На початку карантину в 2020 році Vodafone практично безболісно перевели бізнес-процеси у віддалений режим. Для цього вже була створена екосистема.
Forbes Ukraine випустив новий номер журналу. Придбати його з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням. У журналі: перший список найкращих роботодавців для ветеранів, список перспективних молодих українців «30 до 30», 40 компаній, які вийшли на іноземні ринки під час війни, історії Марії Берлінської, Всеволода Кожемяки та загалом майже два десятки текстів.
«Наш офіс – щільний симбіоз фізичного і онлайн простору, – говорить директор із закупівель та управління Оксана Главачек. – Але різкі зміни все одно були стресом для співробітників». Щоб не залишати команду наодинці з віддаленою роботою, були організовані регулярні онлайн-зустрічі і чати топ-менеджменту з колективом.
У групі компаній Vodafone працюють 3526 співробітників. Взаємодіяти повинні всі. Щоб цього досягти, створили хмарну систему, доступ до баз даних із будь-якого місця і з будь-якого гаджета, корпоративну соцмережу Prostor та мобільний застосунок. «Будь-який документ я можу узгодити просто зі смартфоном в руках», – каже Главачек. Завдяки цим рішенням Vodafone хочуть бути швидкими, гнучкими і зберігати командний дух. Такі ж завдання стоять і перед фізичним простором.
Офіс розрахований на 600 осіб. Його площа – 4500 кв. м. Тут працюють генеральний директор разом зі штатом, відділи маркетингу, продажів, HR, фінансистів і закупівель.
Головний офіс Vodafone відкрився наприкінці 2014 року. Основним завданням було обʼєднати співробітників і стимулювати командну роботу. Звідси – рішення облаштувати робочий простір у форматі опенспейса.
У Vodafone працює внутрішня корпоративна соціальна мережа – Prostor. Обʼєднання фізичного офісу і Prostor дозволяє зберігати атмосферу командної роботи та не зменшувати темпів, вважають у компанії. Завдяки соцмережі на звʼязку залишаються колеги з усієї України. У віртуальному просторі існують спільноти, можна стежити за новинами і роботою всіх відділів. Тут же є доступ до баз даних. Їх можна використовувати з будь-якого гаджета, в будь-якому місці і в будь-який час.
З першого дня роботи в офісі не було закріплених робочих місць. Співробітники можуть підключитися до будь-якого компʼютера офісу і отримати доступ до свого робочого столу за допомогою бейджа. Бейджі у Vodafone – офісний електронний документ. Вони дозволяють використовувати принтери, обʼєднані у мережу по всій Україні. Можна відправити документ на друк у будь-якому місті країни. За допомогою бейджів розплачуються в їдальні і користуються вендинговими машинами.
З досвіду роботи у попередньому офісі у Vodafone помітили: часта проблема робочих просторів – нестача «переговорок». У новому офісі 52 мітинг-руми. З них складається практично вся центральна частина офісу. Як і бронювання робочих місць, бронювання «переговорок» здійснюється через хмарну систему.
Кожен із чотирьох поверхів офісу присвячений одній з частин України. Мітинг-руми назвали на честь міст відповідного регіону. «Потрібно добре знати географію України, щоб не плутатися», – посміхається Главачек. Але в офісі є і покажчики.
Усі мітинг-руми – різного розміру і функціоналу. Найбільші обладнані для відеоконференцій. Інші розраховані на дві-три людини, а деякі створені для швидких розмов по телефону. Окремі «переговорки» прикрашені символічними для «свого» міста деталями і фотошпалерами з пейзажами населених пунктів.
Найбільша «переговорка» офісу – «Київ». Тут проходять зустрічі топменеджменту. Поруч – вихід на терасу з видом на місто, де до карантину проходили заходи.
«Переговорка» «Житомир–Вінниця–Черкаси» – трансформер. Там часто проходили тренінги. Її можна обʼєднати в одну велику кімнату місткістю до 80 осіб, а можна – зонувати і розділити на три.
У Vodafone розвивають культуру подяки. Одне з базових правил – «говори дякую». Для цього у компанії ввели систему овацій, які працюють у Prostor. У кожного співробітника – 10 овацій на місяць, якими вони можуть дякувати колегам за швидкість реакції або яскравий перформанс. У топменеджменту є можливість давати «золоту овацію».
Стіни офісу прикрашають «Дерева цінностей» Vodafone. Їх у компанії 5: швидкість, амбітність, довіра, простота і причетність. Список цінностей і корпоративні правила команда формулювала кілька років, щоб переконатися, що вони співзвучні співробітникам.
Зараз по всьому просторі розклеєні поради і правила карантинного часу. Це постери на основі творів класичного живопису.
У будівлі встановлена система автоматичного відкриття і закриття вікон. Вікна регулюються самостійно залежно від погодних умов. Якщо дме сильний вітер, вони не відчиняться.
У офісі розташовані спортивні зони – наприклад, бігова доріжка і тенісний стіл. Раніше у великих «переговорках» проходили групи з йоги. «Початок робочого дня з йоги просто в офісі допомагав організувати внутрішній простір», – згадує Главачек. Зараз заняття перейшли онлайн.
В офісі є невеликі острівці з диванами і кріслами, де можна відпочивати і обговорювати робочі питання у затишній обстановці. Зараз команда поступово виходить з карантину, скучивши за особистим спілкуванням. Співробітників частіше можна зустріти саме у цих зонах, а не на робочих місцях, зауважує Главачек.
26 вересня на Форумі «Енергія бізнесу» Forbes збирає регуляторів і лідерів бізнесу. Мета заходу — обговорити проблеми і знайти рішення, які дозволять зробити українську енергетику дешевою, рясною та стійкою. Встигніть купити квиток!
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.