Forbes спільно з Visa запустили проєкт «Точка (без)контакту», в якому топменеджери провідних українських компаній у серії відеоінтерв’ю розповідають про те, як і чим живуть їхні компанії, які ключові виклики постали перед командами і як їх долають, про те, як ухвалюють рішення та реагують на безпрецедентні виклики з початку російської воєнної агресії.
Героєм третього епізоду став Антон Тютюн, заступник голови правління АТ «Ощадбанк».
Антон поговорив із Вірою Платоновою про те, що державні компанії вже не асоціюються з несучасністю та відсутністю сервісу, про героїзм працівників банку та конкуренцію з іншими банками під час війни.
Підсумовуємо головні тези розмови.
Про роботу під час війни та диджиталізацію
- Банк не припиняв роботу ні на день, більшість команди знаходиться на своїх робочих місцях в Україні.
- Лояльність клієнтів до банку за час війни зросла на 32% – рекордний показник.
- Впродовж року війни банк став набагато швидшим та ефективнішим у прийнятті рішень та комунікаціях, розвинув диджитал-інфраструктуру.
- Ощадбанк довго працював над тим, щоб довести свою надійність та компетентність як еквайрингового банку для великих корпоративних клієнтів, партнером яких банк є зараз: H&M, McDonald’s, Auchan, KFC тощо.
- Банк забезпечує малому та середньому бізнесу швидкий і доступний еквайринг за допомогою спільного з Visa проєкту ОщадРау. Це програма для приватних підприємців та бізнесу, що працює як POS-термінал і дозволяє приймати оплати та фіскалізувати чеки за допомогою смартфону. Рішення особливо ефективне зараз, адже для проведення безконтактної оплати не потрібне світло, якщо смартфон заряджений і працює. Ощадбанк та Visa першими реалізували це рішення на ринку ще до початку війни – зараз сервісом користується не лише малий та середній бізнес, а й великі торгові мережі.
- Найменша доступність відділень була 40%. Наразі працює 93% відділень. Виділено 450 опорних відділень, які працюватимуть за будь-яких умов.
Про команду та співробітників
- Команда «Ощаду» стала набагато об’єднанішою. Банк додатково мотивує співробітників, посилює цифрову безпеку та ІТ-інфраструктуру.
- Команди регіонального управління докладають колосальних зусиль для стабільної роботи відділень. Багато працівників займаються волонтерством, завантажують та розвозять гуманітарну допомогу.
- У деяких регіонах співробітники Ощадбанку доставляли клієнтам готівку на човнах, адже були підірвані мости та сполучення. Героїчних вчинків – цілий калейдоскоп.
- Вже за кілька днів після звільнення українськими силами Херсону у місті запрацювало відділення Ощадбанку.
Про окуповані відділення та роботу на деокупованих територіях
- На окупованих територіях «Ощад» втратив багато відділень. Проте банк вже стикався з таким у 2014 році. В грудні 2022-го в Європейському суді з прав людини Ощадбанк виграв позов проти РФ на $1,4 млрд. Зараз відповідні структури опрацьовують варіанти стягнення цих коштів.
- Деякі відділення на тимчасово окупованих територіях використовують російські банки, багато відділень фізично зруйновані. Наразі «Ощад» більше уваги приділяє безпековим заходам з перевірки співробітників.
- Коли банк відновлює діяльність у деокупованих населених пунктах, перш за все привозить генератори та «Старлінки», бо переважно комунікацій у містах немає, та забезпечує людей на місцях.
- Працювати в умовах окупації неможливо, зокрема і проводити платежі. Єдине, що залишалося – мобільний додаток. Згодом команда Ощадбанку зрозуміла, що без зв’язку люди не можуть підтверджувати операції з СМС-повідомлень. Тому зробили оновлення, щоб застосунок був доступний в умовах відсутності зв’язку. Це дозволило людям отримувати гроші.
Про банкінг, конкуренцію та нову стратегію
- Банк посилив комунікацію з клієнтами з початку війни, щоб вкладники відчували довіру.
- До війни в «Ощаду» була стратегія на комерціалізацію, яку банк успішно виконав. Місія в цей час – щоб населення отримувало фінансові послуги, підтримка держави.
- Близько 70–80% іпотечних кредитів і кредитів на авто видає «Ощад», адже такі послуги зараз надають лише кілька банків.
- Після перемоги буде складний процес відновлення, але й багато інвестицій, багато роботи, і Ощадбанк бачить себе лідером у цьому питанні зі сторони фінансового сектору.
- Антон Тютюн стверджує, що наразі немає вираженої конкуренції між банками, бо у всіх спільні пріоритети. Натомість посилилось партнерство, участь в спільних програмах. «Яка може бути зараз конкуренція? Людина, куди змогла попасти, там і має отримати свої гроші та сервіси», – пояснює Антон.
Бліц
- Скільки у тебе карток в гаманці та електронних карток? Платіжних – штук п’ять, електронних – значно більше.
- Як ти зустрів Новий рік? Був у Києві, працював.
- Про що ти мрієш? Про нашу перемогу. З особистого – більше бачити своїх дітей, які зараз перебувають за кордоном.
Дивіться повну відеоверсію розмови за посиланням або слухайте як подкаст на зручній для вас платформі.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.