Після лібералізації ринку УЗ втратить до 70% доходів від вантажних перевезень – СЕО компанії /Forbes Україна
Категорія
Компанії
Дата

Forbes Digital

«Без тарифної реформи закінчити рік із прибутком неможливо». СЕО УЗ Євген Лященко про збитки на вантажоперевезеннях, консорціум з іспанцями та успіх польської «дочки». Інтерв’ю

7 хв читання

Після лібералізації ринку УЗ втратить до 70% доходів від вантажних перевезень – СЕО компанії Фото Forbes Україна

«Укрзалізниця» готується до кінця року змінити модель тарифоутворення, що діє з 1997 року, захищається від звинувачень аграріїв щодо монопольного становища, інвестує у власну енергокомпанію та запускає спільний з Іспанією проєкт виготовлення вагонів нового типу. Що ще на порядку денному однієї з найбільших держкомпаній? Інтерв’ю з головою УЗ Євгеном Лященком.

Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.

Торік «Укрзалізниця» вийшла на 4,9 млрд грн прибутку проти майже 10 млрд грн збитків у 2022-му. Цьогоріч збитків не уникнути, якщо не змінити принцип тарифоутворення, каже в інтерв’ю Forbes Ukraine голова правління УЗ Євген Лященко. До кінця року тарифна модель компанії, за якою та працювала з 1997 року, має повністю змінитися, розраховує він. Поки що тарифна реформа на розгляді в уряді.  

Чого бізнесу очікувати від «Укрзалізниці», як саме зміняться тарифи та коли на українському ринку з’явиться перший конкурент УЗ відповідно до вимог вступу до ЄС?

Розмову скорочено і відредаговано для ясності.

Про гармонізацію тарифів

У січні – червні «Укрзалізниця» перевезла понад 90 млн т вантажів – на 28% більше, ніж за перше півріччя 2023 року. Із чим пов’язане таке зростання та як це вплинуло на фінансові показники УЗ?

Це повʼязано із вивезенням урожаю. Порівняно з минулим роком експорт зернових культур залізницею зріс на 43%. Це важливо для стабілізації економіки країни та фінансового стану компанії. Зернові, залізна та марганцева руда – це 81% наших експортних перевезень, і завдяки цьому до початку червня «Укрзалізниці» вдалося зберегти статус прибуткової компанії. 

Вже у червні спостерігаємо іншу динаміку. За п’ять місяців Україна фактично вивезла старий урожай, і обсяги перевезення зернових значно впали. Також зменшився експорт продукції металургії та залізорудної промисловості через обмеження на електропостачання.

Натомість спостерігаємо зростання обсягів перевезень позакласних – збиткових для нас – вантажів, що є викликом для фінансової стабільності компанії.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Третій випуск 2025 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні