Ірина Погодіна, засновниця мережі «Експрес Стрижка» /надано пресслужбою
Категорія
Свій бізнес
Дата

Як побудувати міжнародну мережу з півтори сотні недорогих перукарень. Бізнес-історія Forbes Next250 – компанії «Експрес Стрижка»

Ірина Погодіна, засновниця мережі «Експрес Стрижка» Фото надано пресслужбою

Forbes Ukraine запустив новий проєкт Next250 – список компаній малого та середнього бізнесу, які визначатимуть економічний розвиток України. Ми розшукували підприємців з понад 1000 заявок. Остаточний список 250 компаній вийде у липневому номері журналу Forbes і на сайті Forbes.ua 26-28 червня. Пропонуємо вам історію учасника Next250 – міжнародну мережу недорогих перукарень «Експрес Стрижка»

Велика війна пришвидшила вихід жінок на лідерські ролі. Вже 15 травня на форумі «Вільна» Forbes пропонує подивитися на це явище крізь нову, чітку оптику. Спікерки та спікери з Superhumans, Google, ENKO, McDonald’s, G. Bar та інших. Купуйте квитки за посиланням.

Ірина Погодіна – понад 20 років у перукарському бізнесі. Розвиваючи класичну мережу салонів, зрозуміла, що більшість клієнтів хочуть постригтись швидко та якісно, а не чекати в черзі або записуватися заздалегідь. Так зʼявилася «Експрес Стрижка» – перукарня, де пропонували лише стрижку, а замість адміністратора встановлений спеціальний платіжний термінал.

Згодом до послуг додали укладку та фарбування, але базова послуга досі генерує 98% виторгу. «Ми заробляємо не на великій вартості послуг, а на кількості. Всі наші салони знаходяться в трафікових місцях», – розповідає керівник франчайзингового департаменту Олександр Дзус.

Надихнувшись прикладом McDonalds, Погодіна вирішила масштабуватись завдяки франшизі. Вийшло непогано. За десять років мережа виросла до 156 салонів, 121 з них належить франчайзі. Виторг у 2022 році – 283 млн грн.

В компанії не продають франшизу, якщо не мають впевненості, що партнери зможуть успішно управляти бізнесом. «Наявність достатньої кількості грошей не гарантує, що ви зможете придбати нашу франшизу», – каже Дзус. Навіщо така прискіпливість? Компанія Погодіної розвиває спільноту партнерів, для яких проводять збори та майстермайнди з відомими спікерами. Завдяки цьому франчайзі будують власні мережі «Експрес Стрижка» і вже мають по 5-10 салонів. За десять років в Україні через фінансові причини закрились тільки 3% партнерських точок, каже Дзус.

«Віднайдена Погодіною модель франчайзингу в індустрії краси утворила нову підгалузь, якої раніше не існувало ані в Україні, ані в Європі – дешево, швидко та якісно», – говорить голова директорату асоціації франчайзингу України Андрій Кривонос. У цієї концепції, за словами Кривоноса, вже зʼявилися клони навіть у суміжних галузях – нігті, колорбари. Це показник визнання моделі ринком, додає він.

Як побудувати міжнародну мережу з півтори сотні недорогих перукарень. Бізнес-історія Forbes Next250 – компанії «Експрес Стрижка» /Фото 1

Мережа «Експрес Стрижка»

Як побудувати міжнародну мережу з півтори сотні недорогих перукарень. Бізнес-історія Forbes Next250 – компанії «Експрес Стрижка» /Фото 2

Мережа «Експрес Стрижка»

Як побудувати міжнародну мережу з півтори сотні недорогих перукарень. Бізнес-історія Forbes Next250 – компанії «Експрес Стрижка» /Фото 3

«Ми заробляємо не на великій вартості послуг, а на кількості. Всі наші салони знаходяться в трафікових місцях», — розповідає керівник франчайзингового департаменту Олександр Дзус.

Як побудувати міжнародну мережу з півтори сотні недорогих перукарень. Бізнес-історія Forbes Next250 – компанії «Експрес Стрижка» /Фото 4

Мережа «Експрес Стрижка»

Як побудувати міжнародну мережу з півтори сотні недорогих перукарень. Бізнес-історія Forbes Next250 – компанії «Експрес Стрижка» /Фото 5

Мережа «Експрес Стрижка»

Як побудувати міжнародну мережу з півтори сотні недорогих перукарень. Бізнес-історія Forbes Next250 – компанії «Експрес Стрижка» /Фото 6
Попередній слайд
Наступний слайд

Ще одне доленосне рішення Погодіної – експансія. «Ще у 2014 році я зрозуміла, що потрібно масштабуватись за межі пострадянського простору, куди Росія точно не дотягнеться», – розповідала в інтервʼю виданню «Телеграф» Ірина Погодіна, яка зараз живе в Польщі.

Понад пів сотні перукарень під вивіскою Haircut Express, які працюють у Польщі, Чехії, Німеччині та Казахстані, генерують 45% виторгу компанії. Щоб стати ефективними в перших закордонних салонах довелось дослідити менталітет польського народу, говорила Погодіна «Телеграфу». «Виявляється, полякам не потрібно швидко. Вони люблять порядок, запис тощо, – казала вона. – Наша перевага – швидкість – для них не важлива». У Польщі Haircut Express, за словами Погодіної, перетворилась на сімейну мережу, яка працює без запису, сім днів на тиждень.

з особистого архіву

«Ми заробляємо не на великій вартості послуг, а на кількості. Всі наші салони знаходяться в трафікових місцях», – розповідає керівник франчайзингового департаменту Олександр Дзус. Фото з особистого архіву

Щоб виявити локальні потреби та адаптувати бізнес-модель, Погодіна спочатку відкриває на нових ринках власні салони. Вже потім – франшизи. Війна пригальмувала розвиток мережі: протягом 2022 року відкрито лише 10 нових салонів. Але у 2023-му підприємиця надолужує згаяне – тільки в червні 2023 року починають роботу 6 нових перукарень.

Що допомагає «Експрес Стрижкам» утримувати операційну ефективність? Власне програмне забезпечення компанії вміє рахувати заробітну плату майстрам, контролює їхнє перебування в салоні, комунікує з клієнтами, проводить програму лояльності. ІТ-система дозволяє власникам салонів витрачати лише 5-7 днів на місяць на якісне управління бізнесом. «Ми локомотив змін у нашому сегменті. Наша компанія створює інновації, котрі потім намагається повторювати ринок», – вважає Дзус.

Яка наступна зупинка цього локомотиву Погодіної? Збільшити мережу до 1500 точок протягом 10 років, каже Дзус.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні