«Продажі впали на 80%». CEO TEHNOTABLE про те, як вдруге переживати війну та попри втрати запускати нові продукти
Категория
Партнерский материал
Дата

«Продажі впали на 80%». CEO TEHNOTABLE про те, як вдруге переживати війну та попри втрати запускати нові продукти

Фото надані TEHNOTABLE

У 2014 році Олександра Самохіна, СЕО TEHNOTABLE, втратила нерухомість, 200 га землі та сімейний бізнес у Донецьку через війну на сході країни. Перебравшись до Києва, підприємиця почала нове життя. Але й у 2022 Олександру наздогнала війна.

Невелике, але інноваційне підприємство у м. Вишневе Київської області тільки-но розправило крила. 2019 року команда TEHNOTABLE запустила виробництво інноваційних письмових столів, а у 2021-му – виграла грант від українського Фонду стартапів. 

За три місяці війни продажі просіли на 80%. Але Олександра не опустила руки. TENHOTABLE продовжує виробництво в Україні, поступово нарощує попит, шукає інвесторів у Європі та запускає два нових продукти. 

Про те, на яких засадах будувати власний бізнес, як стартапу шукати інвесторів та як після втрат заново будувати життя не всупереч внутрішнім цінностям, CEO TEHNOTABLE розповіла Forbes.

Олександра Самохіна

Олександра Самохіна

Засновниця та CEO TEHNOTABLE

Переїзд із Донецька з початком російської агресії у 2014 році мав наслідком не лише втрату нерухомості та 200 га землі, а й щось важливіше – повну втрату можливості будувати та зміцнювати сімейний агробізнес. У лютому 2022 року довелось пережити цей жах із новою силою.

Я прийшла у бізнес, маючи великий багаж практичного досвіду, але в інших сферах – мʼясопереробній та агро. Перехід був складним і супроводжувався серйозними фінансовими та моральними втратами. Попри нові втрати, зараз я бачу вектор руху і не втрачаю оптимізму.

З чистого аркуша: що мотивує продовжувати бізнес?

За час війни наші продажі впали на 80%. Це боляче і складно, але це точно не привід зупинятись. Я вважаю, що потрібно вірити у свій продукт і шукати можливості попри все. У світі мільйони ідей, які варті реалізації. Адже можливість зробити wow-продукт, що здатен змінити сприйняття людей, – це і є для нас найбільша мотивація.

У мене мурахи по шкірі, коли клієнти пишуть, що від наших столів у них зникло терпнення кінцівок за кілька днів, і запитують, чому їм це не порадив реабілітолог; коли дякують за ергономічний виріз стільниці, який знімає навантаження зі спини та шиї навіть у положенні сидячи. Це драйвить рухатись далі. 

Наразі ми працюємо над розробкою двох нових продуктів: 

  • Ортопедичні опорні станції з функцією реабілітації для дітей з клишоногістю. Для нас це блакитний океан, й опорні столики для діток з ортопедичними проблемами – це новий напрям розвитку для нас.
  • Ціла екосистема правильного й здорового робочого місця Ergolab. Якщо раніше нашим основним продуктом були підйомні столи, тепер ми прагнемо створювати повноцінні ергономічні робочі місця, включно з освітленням, кліматичними умовами, стільцями тощо. Я завжди наголошую, що ми не масмаркет і туди не прагнемо, у нас кастомний продукт, дизайнерський. На будь-якому ринку є 5% нішевих продуктів, і нам туди.

Хоча ці проєкти на стадії розробки, ми бачимо в них великий потенціал і шукаємо для реалізації інвесторів у Європі та США. Основним нашим продуктом залишаються дизайнерські ергономічні підйомні столи.

Для кого ваш продукт? Хто є клієнтом?

Ринок споживання нашого продукту виявився ширшим, ніж ми спочатку розраховували. Роблячи ставку на IT-сектор, бонусом ми отримали клієнтів з інших сфер, які усвідомлено обирають своє здорове майбутнє. Тепер розширення виробництва та вихід на інші ринки – питання часу та інвестицій.

Проблеми зі спиною, шиєю – це набуті проблеми через тривалу роботу сидячи. Деякі компанії починають розуміти цю жахливу тенденцію вже зараз, адже здоров’я співробітника – пряма відповідальність роботодавця. Тому кількість відповідального бізнесу зростає, і якщо на початку нашими клієнтами був суто IT-сектор, то дедалі частіше наш продукт стали обирати і великі корпорації, й мами для дітей. 

Для багатьох зараз неправильна постава – не найбільша проблема, але якщо є можливість, потрібно дбати про власне здоровʼя й не відкладати. У разі сильного стресу проблеми зі спиною та затиснутими мʼязами особливо відчутні, тому зручне робоче місце допоможе уникнути зайвої фізичної напруги.

Тут кожен обирає сам, що у пріоритеті, як функціонує протягом дня. Якщо робота за столом постійна – байдуже, вдома чи в офісі, – то це потреба переважно для здоров’я. 

Коли твій продукт робить життя людей кращим, що може бути драйвовішим?

Тема здоровʼя є рушійною силою у продажу столів?

Ми намагаємося донести своїм клієнтам, що йдеться насамперед про здоровʼя, але більшість не переймається здоровʼям і тим, що на нього впливає. Якщо подивитися на клієнтів реабілітологів, вертебрологів, – то дуже багато молодих спеціалістів, які зіштовхнулися із набутими проблемами шиї, спини, репродуктивної частини. Втім, що сидячий спосіб життя викликав ці проблеми, вже розуміють за фактом, не працюють на попередження та ігнорують до моменту «ікс».

«Продажі впали на 80%». CEO TEHNOTABLE про те, як вдруге переживати війну та попри втрати запускати нові продукти /Фото 1

Фото надані TEHNOTABLE

Тема здоровʼя є рушійною силою у продажу столів?

Ми намагалися донести своїм клієнтам, що йдеться насамперед про здоровʼя, але більшість не переймається здоровʼям і що на нього впливає. Якщо подивитися на клієнтів реабілітологів, вертебрологів, то дуже багато молодих спеціалістів, які зіштовхнулися із набутими проблемами шиї, спини, репродуктивної частини, втім, що сидячий спосіб життя викликав ці проблеми, вже розуміють за фактом, не працюють на попередження та ігнорують до моменту ікс.

Рівень усвідомленості людей, які вирішили купити стіл із можливістю регулювання висоти, зовсім інший

Належне робоче місце – це довготривала інвестиція, дивіденди з якої вимірюються станом здоровʼя. Коли компанія дбає про співробітника, а він протягом пʼяти годин змушений працювати сидячи, місце гейміфікації займає реальна турбота про здоровʼя. Саме тому вибір очевидний. Я бачу, що наш клієнт – це саме усвідомлений клієнт.​

«Продажі впали на 80%». CEO TEHNOTABLE про те, як вдруге переживати війну та попри втрати запускати нові продукти /Фото 2

Фото надані TEHNOTABLE

Стів Джобс мав гараж, а у нас був балкон і величезне бажання зробити якісний продукт

Наша мета не обмежується суто столом – ми прагнемо створювати функціональні робочі станції, які ергономічно, естетично, функціонально зможуть відповідати всім вимогам здорового робочого місця. На даному етапі ми маємо кілька таких продуктів, але активно працюємо над розширенням лінійки та додаткового функціоналу.

В Україні культура здорового місця тільки починає розвиватися – поступово приходить розуміння, що порівнювати продукт слід не за зовнішнім виглядом чи ціною, а за функціональністю.

«Продажі впали на 80%». CEO TEHNOTABLE про те, як вдруге переживати війну та попри втрати запускати нові продукти /Фото 3

Фото надані TEHNOTABLE

Де шукати інвестиції для власного бізнесу?

По-перше, це грантові програми. Те, що я зрозуміла під час пошуку інвестицій, – гроші дають не продукту, а команді, дивляться, наскільки вона життєздатна. Зараз наша життєздатність проявилась найяскравішим чином – адже ми не зупинились, ростемо та шукаємо нові можливості. Відповідно, належна підготовка та точна траєкторія руху допоможуть правильно презентувати компанію та отримати грант або іноземне фінансування. У 2021 році ми вже отримали гранти й наразі активно шукаємо інвесторів у Європі та США.

Багато інвесторів розглядають проєкт не тільки з точки зору отримання прибутку від нього, а і як додаткове розширення асортименту бізнес-напряму чи введення у холдинг для посилення поточного бізнесу або послуги. 

Відтоді починаються пошуки можливостей як в Україні, так і за кордоном. У середовищі підприємців і стартапів існує думка, що в Україні складніше отримати інвестиції, ніж іззовні, – вищі умови та вимоги, оскільки вартість грошей у нас дорожча.

У будь-якому ринку є 5% нішевих продуктів, отже, нам туди

Відео надане TEHNOTABLE

Зараз міжнародні компанії та фонди не дуже готові вкладати в Україну, хоч і розглядають це питання. Українським інвесторам теж нелегко, але є багато людей, готових вкладати гроші, які вірять у бізнес і готові йти на ризики. Це дуже важливо.

Розвивати бізнес в Україні непросто, особливо за теперішніх умов. Що вас мотивує і дає сили?

Ми з чоловіком починали тестувати ідею столу для роботи стоячи, ще працюючи найманими співробітниками, вкладаючи всі вільні гроші та проводячи постійні експерименти. Стів Джобс мав гараж, а у нас був балкон і величезне бажання зробити якісний продукт.

Коли твій продукт робить життя людей кращим, то що може бути драйвовішим? А коли він починає приносити прибуток, то це вже не робота, а здійснення мрії. А мрію мати важливо – особливо зараз.