Категорія
Компанії
Дата

Жінки приймають 80% рішень, повʼязаних зі здоровʼям в сімʼї. Як стартап Tia вирішив перезавантажити медицину для жінок, зібравши $100 млн

6 хв читання

Приблизно 1 з 10 жінок в США має синдром полікістозних яєчників, але Керолін Вітті знадобилося понад три роки, щоб лікар діагностував їй цю хворобу. І їй все одно довелося провести власне дослідження. Ця хвороба, яка іноді спричиняє гормональний дисбаланс і впливає на метаболізм, може призвести до проблем із зачаттям, діабету і розладів настрою.

Співзасновниці Tia Фелісіті Йост (Л) і Керолін Вітті. Фото TIA

Співзасновниці Tia Фелісіті Йост (Л) і Керолін Вітті. Фото TIA

Відвідавши різних лікарів, щоб знайти підказки, Вітті нарешті зібрала усі симптоми за допомогою форумів, на яких інші жінки описували власні медичні перипетії. «Я на собі відчула недоліки цієї фрагментованої системи і те, як вони впливають на жінок», – розповідає Вітті.

І вона така не одна: за деякими оцінками 50–75% жінок із цією хворобою не знає, що вона у них є. «Якою б була медична система, якби вона створювалася із думкою про жіноче здоровʼя в центрі неї?» – подумала вона. – Що якби вона [система] лікувала жінку як людину загалом, а не лише її частини?»

Відповіддю на ці запитання стала Tia, чотирирічний стартап, що поєднує особисті та віртуальні медичні послуги для жінок, який вона заснувала разом із найкращою подругою по коледжу Фелісіті Йост. 31-річні Вітті і Йост увійшли до списку Forbes «30 до 30».

Нью-Йоркська компанія у вівторок оголосила про те, що зібрала $100 млн у раунді інвестицій Серії В, який очолила фірма Lone Pine Capital. Попередні інвестори, серед яких Threshold, Define Ventures і Torch Capital, теж взяли участь у раунді, у якому, за словами людини знайомої із угодою, Tia оцінили у $600 млн.

Капітал, який зібрала компанія, є сигналом того, що стартапи, що часто називають «стартапами для жіночого здоровʼя» або «фемтех-стартапами», готуються стати мейнстрімом попри затихання великого буму телемедицини, який спричинила пандемія ковіду. Наразі Tia зібрала $132 млн.

Один із головних принципів, який сприяв успіху Tia, може здатися очевидним: жінки – це найцінніші клієнти системи охорони здоровʼя. Жінки складають 51% населення. Вони частіше займаються питаннями здоровʼя, ніж чоловіки. Згідно із дослідженням журналу Health Care For The Poor And Underserved, жінки часто приймають 80% рішень, що повʼязані зі здоровʼям і лікуванням в родині.

Пацієнтки починають знайомство з Tia зі щорічного огляду для жінок (який покривають усі страхові медичні поліси завдяки закону «Доступна медицина» в США), а потім принаймні 50% з них повертаються для інших заходів превентивної медицини, приміром, з приводу ментального здоровʼя чи гінекології. «Жінки більше користуються медичними послугами, – каже Вітті. – Тут не треба складних розрахунків».

Tia працює за членською моделлю, за якою члени платять приблизно $150 на рік, щоб мати доступ до клінік компанії – перша з них відкрилася у місті Нью-Йорк у 2019-му. Всі лікарі і медсестри Tia є штатними працівниками, тобто, члени приходять до однієї команди медпрацівників, яка займається усім, від щорічних профілактичних оглядів до поведінкового здоровʼя і акупунктури. Клініка також працює за страховкою.

Пацієнти мають доступ до застосунку, в якому можуть поспілкуватися із командою медпрацівників, подивитися свої медичні записи або призначити прийом. Для лікарів і медсестер Tia створила ПЗ для робочого процесу і клінічних рішень, яке Вітті називає медичною версією Asana або G Suite. А спільний сервер забезпечує узгоджену роботу всіх членів команди.

Більшість доходів компанія отримує з особистих і віртуальних прийомів, а членські внески складають лише невелику частку. Але Вітті каже, що саме членські внески є ключовим компонентом бренду і вражень від роботи із компанією. Вітті подобається казати, що жінки «приєднуються» до Tia, а не «використовують» її. «Ми компанія, яка заснована на взаєминах, – пояснює Вітті. – Наша мета привабити і утримати жінок упродовж усього їхнього життя».

«Бувають такі моменти на ранніх етапах інвестицій, коли ти бачиш можливість інвестувати у щось, що тобі здається очевидно хорошою ідеєю, але з якоїсь причини для світу це не так очевидно, – каже Емілі Мелтон, керівна партнерка в Threshold, яка засідає у раді Tia. – Коли ти знаходиш такі можливості, то біжиш до них, тому що саме вони дадуть найбільші результати і з їхньою допомогою можна зробити важливі зміни».

Для неї такою можливістю стало жіноче здоровʼя. І, говорить вона, Tia стане позитивним доказом того, що «це не нішовий ринок. Ніхто не задумується про те, чому Glossier може бути вартою мільярди доларів – жінки ж бо купують багато косметики. Жінки також купують багато послуг і засобів для здоровʼя, але медичного аналогу Estee Lauder. Тому нам треба його створити».

Ми не можемо бути просто інформаційним простором, а потім спрямовувати жінок в заклади системи охорони здоровʼя, які вони ненавидять. Це означає підвести їх. Нам треба реально стати системою охорони здоровʼя і змінити те, як надаються медичні послуги.

Керолін Вітті, Tia

Вітті і Йост не планували займатися медичними послугами. Після закінчення Корнелльського університету, де дівчата познайомилися, Вітті пішла працювати у відділі маркетингу і брендингу в Google, а Йост влаштувалася у гедж-фонд, а потім перейшла на управління продуктом в стартапі даних.

Після неприємного досвіду із полікістозом Вітті звільнилася з роботи і вирішила створити пошуковий інструмент, схожий на Google, для жіночого здоровʼя, який допоможе користувачкам приймати кращі рішення і не тонути у потоці інформації з форумів, де неперевірені дані скрізь і усюди.

Цей досвід допоміг жінкам побачити величезний попит, але просто надавати інформацію було недостатньо. «Ми не можемо бути просто інформаційним простором, а потім спрямовувати жінок в заклади системи охорони здоровʼя, які вони ненавидять, – пояснює Вітті. – Це означає підвести їх. Нам треба реально стати системою охорони здоровʼя і змінити те, як надаються медичні послуги».

Раунд інвестицій Серії А приніс Tia $24 млн в день, коли у місті Нью-Йорк оголосили карантин через ковід. У компанії вже було 3000 членів, але всі їхні доходи йшли від особистих прийомів і послуг. Невдовзі компанія запровадила зміни у політиці, які дали змогу лікарям виставляти рахунки за віртуальні прийоми, а це означало, каже Вітті, що Tia «змогла, по суті, переосмислити свій бізнес і почати отримувати доходи онлайн».

В той же час, компанія вирішила, що майбутнє буде не лише віртуальним, особливо коли мова йде про лікування жінок. (Зрештою, щорічний ПАП-тест найближчим часом не почнуть робити онлайн.) Сьогодні 60% послуг Tia надає онлайн (а деякі послуги, як прийоми з приводу ментального здоровʼя, проходять 100% онлайн).

Одна з причин того, що компанія може надавати дешевші послуги, в тому, що вона зосереджується на медпрацівниках середнього рівня – 80% послуг і процедур виконують медсестри. Це, а також платформа ПЗ для автоматизації процесів і адміністративних задач, «дає нам змогу знизити ціни на кожну послугу на 40% у порівнянні із традиційними поліклініками», – каже Вітті.

Наразі у Tia клініки у місті Нью-Йорк, Лос-Анджелесі і Феніксі (відкривається у листопаді), а ще планується відкриття клініки у Сан-Франциско до кінця року. Компанія розраховує відкрити ще 15 клінік у 2022-му. Якщо теперішні показники утримаються, то Tia очікує, що до кінця року у неї буде 15 000 членів, а до кінця 2023-го її ціль – це 100 000 членів.

Із розвитком компанія також шукає партнерів у системах охорони здоровʼя, з якими розвиває спільні проєкти, щоб жінки могли отримати вузькоспеціальні медичні послуги, як ведення вагітності, у лікарнях, а не клініці.

У березні Tia оголосила про угоду із національною неприбутковою католицькою медичною системою CommonSpirit про відкриття клініки в Аризоні. Згідно з цією угодою, Tia направлятиме пацієнтів до вузьких спеціалістів у лікарнях і також отримає доступ до страхових контрактів CommonSpirit. Але угода також викликала питання щодо доступності деяких послуг, враховуючи католицькі цінності.

CommonSpirit не робить абортів за бажанням пацієнтки і не проводить штучне запліднення, але коли про угоду оголосили цього року, організація сказала Fast Company, що «завжди надаватиме необхідні медичні послуги усім пацієнтам включно із вагітними жінками». Вітті стверджує, що навіть із партнерською угодою із лікарнею саме Tia «має повний контроль над веденням пацієнтів і способом надання їм послуг», а це означає, що у жінок буде вибір.

«Думаю, що Tia повинна бути всюди, – каже Лінн Чоу Окіфі, засновниця і керівна партнерка в Define Ventures, яка інвестувала у Tia в посівному раунді й входить до її ради. – Від пубертатного періоду до менопаузи нам справді надають ці послуги холістично – як на особистих прийомах, так і віртуальних. Тому я думаю, що ми можемо переосмислити медичні послуги для жінок, а потім і те, що вони означають для їхніх родин». 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд