Категорія
Новини
Дата

Інвестиції у будівництво доріг. Держава платитиме приватним компаніям за договорами концесії

Держава буде щорічно здійснювати виплати приватним інвесторам з дорожнього фонду за договорами державно-приватного партнерства (ДПП) та концесії. Відповідний законопроєкт №5090 Верховна Рада прийняла у другому читанні.

Ключові факти

  • Укладені договори в рамках ДПП, у тому числі концесійні, є довгостроковими – в середньому від 5 до 50 років. Вони можуть передбачати платежі приватному партнеру. Бізнес отримає гарантію того, що держава виконає свої зобов’язання в частині оплати за експлуатаційну готовність, так звані availability payments, прокоментував прийняття закону міністр інфраструктури Олександр Кубраков.
  • Законопроєкт створює додаткові джерела поповнення держбюджету, зокрема через сплату за використання автодоріг загального користування транспортними засобами з масою 12 тонн і більше та адміністративні штрафи за правопорушення габаритно-вагового контролю.
  • Документ також передбачає створення Держфонду внутрішніх водних шляхів у складі спецфонду держбюджету, з якого будуть фінансуватися заходи з обслуговування внутрішніх водних шляхів.

Контекст

У 2021 році «Укравтодор» витратив на українські дороги 156 млрд грн – близько 11% від об’єму держбюджету України. У 2022 році держкомпанія планує розпочати будівництво Київської кільцевої дороги. Вже готова проєктна документація для першої ділянки.

У 2022 році розпочалось будівництво першої концесійної дороги Краковець-Львів-Броди-Рівне. Це буде дорога першої категорії завдовжки приблизно 280 км. Техніко-економічне обґрунтування проєкту виконала компанія «Автомагістраль-Південь».

Ціна проїзду концесійною дорогою складе близько 8 євроцентів за кілометр. Також обовʼязково буде альтернативна безкоштовна дорога.

Матеріали по темі