Від початку дії пільгового розмитнення автомобілів – з 9 квітня до 19 травня – в Україну було ввезено 94 420 авто, повідомив народний депутат, член податкового комітету Ярослав Железняк. Найпопулярніший автомобіль для ввезення – Volkswagen Passat, найдорожчий – Mercedes-Benz G500.
Ключові факти
- Середній рік випуску ввезених автомобілів – 2008, загальна сума пільг податків та мита – 10,5 млрд грн.
- Десятка найпопулярніших моделей: Volkswagen Passat (5654 авто), Volkswagen Golf (4542), Skoda Octavia (3483), Audi A6 (2414), Volkswagen Touran (2309), Renault Megane (2302), Audi A4 (2282)), Opel Zafira (2088), Ford Focus (1863), Opel Astra (1782).
- П'ятірка найдорожчих авто: Mercedes-Benz G500 (два автомобілі по $290 000 кожен), Mercedes-Benz G63 ($248 000), Ferrari Roma ($221 000), McLaren 570S Spider ($186 000), Toyota Land Cruiser 20 ($177 000).
- Середня вартість ввезених автомобілів – $4632.
- Верховна Рада не має наміру скасовувати пільги на ввезення автомобілів, уточнив Железняк.
Контекст
24 березня Верховна Рада прийняла закон, який звільняє від сплати митних платежів для фізосіб під час ввезення транспортних засобів. 8 квітня закон підписав президент Володимир Зеленський.
На час воєнного стану ПДВ та ввізне мито на автомобілі та інший імпорт скасовуються для фізосіб та платників єдиного податку 1, 2 та 3 груп. Крім того, фізособи під час ввезення транспорту не платитимуть акциз. Водночас відсутні обмеження на подальший перепродаж та кількість автомобілів.
З 25 квітня через великі черги на кордоні легкові автомобілі, які ввозяться для особистих потреб, оформляються лише на таких пунктах пропуску через кордон України: Польща – «Угринів», «Грушів», «Смільник», «Устилуг»; Угорщина – «Дзвінкове», «Косіне»; Словаччина – «Малий Березний».
26 квітня у Верховній Раді зареєстрували законопроєкт, який пропонує відновити оподаткування транспортних засобів, що ввозяться з-за кордону.
Автори ініціативи вважають, що рішення про пільгове розмитнення було помилкою. Лише за перший тиждень дії «нульового розмитнення» ця «помилка» коштувала дефіцитному держбюджету 350 млн грн.
За підрахунками податкового комітету Верховної Ради, після нарощування обсягів ввезення авто країна, яка воює, щодня втрачала близько 100 млн грн.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.