Держава буде щорічно здійснювати виплати приватним інвесторам з дорожнього фонду за договорами державно-приватного партнерства (ДПП) та концесії. Відповідний законопроєкт №5090 Верховна Рада прийняла у другому читанні.
Ключові факти
- Укладені договори в рамках ДПП, у тому числі концесійні, є довгостроковими – в середньому від 5 до 50 років. Вони можуть передбачати платежі приватному партнеру. Бізнес отримає гарантію того, що держава виконає свої зобов’язання в частині оплати за експлуатаційну готовність, так звані availability payments, прокоментував прийняття закону міністр інфраструктури Олександр Кубраков.
- Законопроєкт створює додаткові джерела поповнення держбюджету, зокрема через сплату за використання автодоріг загального користування транспортними засобами з масою 12 тонн і більше та адміністративні штрафи за правопорушення габаритно-вагового контролю.
- Документ також передбачає створення Держфонду внутрішніх водних шляхів у складі спецфонду держбюджету, з якого будуть фінансуватися заходи з обслуговування внутрішніх водних шляхів.
Контекст
У 2021 році «Укравтодор» витратив на українські дороги 156 млрд грн – близько 11% від об’єму держбюджету України. У 2022 році держкомпанія планує розпочати будівництво Київської кільцевої дороги. Вже готова проєктна документація для першої ділянки.
У 2022 році розпочалось будівництво першої концесійної дороги Краковець-Львів-Броди-Рівне. Це буде дорога першої категорії завдовжки приблизно 280 км. Техніко-економічне обґрунтування проєкту виконала компанія «Автомагістраль-Південь».
Ціна проїзду концесійною дорогою складе близько 8 євроцентів за кілометр. Також обовʼязково буде альтернативна безкоштовна дорога.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.