Енергетична криза по-різному впливає на виробництво продуктів. Перебої з електрикою можуть збільшити вартість бакалії на 5–15%, а, наприклад, молочки – на 30%. Як виробники адаптуються до енергодефіциту, щоб зберегти бізнес?
«Львівська майстерня шоколаду» виготовляє 720 т продукції на рік на фабриці у Львові. Виробництво заживлене від трьох генераторів потужністю 30 кВт кожен. Вартість електрики від генераторів 2–3 рази більша, ніж з мережі. Тому компанія підлаштовує виробничі графіки так, аби користуватись ними мінімально.
Періодична робота на генераторах поки що не впливає на кінцеву вартість продукції. «Цілком можливо, що будемо коригувати ціни, якщо збільшиться частота й тривалість відключень електроенергії», – відповіли в пресслужбі. У собівартості продукції компанії електроенергія займає 3%. Частка може зрости щонайменше вдвічі, за прогнозом компанії, якщо період роботи на генераторах зросте.
З цією проблемою стикнулись усі харчові підприємства України, але реагують на неї по-різному. Як відсутність електрики вже впливає на цину продукції та що роблять виробники, щоб досягти повної енергонезалежності?
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.