Українські та міжнародні медіа й організації зібрали на краудфандингу понад 4,8 млн євро
Категорія
Партнерський матеріал
Дата

Українські та міжнародні медіа й організації зібрали на краудфандингу понад 4,8 млн євро

3 хв читання

Під час війни незалежні медіа відіграють надзвичайно важливу, а часом життєво важливу роль. Адже саме вони цілодобово висвітлюють події, допомагаючи громадянам бути в курсі найважливішого та приймати рішення, від яких залежить життя. Та війна стала надзвичайно серйозним випробуванням для українських журналістів, адже вони зіткнулися з безліччю проблем в операційній діяльності, логістиці, безпеці та фінансуванні. Медіа потребували захисного спорядження, аби вирушити на передову, грошей аби зберегти редакцію, житло, аби перевезти команду у безпечне місце.

Саме тому виникла ідея створити міжнародну коаліцію, яка би допомагала медіа втриматись на плаву та продовжувати таку складну та необхідну роботу. Ініціаторами коаліції стали: британсько-українська медіа консалтингова компанія Jnomics Media, медіа про медіа та аналітичний центр The Fix, українська організація Media Development Foundation та бельгійське видання Are We Europe. З інформаційною підтримкою краудфандингу допомагало видання The Kyiv Independent, засноване колишньою редакцією Kyiv Post та командою Jnomics Media. Видання поширювало інформацію про збір коштів серед своєї численної міжнародної аудиторії. 

Станом на сьогодні завдяки краудфандингу було залучено понад 3 мільйони євро на підтримку українських медіа через GoFundMe та прямі пожертви (ця сума не включає понад 1,8 млн євро, що були зібрані незалежно на свої потреби виданням The Kyiv Independent, з яким коаліція тісно співпрацює).

Пряме фінансування медіа 

За допомогою краудфандингових кампаній, зокрема на GoFundMe, та пожертв коаліція зібрала понад 2,2 млн євро на 6 місяців роботи 13 національних ЗМІ, що покриває приблизно 60% їхніх потреб на цей період. Допомогу наразі вже встигли отримати: «Українська правда», «НВ», «Ліга», Ukraїner, hromadske, «Детектор медіа», Bihus.info, «Слідство.Інфо», «Заборона», «Дзеркало тижня», «The Village Україна», Forbes, «Бабель».

Завдяки допомозі грантових менеджерів та консультантів з Jnomics Media та The Fix на українські медіа вдалося зібрати близько 1 000 000 євро донорської підтримки. Команда коаліції взяла на себе пошук грантових можливостей, перемовини з донорами, підготовку документів та управління процесами, аби звільнити для медійників час на найважливіше – журналістську роботу.

Українські та міжнародні медіа й організації зібрали на краудфандингу понад 4,8 млн євро /Фото 1

Бронежилети та інше спорядження

Серед важливих потреб журналістів у часи війни – захисне спорядження. Коаліція привезла до України захисне спорядження вартістю 440 000 євро. З початку війни встигли розповсюдити серед українських журналістів:

Українські та міжнародні медіа й організації зібрали на краудфандингу понад 4,8 млн євро /Фото 2
Українські та міжнародні медіа й організації зібрали на краудфандингу понад 4,8 млн євро /Фото 3

Регіональні медіа

Крім того, понад 470 000 євро прямої фінансової підтримки отримали 60 регіональних та місцевих медіа, 6 загальнонаціональних та 2 розслідувальних бюро. Це переважно невеликі суми на операційні витрати, наприклад, бензин, обладнання, витрати на ІТ.

Технологічна підтримка

Кібербезпека та безперебійне технічне забезпечення – ще одна необхідність у такі складні часи. Члени коаліції добилися того, аби світові технологічні компанії та спеціалісти надали технічну підтримку українським медійникам безоплатно. Серед основних сфер допомоги: міграція на закордонні сервери, зберігання даних та налагодження дистанційної роботи. 

Забезпечення релокації та чат-бот для всіх нагальних потреб

Для тих журналістів, які хотіли переїхати до більш безпечного місця в ЄС коаліція надає кошти для переїзду та проживання. А для тих хто залишився створили чат-бот UA Media Support Center та гарячу лінію за підтримки Twilio.org та Corezoid, аби інформацію з можливостями для журналістів було легко знайти в дуже короткі терміни. Тут можна знайти житло, замовити екіпірування в оренду, відшукати грантові та карʼєрні можливості, а також дізнатися, як працювати під час війни

Допомога з монетизацією

З моменту повномасштабного вторгнення український рекламний ринок майже зупинився, а більшість медіа розраховували на рекламу, як основне джерело монетизації. Крім прямої грошової допомоги для медіа, ми вирішили шукати їм міжнародних комерційних партнерів для спільних проєктів. Тому запустили міжнародну ініціативу «Infopoint agency» для забезпечення фінансової стабільності українських диджитал-медіа та незалежних білоруських, що працюють у вигнанні. 

Хто долучився до допомоги

Ініціатива з допомоги українським медіа отримала неймовірну підтримку від окремих осіб, видавців та донорів. Нижче ми наводимо список організацій, які надали різні форми підтримки.

Видання

Українські та міжнародні медіа й організації зібрали на краудфандингу понад 4,8 млн євро /Фото 4

Організації

Українські та міжнародні медіа й організації зібрали на краудфандингу понад 4,8 млн євро /Фото 5

Крім організацій до допомоги долучились понад 16 тисяч людей в межах краудфандингової кампанії на GoFundMe, спільнота INSEAD та London Business School надали людей-волонтерів. А Інститут Масової Інформації та Internews допомогли доставити спорядження до України та розподілити в середині країни.

Але кампанія з допомоги українським медіа продовжується. В першій фазі вдалося вистояти, та забезпечити основні загальнонаціональні незалежні медіа всім необхідним в короткостроковій перспективі. Тепер необхідно працювати над довгостроковими ініціативами, які допоможуть медіа вистояти за умов відсутнього рекламного ринку. Якщо бажаєте підтримати роботу журналістів у часи війни – долучайтеся до кампанії за посиланням.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд