Стартап Юрія Філіпчука, 29, Артура Остапенко, 37, і Дмитра Звади, 32 запустився в розпал першої хвилі коронавірусних обмежень, у травні 2020 року. Його завдання — зробити онлайн-івенти більш цікавими і зрозумілими, створюючи віртуальні простори. У жовтні 2021 року Party.Space залучив $1 млн від TA Ventures, клубу ангелів ICLUB і угорського фонду Day One Capital. «Нам потрібно палити гроші і якомога швидше», — стверджує Філіпчук. На що саме
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Звідки взявся і чим займається Party.Space
Філіпчук добре знайомий із венчурним світом. Упродовж останніх пʼяти років виходець з Укрексімбанку працює у фонді CYFRD юриста Михайла Харенка, із 2019 року — в ролі партнера. Звада десять років пропрацював на розробника мобільних ігор Avallon Alliance, Остапенко — виходець з Voodoo Dimention. «Ми з огляду на інтереси у віртуальному просторі живемо вже кілька десятиліть», — говорить він.
Першу версію Party.Space створили на самому початку карантину. Стартувати вирішили з простого вебсервісу, місця, де можна зібратися з друзями. «Це аналог зустрічі за кальяном або в барі», — описує ідею Остапенко. Засновники багато не витрачали — швидко знайшли ангельських інвестицій на $180 000, серед ангелів — співзасновник блокчейн-проєкту Валентин Завгороднєв і айтішник Сергій Соколенко. На новорічному корпоративі від першого великого клієнта, за словами Філіпчука, вдалося заробити більше.
На портал для віртуальних зустрічей додали ігри та інтерактивні елементи, щоб створити ефект присутності. Першими продукт випробували організатори конференції для розробників ігор DevGAMM — на Party.Space влаштували онлайн-вечірку після офіційної частини.
У вересні 2020-го стартап знайшов першого по-справжньому великого клієнта. Назву компанії Філіпчук не розкриває, називаючи його «найбільшим європейським музичним стартапом». Компанія замовила віртуальну новорічну вечірку на 5000 осіб, не економлячи бюджети. Опис дозволяє припустити, що мова про Spotify. Для учасників вечірки зробили 3D-проєкт із безліччю кімнат — в кожній своя гра або активність.
Цей проєкт коштував кілька сотень тисяч доларів, каже Філіпчук. Зараз повністю персоналізований проєкт обійдеться клієнтові Party.Space від $100 000. Якщо вибирати «івент-простір» з каталогу на сайті, ціни стартують від $20 за учасника. У 2020 році стартап провів 30 корпоративних заходів, з початку 2021-го — близько 20. «Ми готуємося до того, що сама веселуха починається на Хеллоуїн і Новий рік», — потирає руки Філіпчук.
Що відбувається в ніші і навіщо Party.Space гроші
Головним героєм пандемії довгий час був Zoom — станом на 13 жовтня її капіталізація перевищує $78 млрд. Але це не єдиний бенефіціар переходу на віддалену роботу. «Hopin — один з класичних прикладів, коли за рік компанія стала коштувати більше $7 млрд», — говорить партнер TA Ventures Олег Маленков. Заснований у 2019 році британський сервіс для проведення онлайн-заходів, за даними Crunchbase, отримав від венчурних інвесторів $1 млрд. У липні 2021-го він придбав український Attendify. А в серпні, після раунду на $450 млн, заявив, що річний виторг (ARR) виріс із $80 млн до $100 млн.
У Party.Space фінрезультати та оцінку не розголошують. «У цій угоді не було дисконту до оцінки через те, що стартап український», — ухильно каже керівний партнер ICLUB Ігор Перція.
Більшість клієнтів стартапу з США та скандинавських країн. У їх числі — шведський виробник вантажівок Scania, для якого Party.Space організував внутрішню HR-конференцію на 800 осіб. Ігровий розробник із білоруським корінням Wargaming проводив на платформі вечірку на честь 7-річного ювілею гри World of Tanks Blitz. «Такі заходи — це підтримка і турбота про наших співробітників», — каже івент-менеджер Wargaming Максим Грачов.
Але корпоративні замовники — не постійні клієнти. Для одного івенту юніт-економіка Party.Space вже велика, стверджує Перція, але витрати на розробку все ще вище доходу. Щоб маштабуватися, стартап планує випустити новий продукт — віртуальні кімнати для неформального спілкування дистанційних команд, які будуть доступні за підпискою. «Ними можна буде користуватися хоч щодня», — каже Остапенко.
Zoom і Hopin зловили вдалий час для вибухового зростання. Конкурувати з ними Party.Space не збирається, розраховуючи спіймати іншу хвилю хайпу. У липні 2021 року Марк Цукерберг оголосив, що майбутнє Facebook — це метавсесвіт і презентував сервіс для конференцій у віртуальній реальності Horizon Workrooms. Українці хочуть побудувати свій метавсесвіт. «Конструктор як в The Sims для красивих віртуальних просторів, у яких можна проводити івенти, — каже Філіпчук, — Це перспектива не найближчого року, швидше двох».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.