Національний банк України помʼякшив низку адміністративних обмежень для запуску проєкту електронного резиденства та зміцнення позитивних тенденцій у готівковому сегменті валютного ринку, йдеться у повідомленні пресслужби НБУ. Банки зможуть продавати більше готівкової валюти населенню, а е-резиденти – переказувати за кордон отриману від нерезидентів валюту.
Ключові факти
- З 21 квітня при розрахунку обсягу готівкової іноземної валюти, яку банк може продати на валютному ринку, враховуватиметься не 100%, а 120% обсягу купівлі безготівкової валюти в населення, починаючи з 13 квітня 2022 року.
- В НБУ пояснили, що такі зміни спрямовані на збереження сприятливої ситуації на валютному ринку після суттєвого звуження спреду між готівковим та офіційним курсом.
- НБУ також надає можливість е-резидентам (після сплати податків в Україні) переказувати на їхні рахунки за кордоном кошти в іноземній валюті, отримані на рахунки в українських банках від нерезидентів (за надані послуги чи роботи).
- Ці зміни не чинитимуть тиску на валютний ринок та міжнародні резерви України, адже в межах таких операцій не відбуватиметься купівлі іноземної валюти – переказ здійснюватиметься за рахунок іноземної валюти, отриманої е-резидентом з-за кордону, пояснили в НБУ.
- В повідомленні зазначається, що проєкт е-резидентства сприятиме залученню додаткових доходів до держбюджету, популяризації України як світового IT-бренду та підвищенню українських позицій у міжнародних рейтингах.
Контекст
1 квітня 2023 року набрав чинності закон про е-резидентство. Е-резидентство – це можливість для підприємців з інших країн вести бізнес в Україні та за кордоном як українська фізособа-підприємець, використовувати зручні онлайн-сервіси та можливості держави. Однак е-резидентство – це не громадянство. З ним не можна отримати дозвіл на тимчасове або постійне проживання.
На початку е-резидентами зможуть стати IT-фахівці – програмісти, розробники ігор та іншого програмного забезпечення, адміністратори мереж та інші. Поступово сфери діяльності розширяться, бізнес зможуть вести інші представники креативної економіки.
Стати е-резидентом можна буде після подання заявки на порталі е-резидентства, який зараз розробляється. Заявку перевірять у СБУ та МВС. Також обовʼязковою для е-резидентства є верифікація особи у консульстві. Після всіх перевірок іноземець отримує ІПН, електронний підпис та статус е-резидента.
З цього моменту іноземець зможе скористатись усіма необхідними онлайн-інструментами для ведення бізнесу.
У межах реалізації цього проєкту НБУ з 8 березня надав можливість е-резидентам відкривати поточні рахунки для здійснення підприємницької діяльності в банку, з яким Мінцифри уклало відповідний договір.
Надання можливості е-резидентам здійснювати переказ коштів в іноземній валюті, отриманих від нерезидентів (після сплати податків), також є одним з кроків, які дадуть змогу запустити практичну реалізацію відповідного проєкту.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.