Чеська інвесткомпанія Reflex Capital вклала в Сhoice, фудтех-стартап Олексія Ільяша і Володимира Оляніцького, €400 000. На що компанія витратить гроші і до чого тут угода monobank з Expirenza
Розробник QR-меню для ресторанів Choice підняв інвестиції від Reflex Capital. Першочергово компанії потрібні гроші, щоб закріпитися на європейських ринках. У стартапу є клієнти в 25 країнах, але більшість із України та Чехії. У найближчих планах — наростити присутність в Угорщині, Польщі, Німеччині та Великобританії.
Друга причина — запуск нової послуги. Зараз Choice заробляє тільки на платній підписці від кафе і ресторанів на їхньому онлайн-меню. Після цього раунду компанія планує також запустити оплату через QR-коди та отримувати дохід від відсотків за транзакції. «Ми пропонуємо стандартну банківську ставку по відсотках», — каже Ільяш. Коли обіги збільшаться, партнери планують домовитися із банками про більш вигідні умови й отримувати до 0,5% кешбека.
Глобальний ринок QR-платежів у 2020 році перевищив $8 млрд підрахували в американській дослідницькій компанії Allied Market Research. За наступне десятиліття він збільшиться до $35 млрд. За свою частку Choice готовий поборотися. «Скоро в світі всі термінали і фіскальні чеки відійдуть на другий план, вони вже нікому не потрібні», — каже Оляніцький.
Choice прагне запустити свій сервіс раніше конкурентів. Місяць тому, у вересні, monobank поглинув сервіс для роботи з відгуками відвідувачів Expirenza. Експерти оцінювали угоду від декількох сотень тисяч доларів до $1 млн. Для mono значення мала тільки одна послуга Expirenza — безконтактні чайові, які можна залишати через QR-код. Фінтех-проєкту потрібна ця послуга, щоб заробляти на еквайрингу.
Передзамовлення на підключення еквайрингу з QR-оплатою monobank відкрив наприкінці вересня. Конкуренція змусила Choice прискоритися із розробкою свого нового сервісу. Стартап планує запустити послугу в середині жовтня. До цього стартап збирався запускати оплату замовлень біля столу через QR-меню тільки у 2022-му.
Для оплати через QR-код потрібна POS-система, платіжний шлюз і сервіс QR-кодів. У monobank є шлюз, у Expirenza — готові рішення і досвід автоматизації кафе і ресторанів. Це сильна і конкурентна комбінація, каже Ярослав Циганенко, співвласник платформи для запуску сервісів доставки їжі Dots Platform.
І бізнесмени, й інвестори з великою цікавістю дивляться у бік сервісів для диджиталізації ресторанів, говорить керівний партнер ICU Ventures Роман Нікітов. «У кожному регіоні сформується олігополія декількох лідерів, інші — підуть з ринку або будуть поглинуті більшими гравцями», — говорить він.
Скільки грошей у Choice
Ільяш з Оляніцьким запустили сервіс онлайн-меню Choice у травні 2020 року, коли їхні основні туристичні бізнеси стали на паузу через карантин. Фаундери ведуть бізнес на дві країни — 35 осіб команди розділені між офісами в Україні та Чехії. До жовтня 2021 року їхнє QR-меню, рішення для самовивозу і доставки підключили 5 000 закладів.
Всього на рахунку стартапу €700 000 інвестицій. Перших €100 000 у створення MVP вклали британський Seedcamp і чеський J&T Ventures. Ще €200 000 Choice отримав від чеської інвесткомпанії Reflex Capital. Всі вони минулі інвестори іншої компанії Ільяша — онлайн-сервісу із бронювання готелів для туристичних операторів Davinci Travel System. І тепер Reflex Capital вклав ще €400 000.
Скільки коштує Choice? У березні 2021 року виторг досяг $20 000 на місяць, поточні показники фаундери не розкривають. «Ростемо на 10-15% на місяць», — говорить Оляніцький. Це дозволяє припускати, що за пів року Choice вдалося наростити обіги до $35 000 — 45 000 на місяць. З місячним виторгом в межах $50 000 такий стартап може коштувати $5-10 млн, говорить Циганенко. Choice оцінили дорожче $5 млн, уточнює Ільяш. Найближчим часом вони з партнером планують закрити раунд на $5 млн.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.