200 лідерів української економіки 2023
Після відновлення роботи в Україні наприкінці 2022 року McDonaldʼs відкрив сім нових ресторанів. До 24 лютого 2022‐го мережа налічувала 109 закладів, тепер – 90. Під час простою компанія не припиняла виплату повних зарплат, зберегла медичне страхування та надавала психологічну допомогу працівникам. Як результат – збереження кістяка команди. «Ми завжди працювали дуже швидко, а тепер стали ще динамічнішими», – каже генеральна директорка McDonald’s у Чехії, Словаччині і Україні Юлія Бадрітдінова, 44.
100 найбільших приватних компаній 2021
«Зупинитися – отже, померти», – впевнена Юлія Бадрітдінова. У 2020 році найбільша за оборотом компанія у сфері громадського харчування не дорахувалася 20% відвідувачів. Як і у всього ринку, доставка стала для McDonald’s головним каналом зростання під час пандемії. Продажі через McDelivery зросли в 4,5 раза. У 2020‑му McDonald’s відкрив в Україні 10 ресторанів – удвічі більше, ніж роком раніше. Компанія інвестувала в нові заклади $68 млн, збільшивши свою частку ринку на 0,5 процентного пункту, до 14%. Стратегічна мета – розширення мережі в містах‑мільйонниках, їхніх передмістях і обласних центрах. «Маємо намір повністю закрити всі сателіти Києва», – сказав «Інтерфаксу» директор з розвитку українського McDonald’s Віталій Стефурак. Ключовий критерій розміщення – великий потік людей та можливість організації McDrive. На черзі відкриття ресторанів швидкого харчування у Кропивницькому, Маріуполі, Чернівцях та Ужгороді. Це будуть заклади нового формату, каже Стефурак: диджиталізовані, з виразним дизайном.
McDonald’s розраховує скористатися можливостями, які відкриває бізнесу програма «Велике будівництво», і домовляється з мережами АЗС про відкриття ресторанів уздовж автомагістралей. «Дороги в Україні активно оновлюються. Ми бачимо зростання внутрішнього туризму, – каже Стефурак. – Кількість транспорту, що проїжджає в тому чи іншому напрямку, дозволяє інвестувати і отримати нормальний термін окупності».
50 найкращих роботодавців
Робоче місце в «McDonald’s Україна» для охочих попрацювати в ресторанній сфері стало бажанішим. За словами HR‑директора компанії Наталії Тіморіної, конкурс на одну вакансію в «Маку» з початку 2020 року зріс удвічі, а плинність кадрів впала на 20%.
Доки інші ресторани закривалися, відпускаючи співробітників‑ФОПів на всі чотири боки, «McDonald’s Україна» нікого не звільнив навіть у локдаун, коли 60% працівників були у вимушених відпустках.
McDonald’s, де працює приблизно 10 000 людей, – справжня кузня кадрів, і насамперед для себе. «Ми впровадили систему індивідуального розвитку персоналу, – розповідає Тіморіна. – Розробили навчальні модулі різного рівня, і людина сама може обрати, які навички розвивати на цей момент».
100 найбільших приватних компаній 2020
«McDonaldʼs Україна» – не тільки найбільша за оборотом компанія у сфері громадського харчування, а й головний драйвер розвитку ринку доставки їжі. На популярну мережу фастфуду припадає до половини замовлень у найбільших агрегаторах Glovo і Raketa. Завдяки досягнутим обсягам у компанії ексклюзивні умови: зона доставки обмежена 1,5 км, комісія 10% замість загальноприйнятих 30%, розповідає засновник сервісу доставки Mister. AM Ярослав Циганенко. Як і у всього ринку, доставка – найприродніший для McDonaldʼs канал зростання в епоху пандемії. Ринок далекий до насичення: на одного українця припадає лише 0,02 онлайнзамовлення їжі на місяць, підрахував журнал «Новое время». Для порівняння: у Великобританії цей показник – 3, в Іспанії – 0,8.