У світі ринок product placement зростає на 10% щорічно. В Україні, за його словами, темпи зростання досягають 30%.
⚡️ Хто, на вашу думку, заслуговує на звання «Підприємець року 2024»? Дізнайтесь більше про кожного з кандидатів та проголосуйте за посиланням. Ваш голос визначить переможця номінації «Вибір аудиторії».
Пандемія закрила кінотеатри і вдарила по доходах продюсерських компаній, але не зупинила кіновиробництво. У 2020 році у прокат вийшли 32 українських стрічки – як і роком раніше. Найкасовішим став фільм «Мої думки тихі», котрий зібрав понад 10 млн грн. У трійці лідерів «Пекельна хоругва, або Різдво козацьке» (9,6 млн грн) і воєнна комедія «Наші котики» (8,7 млн грн).
Українське кіно здатне конкурувати з Голлівудом за гаманці глядачів. Комедія «Скажене весілля – 2» заробила в прокаті 35 млн грн і обійшла «Війну з дідусем» із Робертом де Ніро у головній ролі. Кількість українських фільмів у кінотеатрах зросла з 2014-го по 2019-й у 2,5 раза, а їхні касові збори – в 11 разів, говорить Юлія Пилипенко, СЕО агенції інтегрованих рішень Brandly by FILM.UA Group.
На успіхи кіноіндустрії звернули увагу рекламодавці. У комедії «Скажене весілля – 2» герої лускають насіння «Сан Санич», роблять замовлення на сайті Rozetka, розплачуються карткою Mastercard. Спеціально для героїнь фільму «Віддана», прем'єра якого відбулася у січні 2020-го, Zarina виготовила гребені й перстень. А в фільмі «Побачення у Вегасі» персонажі змагаються за контракт із лотереєю «Лото Забава» і п'ють уманське пиво Waissburg.
У світі ринок product placement зростає на 10% щорічно, каже гендиректор StarLight Brand Content Андрій Тюленєв. В Україні, за його словами, темпи зростання досягають 30%.
«Кіно дозволяє не лише показати продукт або послугу, а й сформувати модель споживання», – пояснює Пилипенко. Глядач моментально асоціює себе з картинкою, яку бачить на екрані. «Дивишся ти «Kingsman: Секретна служба», а там найкрутіші хлопці п'ють бурбон, – наводить приклад продюсер серіального виробництва «Нового каналу» Саша Ткаченко. – Мрію продано».
На відміну від прямої реклами просування через кіно забезпечує довгострокове охоплення. Спочатку фільм виходить на екрани, покриваючи приблизно 300 000 глядачів, потім з'являється на платних відеоплатформах, телеканалах і нарешті в YouTube. «Це історія без терміну давності», – говорить Пилипенко. Першу частину «Скаженого весілля» показали на «1+1» уже вісім разів, а сумарне охоплення перевищило 14,6 млн глядачів. На YouTube у комедії 3,8 млн переглядів.
Одна сцена з product placement, за оцінкою FILM.UA, обійдеться замовнику в 300 000–500 000 грн. На думку Пилипенко, для успішного просування необхідна участь у мінімум двох сценах – щоб бренд помітили. Поріг входження в серіали набагато нижчий – від 20 000 грн за сцену, каже Ткаченко.
Маркетолог виробника снеків Snack Production Євген Разуваєв загорівся ідеєю інтеграції насіння «Сан Санич» у сюжет комедії «Скажене весілля – 2» після прем'єри першої частини. «Світи «Сан Санича» і жителів Яблунівки зі «Скаженого весілля» були настільки близькими, що, здавалося, вони знаходяться десь зовсім поруч, у сусідніх районах, – говорить він. – Я буквально уявляв собі сцени фільму за участю нашого продукту». У другій частині комедії насіння «Сан Санич» засвітилося в кількох епізодах. Результат? Продажі бренду зросли у 2020 році на 34%. Це вдвічі більше, ніж темпи зростання категорії смаженого насіння в цілому. «Сан Санич» з'явиться і в третій частині комедії, вихід якої заплановано на 25 лютого.
Рекламна кампанія пива «Львівське» побудована на фільмі «Захар Беркут», який зібрав в Україні 35,5 млн грн і обійшов «Двійника» за участю Вілла Сміта. Досвід виявився вдалим. Carlsberg випустив понад 40 млн пляшок із зображенням героя фільму – у чотири рази більше, ніж планували. «У такій колаборації ми отримали набагато більше, ніж при прямій рекламі, – зазначає віце-президент з маркетингу Carlsberg Ukraine Ірина Качура. – Глядач пропустив через себе разом із нашим брендом».
У 2021 році на екрани вийде близько 20 нових вітчизняних фільмів – від історичних драм до легких комедій. Пилипенко вважає український ринок product placement блакитним океаном. «Ти можеш виділитися і нестандартно проасоціюватися з героями фільму, ніша вільна», – говорить вона.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.