Forbes спільно з Visa запустили проєкт «Точка (без)контакту», в якому топменеджери провідних українських компаній у серії відеоінтерв’ю розповідають про те, як і чим живуть їхні компанії, які ключові виклики постали перед командами і як їх долають, про те, як ухвалюють рішення та реагують на безпрецедентні виклики з початку російської воєнної агресії.
Героєм третього епізоду став Антон Тютюн, заступник голови правління АТ «Ощадбанк».
Антон поговорив із Вірою Платоновою про те, що державні компанії вже не асоціюються з несучасністю та відсутністю сервісу, про героїзм працівників банку та конкуренцію з іншими банками під час війни.
Підсумовуємо головні тези розмови.
Про роботу під час війни та диджиталізацію
- Банк не припиняв роботу ні на день, більшість команди знаходиться на своїх робочих місцях в Україні.
- Лояльність клієнтів до банку за час війни зросла на 32% – рекордний показник.
- Впродовж року війни банк став набагато швидшим та ефективнішим у прийнятті рішень та комунікаціях, розвинув диджитал-інфраструктуру.
- Ощадбанк довго працював над тим, щоб довести свою надійність та компетентність як еквайрингового банку для великих корпоративних клієнтів, партнером яких банк є зараз: H&M, McDonald’s, Auchan, KFC тощо.
- Банк забезпечує малому та середньому бізнесу швидкий і доступний еквайринг за допомогою спільного з Visa проєкту ОщадРау. Це програма для приватних підприємців та бізнесу, що працює як POS-термінал і дозволяє приймати оплати та фіскалізувати чеки за допомогою смартфону. Рішення особливо ефективне зараз, адже для проведення безконтактної оплати не потрібне світло, якщо смартфон заряджений і працює. Ощадбанк та Visa першими реалізували це рішення на ринку ще до початку війни – зараз сервісом користується не лише малий та середній бізнес, а й великі торгові мережі.
- Найменша доступність відділень була 40%. Наразі працює 93% відділень. Виділено 450 опорних відділень, які працюватимуть за будь-яких умов.
Про команду та співробітників
- Команда «Ощаду» стала набагато об’єднанішою. Банк додатково мотивує співробітників, посилює цифрову безпеку та ІТ-інфраструктуру.
- Команди регіонального управління докладають колосальних зусиль для стабільної роботи відділень. Багато працівників займаються волонтерством, завантажують та розвозять гуманітарну допомогу.
- У деяких регіонах співробітники Ощадбанку доставляли клієнтам готівку на човнах, адже були підірвані мости та сполучення. Героїчних вчинків – цілий калейдоскоп.
- Вже за кілька днів після звільнення українськими силами Херсону у місті запрацювало відділення Ощадбанку.
Про окуповані відділення та роботу на деокупованих територіях
- На окупованих територіях «Ощад» втратив багато відділень. Проте банк вже стикався з таким у 2014 році. В грудні 2022-го в Європейському суді з прав людини Ощадбанк виграв позов проти РФ на $1,4 млрд. Зараз відповідні структури опрацьовують варіанти стягнення цих коштів.
- Деякі відділення на тимчасово окупованих територіях використовують російські банки, багато відділень фізично зруйновані. Наразі «Ощад» більше уваги приділяє безпековим заходам з перевірки співробітників.
- Коли банк відновлює діяльність у деокупованих населених пунктах, перш за все привозить генератори та «Старлінки», бо переважно комунікацій у містах немає, та забезпечує людей на місцях.
- Працювати в умовах окупації неможливо, зокрема і проводити платежі. Єдине, що залишалося – мобільний додаток. Згодом команда Ощадбанку зрозуміла, що без зв’язку люди не можуть підтверджувати операції з СМС-повідомлень. Тому зробили оновлення, щоб застосунок був доступний в умовах відсутності зв’язку. Це дозволило людям отримувати гроші.
Про банкінг, конкуренцію та нову стратегію
- Банк посилив комунікацію з клієнтами з початку війни, щоб вкладники відчували довіру.
- До війни в «Ощаду» була стратегія на комерціалізацію, яку банк успішно виконав. Місія в цей час – щоб населення отримувало фінансові послуги, підтримка держави.
- Близько 70–80% іпотечних кредитів і кредитів на авто видає «Ощад», адже такі послуги зараз надають лише кілька банків.
- Після перемоги буде складний процес відновлення, але й багато інвестицій, багато роботи, і Ощадбанк бачить себе лідером у цьому питанні зі сторони фінансового сектору.
- Антон Тютюн стверджує, що наразі немає вираженої конкуренції між банками, бо у всіх спільні пріоритети. Натомість посилилось партнерство, участь в спільних програмах. «Яка може бути зараз конкуренція? Людина, куди змогла попасти, там і має отримати свої гроші та сервіси», – пояснює Антон.
Бліц
- Скільки у тебе карток в гаманці та електронних карток? Платіжних – штук п’ять, електронних – значно більше.
- Як ти зустрів Новий рік? Був у Києві, працював.
- Про що ти мрієш? Про нашу перемогу. З особистого – більше бачити своїх дітей, які зараз перебувають за кордоном.
Дивіться повну відеоверсію розмови за посиланням або слухайте як подкаст на зручній для вас платформі.