Анджалі Суд, гендиректорка Vimeo /Jamel Toppin for Forbes
Категорія
Інновації
Дата

Сайт Vimeo був кривуватим і недолугим братом YouTube. Анджалі Суд вигадала, як зробити з нього прибутковий бізнес

6 хв читання

Анджалі Суд, гендиректорка Vimeo Фото Jamel Toppin for Forbes

Сім років тому у Vimeo були голлівудські мрії. Мережевий відеоресурс, яким володіє IAC Баррі Діллер, знайшов свою нішу – стати притулком для нестандартних кінематографістів, які не хотіли заливати свої роботи у хаотичну, надміру приправлену рекламою солянку, якою є YouTube.

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Та вони були маленьким бізнесом, який втрачав гроші, зі щорічним доходом менше $40 млн. Vimeo тішили себе надіями стати гравцями нового стримінгового бізнесу; вони ставили на те, що звʼязки із креативними людьми допоможуть їм створити стримінговий сервіс, який зможе конкурувати із Netflix, Amazon Prime і HBO. Вони найняли студійних директорів із Para­mount і Hulu, а також підписали дистрибʼюторські угоди із Lionsgate, CBS Interactive и Spike Lee, щоб розширити контент нового сервісу.

Але в Анджалі Суд, тодішньої 31-річної директорки з маркетингу Vimeo, було передчуття, що майбутнє компанії не за голлівудськими хітами, а за послугами для Кремнієвої долини. Її план: перемістити увагу зі сфери розваг на підприємців. «Vimeo давно була софт-компанією для кінематографістів, проте ринок був надто маленьким, – каже Суд, якій нині 37. – Та був й інший, значно більший ринок – бізнес. Те, що Squarespace і GoDaddy роблять для сайтів, ми могли б робити для відео».

Вона представила цю ідею Джої Левіну, обраному Діллером гендиректору IAC. «Анджалі сказала, що це – реальний бізнес, який потрібен значно більшій аудиторії користувачів, ніж здається, – каже Левін. Він дав Суд невелику команду, щоб перевірити ідею. – Нам подобається знаходити розумних, талановитих, амбіційних людей, викидати їх посеред фігуральної глибокої річки і дивитись, чи випливуть вони».

Дуже скоро Суд вже впевнено пливла, перетворюючи Vimeo із запиленого і забутого сайту на окрасу технопортфелю IAC. Зібравши в одному місці інструменти для зйомки, редагування, зберігання і поширення відео, Vimeo повідомили про продажі на $84 млн під час четвертого кварталу 2020-го – на 54% більше, ніж за аналогічний період попереднього року. За останній квартал чистий приріст послідовників склав 300 000, що дає 1,5 млн користувачів загалом – зростання майже на 25%. Річний дохід наближається до $300 млн. IAC закрили стримінгове відділення у 2017 році, а Суд призначили гендиректоркою.

У листопаді 2020-го після оцінки їхньої вартості в $2,8 млрд Vimeo вдалося зібрати $150 млн від Thrive Capital і GIC, незалежного сингапурського інвестиційного фонду. Лише два місяці по тому після оцінки вартості в $6 млрд вони зібрали ще $300 млн від T. Rowe Price і Oberndorf Enterprises, Сан-Франциско.

Цієї весни IAC планує зробити Vimeo безподатковим спіноффом для акціонерів. Для Діллера це буде восьмий спінофф. За останні 25 років IAC виростили, реабілітували і трансформували веб-активи вартістю $100 млрд, серед яких відомі бренди Match.com, Expedia і Angie’s List. Стратегія спрацювала: долар, який IAC інвестували на початку своєї роботи у 1995-му, тепер вартий $40, а річна доходність у 16% очевидно переважає 10% доходності S&P 500. «У цифровому житті і з його можливостями Vimeo тільки набирає обертів, – каже Діллер. – У них приголомшливий потенціал».

Getty Images

Гендиректорка Анджалі Суд перетворила майже забутий сайт Vimeo на 6-мільярдний вибуховий бізнес, який дає змогу сімейним магазинчикам і величезним корпораціям знімати, редагувати і постити мільйони відео на найвпливовіших сайтах. Фото Getty Images

Vimeo має бути наступним зірковим спіноффом. На сучасному дещо роздутому ринку хмарного ПЗ Bank of America пророкує, що Vimeo (яких IAC намагалися сплавити Kodak приблизно за $10 млн понад десять років тому) може досягти оцінки в $10 млрд, а це майже 50% поточної ринкової капіталізації IAC.

Для клієнтів Vimeo – це цифровий кукурудзник, чиє ПЗ дає їм змогу поширювати відео у соцмережах, на вебсайтах, цифрових маркетплейсах і стримігнових каналах, а також створювати маркетингові відео для розсилки електронною поштою. Абонплата стартує від $7 на місяць за базовий пакет послуг і може сягати понад $20 000 на місяць для великих корпоративних клієнтів на зразок Amazon і Starbucks.

Позаяк Vimeo не містить реклами, їхні відео пропускають на сайти із рекламою, такі як Facebook, LinkedIn, YouTube, Pinterest і Twitter. Відсутність реклами також важлива для поширення на сайтах онлайн-ритейлерів, як-от Amazon, Etsy і Shopify. А корпоративним клієнтам Vimeo не треба хвилюватись, що випадкова реклама, або гірше, реклама конкурентів, зʼявиться посеред їхнього брендового контенту.

Компанії на зразок Deloitte, Pottery Barn, Rite Aid і Forbes використовують Vimeo для доставки навчальних роликів і відео для ознайомлення, а також для трансляції у прямому ефірі корпоративних заходів працівникам, які тепер розпорошені світом. А тим часом понад мільйон представників менших бізнесів використовують Vimeo для поширення рекламних відео, демонстраційних відео продуктів і відео з інструкціями.

Може, Vimeo і не вдалося запустити власний стримінговий канал, але тисячі користувачів – від інді-кінематографістів до інструкторів з пілатесу – використовують їх, щоб створювати власні канали для підписників на стримінгових сервісах, як от Apple TV, Roku, Fire TV й Xbox. «Ми і 16-річна відеоплатформа, і трирічний стартап ПЗ», – каже Суд.

Vimeo приєдналися до IAC у 2006 році як частина угоди Діллера про покупку Connected Ventures, власника простенького комедійного сайту CollegeHumor. 30-мільйонна угода включала комедійну студію, її мерч-придаток – сайт BustedTees – і Vimeo, вебплеєр для скетчів від CollegeHumor. «Ми купили Vimeo майже випадково», – каже Левін.

Впродовж наступних десяти років компанія намагалася заробити на глядачах через сервіс на вимогу, подібний до iTunes, а пізніше – за рахунок студії і стримінгового каналу. Та особливого успіху це не приносило. «У Vimeo завжди була криза ідентичності, – говорить Суд. – У нас був прекрасний бренд і платформа, та нам було важко побачити, що із цим робити».

У Суд безперечно були необхідні здібності й освіта для того, щоб здійснити перевтілення Vimeo. Вона виросла у родині двох лікарів-іммігрантів у згуртованій індійській громаді у Флінті, Мічиган. Після того як її державна школа втратила акредитацію Суд подала заявки на вступ до 12 шкіл-інтернатів і її прийняли в елітну Академію Філліпса в Ендовері, Массачусетс. Далі був ступінь у Вортонській школі і кілька років укладання угод про злиття в Sagent Advisors. Пізніше Суд вчилася у Гарвардській школі бізнесу і трохи попрацювала в Amazon у закупівлі іграшок і в маркетингу на Diapers.com, перш ніж приєднатися до Vimeo.

За рік у компанії Суд почала помічати короткі рекламні кліпи і демонстраційні відео різних продуктів – і все це поряд зі звичайними для Vimeo документальними фільмами і артхаузними кінороботами. «Було все, від малих сімейних бізнесів до технологічних стартапів і відділів маркетингу великих корпорацій, – розповідає вона. – Вони всі були такі різні, що це мало бути трендом».

Getty Images

Засновник IAC Баррі Діллер (власний капітал $4,2 млрд) заробив мільйони як голлівудський магнат у 70-х і 80-х, а після того мільярди на інтернеті. «Коли ти зосереджуєшся на чомусь із чітким баченням в голові, якщо сама ідея хороша, то процвітання неминуче, – каже він. – Vimeo процвітає». Фото Getty Images

Вона дізналася, що нові клієнти використовували Vimeo, щоб постити маркетингові відео на Facebook, Twitter, Instagram і власних вебсайтах. «Існувала величезна група користувачів, яких ніхто не обслуговував». Її команда розробила інструменти для компаній: завантажити логотипи, вставити кнопки «Купити зараз» і додавати до відео можливість збирати електронні адреси. За рік стабільного росту IAC найняли ще 50 людей у команду Суд.

В той час як бізнес із програмним забезпеченням розвивався, студія контенту Vimeo занепадала. Було неможливо конкурувати із компаніями-товстосумами, як Amazon Prime Video і Netflix, які витрачали мільярди на фільми і передачі. Влітку 2017-го Левін сказав Суд, що Vimeo закривають студію і повністю зосереджуються на ПЗ, а вона буде гендиректоркою. «Я ніколи і подумати не могла, що вони запропонують мені цю посаду, – зізнається Суд. – Я спитала: «Це жарт такий?», а потім одразу спробувала начепити покерфейс».

В останньому кварталі 2019 року їхній дохід зріс на 27%, що вже немало, але пандемія сприяла додатковому підвищенню попиту на Vimeo. «За ніч відео перетворилися із приємного бонусу на необхідність», – відзначає Суд. Кількість користувачів зросла до небес, тому вона швидко взялася за підбір додаткових працівників у техвідділ і відділ обслуговування клієнтів. Сьогодні у Vimeo понад 700 працівників, близько половини з яких працюють у відділі R&D, а інші зайняті у відділах продажів, маркетингу і обслуговування клієнтів.

Сайт Vimeo був кривуватим і недолугим братом YouTube. Анджалі Суд вигадала, як зробити з нього прибутковий бізнес /Фото 1

Найбільші зірки відео в інтернеті керують окремими «царствами» – геймери на Twitch, танцівники на TikTok, а селебрітіз на IGTV – і мають там більше послідовників, ніж в головних соцмережах. Ось кілька найпопулярніших акаунтів і рік їхньої реєстрації. Інфографіка Forbes.com

Суд тепер готується до постковідного гібриду ділового світу, в якому вона очікує побачити ще більше зростання переваги відео. Вона хоче зробити віртуальні заходи і збори більш інтерактивними, близькими і консолідованими. Vimeo також тестують штучний інтелект у перетворенні «сирих» відзнятих матеріалів на привабливий маркетинговий контент для індустрій на зразок ресторанів і нерухомості.

А ще ж наближається спінофф. Суд каже, що перетворення на спінофф спростить їм пошук талантів, поглинання, розкрутку бренду і продаж послуг великим корпораціям (і доступ до капіталу на ринку, який оцінює софт-фірми приблизно в 40 разів більше, ніж вони заробляють). А як щодо переходу від директорки з маркетингу до гендиректорки публічної компанії менше ніж за чотири роки? «Як жінка, мама і гендиректорка техкомпанії я рідкість у світі ПЗ, – каже Суд. – Я в захваті від того, що можу поділитися своїми поглядами і стилем із індустрією. Буде весело».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд