Категорія
Компанії
Дата

Великий гравець. Податкова закрила 71 АЗС одного з найбільших продавців автогазу. Чому та хто може бути наступним?

3 хв читання

Автозаправка «Авантаж 7» /надано пресслужбою «Авантаж 7»

Державна податкова служба закрила усі 18 заправок мережі «Авантаж 7» у Київському регіоні. Фото надано пресслужбою «Авантаж 7»

Державна податкова служба закрила усі заправки мережі «Авантаж 7» у Київський області. Напередодні ця компанія потрапила у лідери антирейтингу зі сплати податків. У чому звинувачують компанію і чого чекати далі?

Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного! 

«Податківці прямо кажуть: «Ліцензії у вас не буде і працювати ви не будете», – жаліється Анна Царенко, керівниця контрольно-ревізійного відділу «Авантаж 7». З 2 листопада ця компанія була вимушена припинити роботу в Київській області. Працюють лише 2 АЗК в місті Києві.

Це не перший випадок: у жовтні компанія повідомила про зупинку 53 з 89 заправок через скасування ліцензій. Відтоді вони простоюють, сказала власниця компанії Наталія Чирич в інтерв’ю «НафтоРинку» 6 жовтня.

Цього разу податкова Київської області скасувала 20 ліцензій компанії. Зупинилися 18 автозаправок і нафтобаза, де працювали 288 людей.

Середні продажі заправки «Авантаж 7» – близько 5 т пального на добу, за оцінкою Сергія Куюна, директора консалтингової групи «А-95». Компанія за місяць простою зупинених заправок втратить приблизно 652,4 млн грн на місяць, свідчать підрахунки на основі даних «А-95».

«Авантаж 7» – один з найбільших постачальників автогазу, каже Куюн. Цьогоріч п’ятірка найбільших імпортерів автогазу – «Західекотоп», «Авантаж 7», «БРСМ», «Надежда», ОККО, каже Олександр Сіренко, аналітик «НафтоРинку».

Закриття АЗС компанії співпало з різким зростанням цін на автогаз в Україні, через посилення перевірок на кордоні.

Що таке мережа «Авантаж 7» /надано пресслужбою «Авантаж 7»

Що таке мережа «Авантаж 7»

Під брендом «Авантаж 7» працює 89 автозаправок у Київській, Хмельницькій, Чернігівській, Черкаській, Чернівецькій областях. Половина мережі – це тільки газові заправки, казала Чирич. 80% паливних продажів – автогаз, 20% – бензин і дизель, за даними компанії.

50 заправок записані на ТОВ «Авантаж-7», решта – на інші юрособи. Виручка цієї компанії за 2022 рік – 6,2 млрд грн, прибуток – 113 млн грн. За півроку 2023-го дані співставні: 3,3 млрд грн виручка, 51,5 млн грн прибуток, за даними YouControl.

Формальна причина скасування ліцензії – неподання зміни юридичної адреси, кажуть у компанії. «Авантаж 7» у жовтні вирішила перенести центральний офіс з Києва до Вінниці. Податкова затягнула розгляд документів, а коли сплив термін – скасувала ліцензії, каже Царенко. 

Чому компанія хотіла переїхати до Вінниці? Податківці з листопада 2022-го провели понад 169 перевірок в мережі, виписали мільйонні штрафи, частину з них компанія оскаржує у судах. «У Київському регіоні судова система працює дуже повільно, тому вирішили перенести центральний офіс у Вінницю», – каже Царенко.

У податківців можуть бути причини для таких дій. «Авантаж 7» платить менше податків у розрахунку на літр проданого пального, ніж більшість конкурентів. У першому кварталі 2023-го «Авантаж 7» сплатила 44 копійок податків з літра пального, свідчить дослідження ІСЕТ та CASE Ukraine. Тоді як ОККО і Socar сплатили близько 2 грн податків з літра пального.

Скільки податків з літру пального платять мережі АЗС

У відповідь на дії податкової, 1 листопада компанія підвищила ціни на усі нафтопродукти на 5 грн. Проте ціни на стелі «Авантаж 7» все ще одні з найнижчих. Автогаз – 28,62 грн/л; бензин – А-95 по 51,62 грн/л, пише minfin.com.ua.

«Ніхто не розуміє, як при таких цінах можна бути прибутковим», – каже один з учасників ринку на умовах анонімності через чутливість питання.

Чи мали б результати бути однаковими у різних мереж? «По податках на літр можливі аномалії», – каже фахівець Економічної експертної платформи Олег Гетман, який допомогав в підготовці дослідження CASE Ukraine. У розрахунок включено податок на прибуток, який може залежати від багатьох факторів, зокрема боргів та інвестицій, казав у вересні Куюн.

У компанії такі показники пояснюють тим, що 80% паливних продажів мережі – це автогаз. «Авантаж 7» не може платити 2 грн податків з літра, бо різниця між ціною закупівлі і продажу автогазу – теж 2 грн, за даними компанії. Крім того, компанія оформила магазини при заправках як окрему юрособу, тож їхні податки дослідження не враховує, пояснює Чирич.

«Тому не чекайте від таких результатів, як у ОККО», – наполягає власниця мережі.

надано пресслужбою «Авантаж 7»

80% паливних продажів мережі – це автогаз. Фото надано пресслужбою «Авантаж 7»

Що робитиме «Авантаж 7» і хто може бути наступним

Податкова мала право скасувати ліцензію компанії через неподання зміни юридичної адреси, каже Дмитро Лазебний, адвокат юрфірми «Ілляшев та Партнери». З початку літа 2023-го було чотири подібних випадки, додає він.

Які варіанти дій компанії? «Авантаж 7» за допомогою заяви про забезпечення позову може домогтися роботи заправок за старими ліцензіями аж допоки суд ухвалить рішення у справі, каже Лазебний. Одночасно з цим компанія може подаватися на отримання нових ліцензій, додає адвокат.

Компанія оскаржуватиме рішення податкової у суді та буде подавати документи для отримання нових ліцензій, підтверджує Царенко.

Хто може бути наступним? «Сподіваюсь, усі антилідери податкового рейтингу», – каже Куюн. Податкова проводила багато перевірок мережі Prime, розповідав у вересні власник Дмитро Льоушкін. Така ж ситуація у мережі Motto, каже один із учасників ринку на умовах анонімності через чутливість питання.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд