У 2026 році 94% роботодавців готують підвищення зарплат, 36% планують розширення штату, а 25% збільшать бюджети на навчання. Лише 6% не індексуватимуть оплату праці. Про це свідчать результати опитування бізнесу, проведеного Європейською Бізнес Асоціацією разом з експерткою ринку праці Тетяною Пашкіною.
У дослідженні взяли участь 126 фахівців зі сфери управління персоналом.
Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною трьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас. У період Black Friday діє знижка -30%: 1259 грн замість 1799 грн.
Деталі
- Більшість опитаних компаній уже мають чітке бачення розвитку на наступний рік. Головний акцент бізнес робить на збільшенні рівня заробітної плати – це планують 94% компаній. 28% компаній передбачають зростання в межах 11–15%, 23% – на 5–10%, 10% – на 16–20%.
- Лише 6% компаній не мають наміру підвищувати заробітні плати у 2026 році.
- У 2025 році 96% компаній підвищили заробітні плати, здебільшого на 11–20% (64%) або до 10% (28%).
- 36% компаній планують збільшити кількість працівників у 2026 році, 55% – не планують змін, 9% – планують скорочення. 17% компаній повідомили про перерозподіл функцій у бік мультифункціональності.
- Протягом 2025 року більшість компаній (83%) активно наймала нових співробітників. Ще 3% відкривали вакансії виключно для внутрішніх кандидатів, і лише 14% опитаних не змінювали чисельність штату.
- Серед інших запланованих змін: збільшення бюджетів на навчання та розвиток персоналу – 25%, вихід на нові ринки та пошук партнерів – 18%, зміна керівництва / відкриття нових регіональних представництв – 6%, скорочення витрат на навчання – 5%, закриття представництв – 3%.
- Щодо можливості впровадити чотириденний робочий тиждень 84% компаній поки не планують впроваджувати такі зміни, тільки 2% розглядають таку можливість. Для 14% – це неможливо через специфіку роботи.
Контекст
У дослідженні взяли участь 126 фахівців зі сфери управління персоналом (41% керівники департаменту, 33% менеджери середньої ланки, 22% топменеджмент, 4% молодший персонал).
Серед респондентів 56% представляють великий бізнес, 32% – середній, а 12% – малий. 58% компаній є міжнародними, 42% – українськими.
Найбільше учасників представляють оптову та роздрібну торгівлю, фармацевтичну галузь, спеціалізовані консультаційні послуги, а також виробництво товарів масового вжитку нехарчового призначення. Серед учасників дослідження були і представники аграрної сфери, виробництва продуктів харчування, ІТ, фінансових послуг, логістики, виробництва промислових товарів, металургії, переробної промисловості, будівництва, закладів громадського харчування, освітніх послуг, сфери гостинності та інші.
Дослідження тривало з 2 жовтня до 1 листопада 2025 року. Участь у дослідженні була анонімною.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.