Український стартап Legal Nodes, який розробляє платформу для надання юридичних послуг за передплатою, пройшов відбір до акселераційної програми Techstars у Лондоні. Компанія отримає $120 000 в обмін на близько 6% акцій. Частка залежатиме від моменту обміну Convertible note в акції. Що варто знати про акселератор, в який регулярно потрапляють українські стартапи?
Як Legal Nodes опинився у Techstars
Навчання в Techstars, як повідомляє офіційний сайт, проходили шість українських стартапів. Legal Nodes вперше подався на програму у 2019-му, одразу після заснування проєкту. Після двох відмов засновники Нестор Дубневич, 28, Маргарита Сівакова, 26, і Максим Малюк, 27, вирішили змінити бізнес-модель. «Найскладніше податися після відмови знову, – говорить Сівакова. – Відмова – це також фідбек, і ми взяли його до уваги».
Спочатку Legal Nodes працював як юридичний маркетплейс, який зʼєднував клієнтів і юристів на одній платформі за запитом. Так вони розвʼязували проблему пошуку і підбору спеціалістів. «Згодом вияснилося, що без юридичного бекграунду клієнтам складно зрозуміти, якого роду юридична допомога їм в принципі необхідна», – пояснюється в пресрелізі. З кінця 2020-го Legal Nodes запровадив підписку на пакет юридичних послуг – від $350 на місяць. Крім того, користувачі можуть придбати разову послугу за фіксованою ціною. Їхня вартість починається з $400. Зараз у стартапу близько 80 клієнтів.
Великобританія – один із головних регіонів для Legal Nodes у Європі. Об’єм незадоволених юридичних потреб середнього та малого бізнесу – цільової аудиторії Legal Nodes – там складає понад 11 млрд фунтів на рік, за даними організації LawtechUK. В акселераторі українці хочуть протестувати гіпотези й налагодити відносини з місцевими юристами та потенційними клієнтами. «Нас уже зв’язали з юристами, які працюють з іншими юристами по регуляторних питаннях», – ділиться першими результатами акселерації Сівакова.
У липні Legal Nodes залучив $300 000 інвестицій на розвиток і масштабування своєї платформи. Загальна сума інвестицій досягла $475 000.
Чи є ефект від Techstars – враження українських фаундерів
Спільнота акселератора – понад 10 000 менторів, інвесторів і випускників. «Techstars – це один із кращих фільтрів, який компанія проходить, щоб мати доступ до якісних контактів», – говорить співзасновник українського стартапу Go To-U Назар Шимоне-Давида, 38.
Разом з кофаундерами Оленою Артеменко, 34, і Любою Артеменко, 32, у 2016 році вони створили додаток для водіїв електромобілів. Він допомагає знайти найближчу зарядку і зарезервувати її. Для бізнес-клієнтів сервіс пропонує купити та встановити зарядну станцію. Компанія брала участь у Techstars у 2020 році. Перший місяць вони спілкувалися з менторами офлайн. Далі ввели карантин, і робота продовжилася дистанційно. «Дні були розписані по хвилинах, – згадує Шимоне-Давида. – Навантаження ще більше ніж в офлайн».
Після першого місяця учасники обирають двох менторів, які стають їхніми постійними едвайзерами. Український стартап Let’s Enhance, який брав участь у програмі в 2018 році, досі співпрацює з Джоном Спіндлером. Він експерт із AI та machine learning, а також засновник кількох венчурних фондів у Великобританії. Найбільше уваги ментори приділяли презентації для пітчу перед близько 300 слухачами на фінальному Demo Day, підтверджують Go To-U та Let’s Enhance. «Ми неодноразово репетирували пітч перед менторами, – говорить Шимоне-Давида. – Вони ставили нам питання, які потім нам ставили інвестори».
Techstars – це як сім’я, вважає Шимоне-Давида. До акселератора звертаються по допомогу навіть по закінченню програми. Наприклад, коли стартап залучає додаткові інвестиції, Techstars дає поради чи представляє проєкт інвесторам. «Акселератор зі світовим іменем – це один із небагатьох способів для українських компаній підіймати гроші за кордоном від хороших фондів, – говорить один із засновників Let’s Enhance Владислав Пранскевічус, 31. – Він і бренд, і допомога».
Чим Techstars відрізняється від Y Combinator – головного стартап-акселератора світу
З 2006 року Techstars профінансував 2589 стартапів, дев’ять з яких стали єдинорогами. Всього випускники акселератора залучили на ринку $15,7 млрд інвестицій і мають капіталізацію у понад $52 млрд. Програма працює в багатьох містах, зокрема в Остіні, Берліні, Бостоні, Чикаго, Лондоні, Нью-Йорку, Сіетлі. Щорічно на нього подається близько тисячі проєктів з усього світу.
Учасниками однієї програми стають 10-12 компаній, на відміну від Y Combinator (YC). Туди відбирають 85 проєктів. «Згадую, як на фінальному Demo Day в YC я все ще вперше знайомився з компаніями, з якими проходив програму», – пише Вейтінг Лю, засновник платформи з розвитку зв’язків між програмістами Codementor. Він проходив і Y Combinator, і Techstars.
В YC більше уваги приділяють технічним процесам – написанню коду, спілкуванню з користувачами, виконанню практичних завдань. У Techstars акцент стоїть на тому, щоб отримати корисні звʼязки. Навчання там більш структуроване, пише Вейтінг Лю. Місяць на customer development, місяць на product development і місяць на підготовку до Demo Day. «Написати код легко, спілкуватися з людьми складно», – підкреслює Вейтінг Лю.
Пітч на YC триває до 2 хвилин, Techstars дає 6. Demo Day в Y Combinator Вейтінг Лю називає «закритою вечіркою», куди запрошуються інвестори й ЗМІ. За його словами, там починається справжній фандрейзинг для стартапів. У Techstars учасники спілкуються з інвесторами протягом усієї програми, тому Demo Day більше про «свято, ніж реальний бізнес».
«Основне переконання YC – Кремнієва долина є центром тяжіння у Всесвіті стартапів. – говорить Лю. – Techstars вважає, що для створення компанії не потрібно їхати в Кремнієву долину. Можна розвивати місцеві екосистеми».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.