На початку пандемії Альфа-Банк Україна відкрив «антиофіс» – місце, працювати в якому буде так само затишно, комфортно та продуктивно, як і вдома. Про «антиофіс» замислююється й IT-компанія Innovecs. Переїхати планують упродовж півтора року
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Через досвід роботи в пандемію більш чи менш радикальні зміни в офісах неминучі. Як на цей виклик реагують українські компанії? Forbes зібрали п’ять рішень, які допомагають бізнесам підтримувати продуктивність команд за допомогою робочого простору.
Системи хот-десків
IT-компанія Intellias переїхала до нового офісу восени 2020 року і одразу структурувала роботу відповідно до карантинних умов. Робочі місця в офісі розділили на три типи: hot desks, fixed desks та shared desk. У зоні fixed desks працюють співробітники, які постійно ходять до офісу. Shared desks заздалегідь бронюються через внутрішню систему Intellias, а hot desks – вільні столи, які працівники займають за потреби.
Під час карантину в головному офісі GlobalLogic працює близько 15% співробітників. Вони також користуються системою хот-десків, щодня обираючи місце, де їм зручно працювати. А компанія Jooble, помітивши, що віддалена робота не заважає ефективності, перейшла на режим remote first. Це фактично перетворило офіс на коворкінг. Робочі місця спеціалістів, що знаходяться в офісі постійно, закріплюються за ними, а ті, хто працює в гібридному режимі, користуються хот-десками. Співробітники залишають на робочих місцях таблички «It’s taken» або «It’s free».
Цінність тиші
Багатьом співробітникам для відновлення продуктивності потрібен короткий денний відпочинок у тихому місці, переконані у Grammarly. Тому в офісі створили Nap Room, де щільні штори розділяють простір на три кімнати. Це місце слугує радше для швидкого заряджання енергією, а не повноцінного сну. У офісі IT-компанії EVO одна кімната для сну. Її можна забронювати, але роблять це нечасто – проєктів, через які потрібно ночувати на роботі, небагато.
Компанії також облаштовують у своїх офісах «тихі» місця, де можна обрати, чим зайнятися – попрацювати чи відпочити. Grammarly створила для цього невеликі ніші, в яких можна сховатися, на антресольному поверсі офісу. В новому офісі «Nestlé Україна» також зʼявляться «тихі» кімнати, де головне правило – не розмовляти. Зате можна читати, працювати і відпочивати.
В окремих офісах «тихі» місця призначені тільки для роботи. GlobalLogic розташувала в опенспейсах звукоізольовані кабінки Kinnarps для приватних розмов або роботи в тиші. Схожими куточками облаштувала простір телекомунікаційна компанія «Київстар».
«Одне із завдань нашого офісу – забезпечувати комфорт», – каже керівник адміністративного департаменту «Київстар» Наталія Харченко. Для цього обладнали «тихі» робочі зони, де можна подумати й зосередитися над вирішенням завдання. За схожим принципом працюють «тихі» локації у EVO, де головне – працювати без шуму.
Простір для творчості
Команда Microsoft проаналізувала 122 млрд листувань та 2,3 млрд зустрічей у своїй компанії. Навіщо? Вона проводила дослідження, як пандемія змінила комунікацію та креативний обмін між командами. Переписок та мітингів у існуючих команд та їхніх керівників побільшало, а от контактів з іншими колегами стало суттєво менше. Це загрожує звести нанівець інновації та творчий обмін між співробітниками. Допомогти може нова структура офісу.
«Класні рішення рідко народжуються в переговорках, – каже керівниця команди комунікацій EVO Юлія Новаченко. – У нас вони зʼявляються в процесі живого спілкування, коли команда зустрічається за кавою». В офісі компанії створено багато невеликих просторів для спонтанної творчості та взаємодії — їх оформлюють за допомогою вінтажних диванів та столиків, які купували на іноземних барахолках.
Утримувати фокус на брейнштормі та командній творчості допомагає й простір GlobalLogic. У дизайні офісу зроблено акцент на кімнати для переговорів – їх 37, і дизайн кожної унікальний. Окрема категорія приміщень – зони для колаборацій, у яких можна писати прямо на стінах. «Київстар» трансформує офісний простір так, щоб збільшити кількість затишних креативних зон – вони розвивають взаємодію проєктних команд.
«Антиофіс» Альфа-Банку – суцільна креативна зона: це простір, стилізований під 13-кімнатну квартиру зі спальнею, вітальнею, дитячою та садом. Офіс відкрили для креативної команди після пандемії, керуючись думкою, що творчим людям для особливих ідей потрібен особливий простір.
Місця для відновлення
У Intellias вважають, що мистецтво робить працівників більш щасливими та ефективними. Тому на другому поверсі офісу розташували галерею, де регулярно змінюють експозицію. «Виставка додає в офісі емоцій», – вважає CEO та співзасновник Intellias Віталій Седлер. У Grammarly врахували захоплення співробітників і надали перевагу музиці. В офісі створили Loud Room зі звукоізоляцією та інструментами.
Для співробітників Grammarly серед багатьох лаунж-зон знаковою є локація зі штучним багаттям. Вона створює атмосферу відпочинку на природі. У Jooble з цією ж метою створили живий сад, за яким доглядає садівник. «Це особливо цінно взимку», – каже PR-менеджерка Jooble Юлія Антонюк.
Коли створювали офіс Jooble, компанія запитувала про ідеї для облаштування простору в своїх співробітників. Так на першому поверсі з’явився бар «Нора». До локдауну там відбувалися зустрічі книжкового клубу. Проте досі кожен працівник може прийти туди на вечірку чи забронювати приміщення для святкування дня народження.
Коворкінги та опенспейси
З приходом пандемії українські компанії перепрофілювали приміщення та змінили їхні функції. Наприклад, EVO трансформували велику частину місць для індивідуальної роботи в коворкінги. Один із просторів компанія оформила в секцію коворкінгу для підприємців і стартапів, які створюють проєкти в електронній комерції. Банк «Креді Агріколь» перебудував приміщення, скоротивши кількість робочих місць на третину. Деякі кабінети об’єднали в гнучкі опенспейси, а один із поверхів головного офісу перетворили на коворкінг.
Jooble відреагували на карантин та режим remote first, скоротивши кількість кімнат для відпочинку та додавши нові «переговорки». Одну з зон робочих місць перетворили на місце для шафок, де співробітники залишають речі, – до пандемії в таких не було потреби.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.