за деякими підрахунками, кількість суден, що заходили до російських портів, знизилася майже на 40%.