Категорія
Свій бізнес
Дата

Як продати 100 000 електровелосипедів по $1000, коли твої конкуренти — важковаговики індустрії? Стартап Lectric eBikes знайшов вихід

У співзасновників Lectric eBikes Левая Конлова і Роббі Дезіла, які з дитинства дружать, була одна турбота, коли вони увійшли у жвавий світ електровелосипедів у 2018-му: не довести до банкрутства їхнього першого інвестора – батька Левая. Три роки по тому вони описують свій молодий стартап як новачка, який росте найшвидше на ринку е-велосипедів

⚡️Даруємо 700 грн знижки на річну підписку на сайт Forbes. Діє з промокодом 700 всього чотири дні. Оформлюйте зараз за цим посиланням

Двоє 25-річних хлопців з Лейксвіля, Міннесота, заснували свою компанію у Феніксі, плануючи продавати витривалі, високоякісні е-велосипеди безпосередньо споживачам за менше ніж $1000. Це значно дешевше, ніж продукти важковаговиків індустрії, як-от Trek, Giant і Yamaha, а також інших стартапів.

Гендиректор Конлов, який у коледжі продавав електроскейти, взявся за підвищення продажів, а директор з інновацій Дезіл зосередився на дизайні і виробництві першої моделі Lectric.

«Ми прийшли у цю індустрію, бо мій старий хотів електровелосипед, а на той час середня ціна на них становила близько $3000, – розповідає Конлов Forbes. – Ми знали, що зможемо зробити власну модель за значно доступнішою ціною, особливо якщо будемо продавати напряму споживачам, а також за рахунок утримання витрат на деталі і маржу на якомога нижчому рівні».

Брент Конлов, батько Левая і співвласник Letric eBikes, дав хлопцям $40 000 посівних інвестицій зі своїх пенсійних заощаджень, щоб вони могли почати роботу. Спочатку здавалося, що він викинув гроші на вітер, коли перша партія електровелосипедів не продалася. «Це була повна катастрофа, – пригадує Левай Конлов. – Ми змарнували його гроші і потенційно зіпсували його пенсію».

Все складалося не найкращим чином, але співзасновники вирішили не здаватися і зʼясувати, що пішло не так. Вони зібрали якомога більше відгуків, щоб визначити, що саме людям не сподобалося у їхньому е-велосипеді – стиль, деталі, матеріали.

Після цього вони швидко створили дизайн нової версії – XP. Та для втілення ідеї треба були ще гроші від батька Левая. «Я спитав тата, чи не хотів би він втратити ще $10 000. На той момент він знав, що я вже зруйнував його комфортну пенсію, тому він дав нам додаткові $10 000».

І тут настав переломний момент. У 2020-му Lectric почав продавати не один-два велосипеда на місяць, як у 2019-му, а отримувати по $2 млн на місяць від продажу моделей XР.

Цього року у жовтні компанія перетнула позначку у 100 000 проданих е-велосипедів. Цьогорічний дохід сягне $85 млн, а у 2022-му, запевняє Конлов, ця цифра, ймовірно, подвоїться.

«За два роки Lectric перетворився на стартап із найстрімкішим і найбільшим розвитком на ринку електровелосипедів у США, – сказав під час оголошення про раунд венчурних інвестицій Раян Крейґ із Bertram Capital. – Команді Lectric вдалося цього досягти завдяки новому підходу до дизайну, маркетингу, дистрибуції і підтримки клієнтів, що принесло їм тисячі задоволених і вірних споживачів».

Ми стали індустрії поперек горла, коли прийшли у неї зі своїми цінами.

Левай Конлов, гендиректор Lectric eBikes

Вони нагодилися саме вчасно, враховуючи стрімке зростання попиту на е-велосипеди в США. Пандемія спричинила зростання продажів велосипедів у 2020-му: згідно із аналітиком Дірком Соренсоном з фірми маркетингових досліджень NPD Group, загальний ринок двоколісних зріс на 65%, до $5,3 млрд за 12 місяців (до липня 2021-го) порівняно з двома роками перед тим.

У нещодавньому звіті Соренсон написав, що за останні два роки «е-велосипеди виросли на приголомшливі 240%, що зробило їх третьою найбільшою категорією велосипедів за статтею виторгу від продажів». Е-велосипеди розташувалися одразу за гірськими і дитячими велосипедами та випередили шосейні велосипеди.

Як продати 100 000 електровелосипедів по $1000, коли твої конкуренти — важковаговики індустрії? Стартап Lectric eBikes знайшов вихід /Фото 1

Гендиректор Lectric eBikes Левай Конлов (ліворуч), Брент Конлов (центр) і директор з інновацій Роббі Дезіл. LECTRIC EBIKES

«Ми стали індустрії поперек горла, коли прийшли у неї зі своїми цінами», – каже Конлов про їхній цінник у $999. – Дуже скоро це сподобалося багатьом, що дало нам змогу рости так швидко».

Lectric вдосконалив фінансування їхнього бізнесу, а звʼязки із постачальниками і компаніями вантажних перевезень допомагають впоратися із завантаженістю портів на Західному узбережжі (в які приходять зібрані в Азії велосипеди стартапу), яка була причиною головного болю різних індустрій країни.

«Наприкінці 2020-го і на початку 2021-го ми зробили значні інвестиції і виправили те, як ми виставляємо рахунки, як ми виробляємо свій продукт і як зберігаємо його. Це починає приносити свої плоди вже зараз».

Модель XP і її різновид Step-Thru розганяються максимум до 28 миль на годину (45 км/год) і можуть проїхати від 20 до 30 миль (32–48 км) на одній зарядці. Ці моделі мають міцну основу, до якої кріпиться літій-іонна батарея на 48 вольт, великі, міцні шини і багажник ззаду.

Навіть якщо клієнт замовить усі вдосконалення, які пропонує Lectric, серед яких більш зручне сидіння, багажники і замок та фару за спеціальними розробками компанії, то ціна виросте до лише $1345. Це все одно менше за $1500–$3000, в які обходяться аналогічні продукти конкурентів. Lectric пропонує безкоштовну доставку в США.

Конлов і Дезіл готуються створювати лінію Lectric із моделями та функціями преміум-класу, але вважають, що ціна на е-велосипеди цієї лінії не перевищить $1700. Вони також вбачають потенціал у збільшенні продажів сервісам доставки, які шукають дешевий міський транспорт, що продукує низькі вуглецеві викиди.

Що важливо для Конлова, то це те, що він не загнав свого батька у злидні. «Ми повернули моєму старому його гроші і він радий, що зробив таку інвестицію».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні