Російський президент Володимир Путін доручив своєму уряду готувати обмеження на експорт урану, титану та нікелю, повідомила його пресслужба. За його словами, рішення буде відповіддю на західні санкції і обмеження.
Російська економіка може втратити можливість експортувати затребувані у світі кольорові метали.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Путін на нараді з урядом зазначив, що в деяких країнах «створюються стратегічні запаси, ще деякі заходи вживаються». Тож, уряд має опрацювати питання про обмеження на продаж за кордон урану, титану та нікелю.
- За його словами, можливі експортні заборони мають стати відповіддю на санкції, які забороняють постачання низки товарів до РФ.
- «Якщо це нам шкодити не буде, то можна було б подумати, я не кажу, що завтра потрібно це зробити, але подумати і над певними обмеженнями постачання на зовнішній ринок», – сказав Путін.
- Путін додав, що йдеться не лише про уран, титан і нікель. За його словами, Росія є «лідером із запасу низки стратегічних видів сировини», при цьому він згадав природний газ, золото та алмази.
Контекст
На світовому ринку урану Росія є найбільшим постачальником палива для атомних електростанцій. У травні президент США Джо Байден підписав закон про заборону імпорту збагаченого урану з Росії, який був схвалений Сенатом Сполучених Штатів.
Російський нікель вже знаходиться під санкціями США та Великої Британії, які з 12 квітня запровадили повне ембарго на його закупівлю. Росія виробляє 6% всього нікелю у світі, проте за високосортним металом її частка суттєво вища — 14%, за оцінкою аналітиків ING. До війни майже третина продукції «Норнікелю» йшла на експорт до США та Європи, які з 2023 року почали скорочувати імпорт. За оцінками S&P Global Commodity Insights, його обсяги минулого року обвалилися на 28% щодо довоєнних, пише Moscow Times.
На ринку титану до війни Росія займала частку близько 25%, забезпечуючи третину всього постачання для американської Boeing, половину — для Airbus і майже 100% для бразильської Embraer. Після початку війни Boeing та Airbus оголосили про плани відмовитись від російського титану. І якщо його постачання до США у 2023 році скоротилося впʼятеро (до $47 млн), то європейські країни продовжили імпорт – на $244 млн.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.