Які з моделей онлайн-бізнесу на Amazon є найприбутковішими, а які найризикованішими та скільки коштує почати такий бізнес
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Один із секретів успіху Amazon – маркетплейс дає можливість заробляти іншим. У другому кварталі 2021 року сторонні продавці (3P sellers як їх називає Amazon) продали 56% від загальної кількості товарів майданчику. І ця тенденція прогресує. Для порівняння: в другому кварталі 2013-го на 3Р продавців припадало лише 40% від продажів магазину.
Основні моделі Amazon-бізнесу
- Роздрібний арбітраж
- Онлайн-арбітраж
- Оптова торгівля на Amazon (Wholesale)
- Private Label бізнес
Роздрібний арбітраж
Поки в Україні не відкрився власний Amazon, це не дуже зручна модель бізнесу. Але розуміння принципів її роботи дасть змогу краще розібратися в інших.
Роздрібний арбітраж виглядає так: у роздрібній мережі знаходять товар і перепродають його на Amazon за вищою ціною. Золотий сезон для такого бізнесу – четвертий квартал року, коли продажі зростають, а люди готові переплачувати за омріяний подарунок дітям чи собі.
Прибуток: різниця в ціні купівлі товару та ціні його продажу мінус комісія Amazon. До половини amazon-підприємців у США починали працювати саме так, адже для старту достатньо $500-1000, а товар частіше за все купується на розпродажах у сусідньому Walmart.
Сервіс Jungle Scout провів опитування продавців і з’ясував, що 25% тих, хто обрав саме цю модель бізнесу, заробляють менше $500 на місяць, 65% вдається заробити до $5000.
Плюси:
- мінімальні інвестиції;
- зрозуміла та проста бізнес-модель.
Мінуси:
- вибір товару займає багато часу;
- низькі прибутки.
Онлайн-арбітраж
Фактично онлайн-арбітраж – це той самий роздрібний арбітраж, але без відвідин магазинів. Товар купується онлайн на тому ж Walmart, eBay, Etsy або безлічі інших онлайн-майданчиків, потім продається на Amazon за вищою ціною.
Прибуток складається там само: з різниці в ціні товарів мінус комісія маркетплейсу. Але, згідно з опитуванням Jungle Scout, на старт такого бізнесу зазвичай витрачають уже більше коштів – $500–2500. Прибутки суттєво не відрізняються: 55% опитаних заробляють до $5000 на місяць, витрачаючи не менше 20 годин на тиждень.
Чи можна вести такий бізнес віддалено з України? Так. Купуєте товар онлайн у США, відправляєте на адресу так званих преп-центрів (підготовчих центрів), які приймають товар від онлайн-магазину, клеять спеціальні штрих-коди для Amazon та відправляють товар на склади маркетплейсу. Мінуси є, але всі вони вирішуються за допомогою спеціальних програм або алгоритмів роботи.
Плюси:
- зручне ведення бізнесу з дому;
- більший вибір товарів для продажу (у порівнянні з роздрібним арбітражем);
- гарна можливість доповнити роботу за іншими моделями amazon-бізнесу.
Мінуси:
- необхідність додаткових інструментів для оцінки рентабельності товару. Бажано пройти базове самостійне навчання або якийсь з онлайн-курсів;
- без автоматизації процесу досить трудомістка робота з пошуку та аналізу товарів;
- під час роботи з України виникає необхідність обходити блокування по IP під час купівлі товару на онлайн-майданчиках США, бувають проблеми з платіжними системами: карти українських банків не приймають для оплати;
- необхідність використання преп-центрів (додаткова стаття витрат).
Оптова торгівля на Amazon (Wholesale)
Оптова торгівля дуже подібна до онлайн-арбітражу, але тут уже йдеться про закупівлю мінімальних партій товару оптом у виробника чи посередника. Мета оптових закупівель – мінімізація закупівельної ціни і збільшення прибутку. Ризик: якщо не вгадаєте з попитом, заморозите кошти або будете змушені розпродати все в нуль.
Для старту бізнесу потрібні кошти від $3000 та набір програмного забезпечення (онлайн-сервіси, Chrome плагіни) для автоматизації та спрощення процесу пошуку. Маєте компанію в США? Це буде плюсом, бо виробники неохоче співпрацюють із приватними особами.
Згідно з опитуванням Jungle Scout, 61% wholesale підприємців заробляють понад $5000 на місяць. 49% витрачають на цей бізнес до 20 годин на тиждень і лише 18% працюють 40 годин і більше.
Плюси:
- більші прибутки ніж в арбітражі;
- за рахунок прибутку можете знизити роздрібну ціну на Amazon, обійти конкурентів, збільшивши швидкість обігу коштів;
- знайшовши гарного постачальника, можете рости «вшир» (збільшити асортимент);
- менше зусиль на обслуговування продажів через однотипність продукції;
- можливість масштабування бізнесу.
Мінуси:
- значні початкові інвестиції;
- ризики заморозити кошти, якщо неправильно оцінити попит.
Private Label бізнес
Якщо дуже узагальнено, ця модель передбачає нанесення логотипу власного бренду на певний товар. Якщо трохи складніше: то в Private Label у вас може бути повний контроль за виробництвом товару, його доставкою на склади Amazon, маркетингом та продажами. Додаткові плюси для бізнесу – власна компанія та реєстрація торгових марок для своїх Private Label.
У такого бізнесу є можливість рости за межі Amazon, виходити на інші майданчики, масштабуватися і навіть продати бізнес іншому підприємцю чи компанії. При правильному позиціюванні товару ви зменшуєте ризик конкуренції й можете отримувати прибутки більші, ніж продавці аналогічного товару.
Варто зауважити, що це найдорожча модель бізнесу. Стартові капіталовкладення можуть складати від $5000–10 000, а інколи вдвічі чи втричі більше. На старт бізнесу піде від трьох місяців, а перший прибуток зможете отримати вже впродовж шести місяців.
Розміри прибутків вказувати немає особливого сенсу. Вони залежать від стадій розвитку бізнесу, обраної ніші, кількості запущених брендів чи повноти товарної лінійки. Можуть сягати кількох тисяч доларів на місяць, десятків або навіть сотень тисяч доларів.
Плюси:
- створюється власний бренд, який (у перспективі) може бути проданий окремо від бізнесу або разом із ним;
- менша конкуренція при правильному позиціюванні та виборі ніші;
- можливість мати декілька власних брендів;
- чудові перспективи масштабування бізнесу на інші платформи та ринки.
Мінуси:
- великі капіталовкладення на старті;
- потрібно добре розумітися в питаннях маркетингу, логістики, налаштуванні реклами, особливостях продажів або мати команду, щоб делегувати ці питання;
- на відміну від інших моделей, ви починаєте з нуля: продукт не має історії продажів.
Amazon-бізнес є на будь-який бюджет та рівень досвіду в e-commerce. Хочете грати в довгу – обирайте Private Label чи Wholesale. Якщо не плануєте вкладати великі кошти, але хочете спробувати свої сили, обирайте онлайн-арбітраж. Будь-яка з цих моделей бізнесу допускає віддалене керування, і для його запуску не доведеться залишати Україну.
Чи варто взагалі починати Amazon-бізнес у 2021 році, то тут відповідь однозначна: варто. Amazon залишається найпопулярнішим онлайн-магазином у США, і в часи COVID-пандемії його популярність буде зростати. Згідно з опитуванням Feedvisor за 2019 рік, 89% покупців заявили, що частіше купують на Amazon, ніж на інших онлайн-платформах.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.