Forbes Ukraine запустив проєкт Next250 – список компаній малого та середнього бізнесу, які визначатимуть економічний розвиток України. Його остаточна версія вийде у липневому номері Forbes і на сайті 26–28 червня. Один із учасників Next250 – бренд Gunia Project, команда якого створює сучасні подарунки, надихаючись традиціями культури та ремесел України
У липні 2023-го засновниця косметичного бренду Kylie Cosmetics Кайлі Дженнер – 38 місце у рейтингу Self-Made Women американського Forbes із капіталом у $680M – виклала в Instagram фото домашньої зустрічі із друзями. В кадрі – посуд із колекції «Індиго» українського бренду Gunia Project.
До цієї публікації у бренді не знали, що в особистій колекції Дженнер є їхня продукція. Скоріш за все, підприємиця придбала сервіз у маркетплейсі Goodee, американського партнера Gunia Project.
У сеті, що придбала Дженнер – тарілки, цукорниці, глечик і піала. Для створення «Індиго», що вийшла у 2020-му, команда надихалась українським килимом з музею прикладного мистецтва. Вартість предметів з колекції – до 3 200 грн.
«Ми щасливі спостерігати за подорожжю Gunia Project», – каже співзасновниця бренду Наталія Каменська.
Взимку 2022-го перед Каменською та другою співзасновницею Gunia Project Марією Гаврилюк стояло завдання – вигадати конкурс для колег на новорічний корпоратив. Підприємиці складали серію питань про компанію: від простих – «У якому році засновано бренд?» – до більш вигадливих – наприклад, про ім’я домашнього улюбленця колеги.
«Потрібно було познайомити ближче команди офісу та виробництва», – пояснює Гаврилюк, 29.
За час повномасштабного вторгнення штат Gunia Project збільшився на 75% – до 35 людей. Розширили всі департаменти; новачки з’явилися на виробництві, у відділі дизайну, продажів і в адміністративній команді. Представити їх одне одному було необхідно для злагодженої роботи.
Gunia Project розпочався як хобі Каменської, яка мріяла створити бренд надзвичайних речей. Разом із подругами вона привезла з Карпат гуні – гуцульський верхній одяг із валяної вовни. Пізніше, надихнувшись рушниками з музею Гончара, Каменська та Гаврилюк зробили першу колекцію шовкових хусток. У 2019 році захоплення перетворилося на бренд.
Продукти Gunia Project – стильні і сучасні сувеніри. «Ми зрозуміли, що гарні подарунки – великий пласт, який можна закрити», – згадувала Каменська, 40, у розмові із Forbes взимку 2021-го. До вторгнення до бренду часто зверталися дипломатичні місії – наприклад, Володимир та Олена Зеленські подарували різдвяний посуд для куті Папі Римському.
У лінійці Gunia Project – посуд, свічки, аксесуари, прикраси, килими. Колекції завжди присвячені автентичним витворам мистецтва, технікам або ремеслам. Так, на тарілках зображено святих зі старовинних буковинських ікон, на хустках – елементи наївних картин, а келихи та підсвічники створено за традиційною технологією гутного скла. А остання колекція Gunia Project «Русалки» поєднує мотиви Ханського палацу у Бахчисараї із трипільськими посудинами. Ціни на вироби з неї стартують з 1800 грн і сягають 16 800 грн.
«Ми були одними з перших, хто почав прицільно працювати з українською культурою, – резюмує Гаврилюк. – Після 24 лютого ми відчули велику підтримку від міжнародної аудиторії та українців».
Попит на автентику – одна з причин того, що у 2022-му дохід Gunia Project зріс на 49%, вважає Гаврилюк. Виторг компанії у 2022 році, за даними YouControl, становив 13,6 млн грн. Виробництво кераміки збільшилося на 20%, представленість бренду в іноземних шоурумах зросла у 2,5 рази. Київський шоурум розширили, команда переїхала в новий офіс. Втім, не все було безхмарно.
Перший великий виклик перед брендом – виробничий. Після 24 лютого Gunia Project стало складніше виготовляти найпопулярніший товар – кераміку. Раніше компанія закуповувала глину на заводі в Слов’янську Донецької області. Зараз він зачинений. Бренд працює з іншим українським виробником і залишками попередніх партій.
Аби створити подушку безпеки, компанія запустила нові лінійки – прикраси та одяг. Спрацювало: вони миттєво стали улюбленцями клієнтів, каже Гаврилюк. Перша леді України Олена Зеленська привітала українців із Днем вишиванки у сорочці та підвісці Gunia Project.
Другий виклик – люди. У травні 2023 року Росія обстрілювала Київ майже щоночі. Співробітники скаржилися на хронічний недосип. «Велика кількість подій у компанії та нестача сну сильно відобразилися на команді, – згадує Гаврилюк. – Їм було важко».
Як мотивувати команду, що страждає від кризи зростання? Вперше за три роки існування Gunia Project опитала колектив за методом eNPS. Дослідження показало запит на прозорість процесів. «Ми почали приходити до команди із відкритими питаннями: хочемо зробити це – що думаєте?» – описує Гаврилюк.
Ще одне рішення – підкреслювати дотичність кожного працівника до успіху компанії, зокрема у промоції української культури та історії. «Більшість команди мотивує наша місія та продукт, – каже Гаврилюк. – Важливо більше занурювати їх в це і проводити тімбілдинги». Нещодавно команда разом відвідала виставку українського костюма в столичному музеї Гончара.
Продукція Gunia Project представлена у 14 країнах – зокрема, у США, Китаї, Японії та Європі. Один із найближчих планів – продовжити експансію. «Хочемо бути брендом із глобальним іменем та амбасадором української культури у світі», – каже Гаврилюк.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.