Писати код під звуки «Градів». Як великі та малі українські IT-компанії працюють під час війни
Категорія
Інновації
Дата

Писати код під звуки «Градів». Як великі та малі українські IT-компанії працюють під час війни

2 хв читання

24 лютого Володимир Путін віддав наказ про напад на Україну. Чотири дні у мирні міста летять ракети, жителі засинають і прокидаються під звуки повітряної тривоги. Food-tech-стартапи роздають продукти з дарксторів, сервісні компанії збирають мільйони для армії. Розробники у кілька змін працюють над проектами у перервах між обстрілами. Як IT-бізнес діє в умовах воєнного часу

📲 Forbes Ukraine у WhatsApp. Підписуйтесь й читайте головне про бізнес та економіку

Швидка доставка в умовах військового часу

Ще минулого понеділка у онлайн-супермаркету Cooker була одна проблема – за 15 хвилин встигнути довезти замовлені продукти по Києву. Тепер стартап Дениса Парамонова – власника одного з найбільших в країні м’ясопереробників SMK Group – роздає запаси із 17 дарксторів. Їх отримують лікарі, заклади критичної інфраструктури та застряглі у сховищах кияни. На ці ж потреби йде продукція SMK зі столичного розподільчого центру та із закритого заводу на харківські Салтівці, яку інтенсивно обстрілюють окупанти.

«Для нас робота – це другий фронт», – каже старша віцепрезидентка з фінансів SoftServe Соломія Гнатів. Нині вона – координаторка кризової команди компанії з понад 12 000 співробітників та штаб-квартирою у Львові. З початком війни SoftServe евакуював до західних областей 1500 людей із Києва, Дніпра та інших міст. Жінок та сім’ї деяких розробників – до Болгарії та Польщі, де має офіси. Частина співробітників записалася до тероборони, інші – працюють над проектами для замовників.

Як живе український аутсорс

У SoftServe діє «дистанційка воєнного часу» – менеджери мають перевіряти, чи у безпеці команда. «Тих, хто волонтерить, заміняємо тими, хто працює в дві зміни», – каже Гнатів. Бізнес має продовжуватися, щоб в Україну надходили гроші, пояснює вона. Запити на допомогу від цивільних, ЗСУ та медиків обробляє фонд SoftServe «Відкриті очі». Компанія перерахувала туди 5 млн грн, ще 0,5 млн додали самі працівники. «Також ми централізовано долучаємося до певних кіберробіт на інформаційному фронті», – каже Гнатів.

«Можна сказати, що робота йде без перебоїв, – каже співзасновник шведсько-української сервісної компанії Sigma Software Дмитро Вартанян, – Як не дивно, є нові замовлення саме в Україні». З 9,6 млн грн для українських військових половину забрала команда. Триває евакуація співробітників з Києва та Харкова до Львівського офісу та інших західних міст.

«Відправили вже 10 автобусів», – каже Петро Коломієць, співзасновник компанії IdeaSoft, яку Sigma придбала минулого року. У першому були лише свої – наступними вивозили з Харкова всіх, хто потребував допомоги.

Півсотні з 250 працівників IdeaSoft залишилися у Харкові, решта працюють у евакуації. «Це величезний удар по бізнесу, але зараз це нікому не цікаво», – каже Коломієць. Ті, хто залишився, займаються волонтерством – розвозять допомогу цивільним та військовим. Тепловізори, рації, каски та бронежилети у Харкові вже розкупили, нові підвозять зі Львова.

Що робить другий у світі агрегатор вакансій Jooble

На тому ж фронті працює міжнародний агрегатор вакансій Jooble. «Наша крута команда в Jooble з великим співчуттям ставиться до російських людей і розуміє, як важлива економічна безпека», – написав у Facebook CEO компанії Роман Прокофʼєв. Довелося розіслати кілька мільйонів листів з попередженням про те, що російський центробанк начебто може заморозити вклади населення та порадою запасатися готівкою.

Навчання в умовах війни. Як адаптувались EdTech-стартапи України

EdTech-стартапи крім допомоги армії вирішили зайнятися просвітництвом. Платформа для репетиторів BUKI розіслала 300 000 партнерам та клієнтам з різних країн листи із закликом про підтримку України. У Росію надійшла особлива версія – з детальним описом всього, що накоїли у країні російські війська.

«Наші спеціалісти доєдналися до IT-армії, беруть участь у зборі військової аналітики та кібератаках», – каже засновник саммарі-сервісу Headway Антон Павловський. У стартапу – близько 10 млн користувачів. Усім розказують про війну в Україні та як можна допомогти ЗСУ.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд