Категорія
Компанії
Дата

Українські бренди помітили українське кіно. Скільки коштує product placement у вітчизняних фільмах

Getty Images

Getty Images

У світі ринок product placement зростає на 10% щорічно. В Україні, за його словами, темпи зростання досягають 30%. 

Пандемія закрила кінотеатри і вдарила по доходах продюсерських компаній, але не зупинила кіновиробництво. У 2020 році у прокат вийшли 32 українських стрічки – як і роком раніше. Найкасовішим став фільм «Мої думки тихі», котрий зібрав понад 10 млн грн. У трійці лідерів «Пекельна хоругва, або Різдво козацьке» (9,6 млн грн) і воєнна комедія «Наші котики» (8,7 млн грн). 

Українське кіно здатне конкурувати з Голлівудом за гаманці глядачів. Комедія «Скажене весілля – 2» заробила в прокаті 35 млн грн і обійшла «Війну з дідусем» із Робертом де Ніро у головній ролі. Кількість українських фільмів у кінотеатрах зросла з 2014-го по 2019-й у 2,5 раза, а їхні касові збори – в 11 разів, говорить Юлія Пилипенко, СЕО агенції інтегрованих рішень Brandly by FILM.UA Group. 

На успіхи кіноіндустрії звернули увагу рекламодавці. У комедії «Скажене весілля – 2» герої лускають насіння «Сан Санич», роблять замовлення на сайті Rozetka, розплачуються карткою Mastercard. Спеціально для героїнь фільму «Віддана», прем'єра якого відбулася у січні 2020-го, Zarina виготовила гребені й перстень. А в фільмі «Побачення у Вегасі» персонажі змагаються за контракт із лотереєю «Лото Забава» і п'ють уманське пиво Waissburg.

У світі ринок product placement зростає на 10% щорічно, каже гендиректор StarLight Brand Content Андрій Тюленєв. В Україні, за його словами, темпи зростання досягають 30%. 

«Кіно дозволяє не лише показати продукт або послугу, а й сформувати модель споживання», – пояснює Пилипенко. Глядач моментально асоціює себе з картинкою, яку бачить на екрані. «Дивишся ти «Kingsman: Секретна служба», а там найкрутіші хлопці п'ють бурбон, – наводить приклад продюсер серіального виробництва «Нового каналу» Саша Ткаченко. – Мрію продано». 

У комедії «Скажене весілля – 2» герої лускають насіння «Сан Санич», роблять замовлення на сайті Rozetka, розплачуються карткою Mastercard.

У комедії «Скажене весілля – 2» герої лускають насіння «Сан Санич», роблять замовлення на сайті Rozetka, розплачуються карткою Mastercard.

На відміну від прямої реклами просування через кіно забезпечує довгострокове охоплення. Спочатку фільм виходить на екрани, покриваючи приблизно 300 000 глядачів, потім з'являється на платних відеоплатформах, телеканалах і нарешті в YouTube. «Це історія без терміну давності», – говорить Пилипенко. Першу частину «Скаженого весілля» показали на «1+1» уже вісім разів, а сумарне охоплення перевищило 14,6 млн глядачів. На YouTube у комедії 3,8 млн переглядів. 

Одна сцена з product placement, за оцінкою FILM.UA, обійдеться замовнику в 300 000–500 000 грн. На думку Пилипенко, для успішного просування необхідна участь у мінімум двох сценах – щоб бренд помітили. Поріг входження в серіали набагато нижчий – від 20 000 грн за сцену, каже Ткаченко. 

Маркетолог виробника снеків Snack Production Євген Разуваєв загорівся ідеєю інтеграції насіння «Сан Санич» у сюжет комедії «Скажене весілля – 2» після прем'єри першої частини. «Світи «Сан Санича» і жителів Яблунівки зі «Скаженого весілля» були настільки близькими, що, здавалося, вони знаходяться десь зовсім поруч, у сусідніх районах, – говорить він. – Я буквально уявляв собі сцени фільму за участю нашого продукту». У другій частині комедії насіння «Сан Санич» засвітилося в кількох епізодах. Результат? Продажі бренду зросли у 2020 році на 34%. Це вдвічі більше, ніж темпи зростання категорії смаженого насіння в цілому. «Сан Санич» з'явиться і в третій частині комедії, вихід якої заплановано на 25 лютого.

Рекламна кампанія пива «Львівське» побудована на фільмі «Захар Беркут», який зібрав в Україні 35,5 млн грн і обійшов «Двійника» за участю Вілла Сміта. Досвід виявився вдалим. Carlsberg випустив понад 40 млн пляшок із зображенням героя фільму – у чотири рази більше, ніж планували. «У такій колаборації ми отримали набагато більше, ніж при прямій рекламі, – зазначає віце-президент з маркетингу Carlsberg Ukraine Ірина Качура. – Глядач пропустив через себе разом із нашим брендом».

У 2021 році на екрани вийде близько 20 нових вітчизняних фільмів – від історичних драм до легких комедій. Пилипенко вважає український ринок product placement блакитним океаном. «Ти можеш виділитися і нестандартно проасоціюватися з героями фільму, ніша вільна», – говорить вона.

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

Рейтинг зарплат | 15 найкомфортніших банків