Верховна Рада прийняла у цілому законопроєкт №11256- 2 про підвищення акцизного податку на пальне, повідомив народний депутат Ярослав Железняк. За документ проголосував 231 депутат.
Приведення акцизів у відповідність до законодавства ЄС є одним із фіскальних заходів у межах програми МВФ Механізму розширеного фінансування (Extended Fund Facility).
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
Відповідно до законопроєкту, акциз зросте:
- на 14%, до €242,6/1000 л бензину;
- на 27%, до €177,6/1000 л дизпального;
- у три рази, до €148/1000 л автогазу.
Зараз ставка акцизу для бензину становить €213,5 за 1000 л, для дизелю – €139,5, автогазу – €52. Раніше уряд пропонував парламенту більш радикальне збільшення акцизу для автогазу – до €165/1000 л.
- Закон набуває чинності з 1 вересня 2024 року. В Україні ставки зростатимуть щороку і вийдуть на мінімальний рівень ЄС у 2028 році, сказано в документі.
- За словами очільника податкового комітету Верховної Ради Данила Гетманцева, ухвалення закону пришвидшить приведення законодавства України до норм законодавства Європейського Союзу задля виконання Угоди про асоціацію, з метою встановлення на рівні національного законодавства ідентичних ставок акцизного податку, передбачених Директивою #2003/96/ЄС.
- Кошти, додатково отримані від акцизного податку, підуть на армію.
Контекст
4 червня Верховна Рада прийняла за основу законопроєкт про приведення ставок акцизного податку на пальне до мінімальних рівнів у ЄС. Там мінімальний рівень визначає директива 2003/96/ЄС: €359/1000 л бензину, €330/1000 л дизелю та €68/1000 л автогазу (LPG).
На мінімальному рівні – акцизи у Болгарії, Угорщині, Румунії, Мальті та Польщі, за даними аналітичного центру Tax Foundation на середину 2023-го. У решти 22 країн ЄС ставки вищі. Наприклад, у Німеччині акциз на бензин – €670/1000 л, на дизпальне – €490/1000 л.
Офіційна причина збільшення акцизів – приведення українського законодавства до європейського задля виконання Угоди про асоціацію, йдеться у пояснювальній записці до документа. Фактична причина – гострий дефіцит бюджету, детальніше про це – у матеріалі Forbes Ukraine.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.