Facebook створила фонд на $50 млн, який два наступні роки фінансуватиме розробки у сфері розширеної реальності й метавсесвіту – віртуального простору, що відтворюватиме реальний світ. Facebook планує отримати результат через 10–15 років. Навіщо соцмережа інвестує в розвиток цієї технології
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Фонд Facebook працюватиме з політиками, вченими, громадськими й правозахисними організаціями, щоб передбачити проблеми й можливості метавсесвіту. Сеульський національний університет і Гонконзький університет будуть досліджувати питання безпеки й етики, а Національний університет Сингапуру – недоторканність приватного життя й використання даних.
У віртуальному світі користувачі будуть працювати, розважатися, творити, вчитися, купувати товари тощо, незалежно від фізичного місця перебування. «Йдеться не про те, щоб проводити більше часу в інтернеті, а про те, щоб зробити його більш значущим», – пишуть Нік Клегг, віцепрезидент Facebook із глобальних питань, і віцепрезидент Facebook Reality Labs Ендрю Босворт.
Facebook почала розвивати напрям у 2014 році, коли за $2 млрд придбала виробника окулярів віртуальної реальності Oculus VR. Згодом Facebook купила ще кілька компаній: Pebbles Interfaces, The Eye Tribe, Beat Games, Ready At Dawn, Downpour Interactive s BigBox VR.
Компанія обʼєднала всі розробки в сфері AR і VR в структуру Facebook Reality Labs у 2020-му році. Там працює близько 10 000 спеціалістів – п’ята частина всіх працівників Facebook, за даними The Information. Того ж року компанія виділила $18,5 млрд (21% виторгу) на дослідження й розробки, і більша частина цих грошей пішла саме на Facebook Reality Labs, каже фінансовий директор компанії Девід Венер.
Який результат? У серпні 2021-го Facebook запустила бета-версію Horizon Workrooms – додатка для зустрічей. Завдяки VR-гарнітурі користувачі бачать аватари колег у віртуальній кімнаті, рухають руками й пишуть на дошці в реальному часі. Однак управління аватаром через джойстик не створює достатнього ефекту присутності, зауважує Олег Дрижак, засновник компанії MANNA. «Усе це відбувається через VR-шолом і консоль, – каже він. – Якщо користувач фізично підійме руку, його аватар не зробить цього».
Створення метавсесвіту – справа не однієї компанії, пише Facebook. Такий всесвіт має об’єднати всі віртуальні простори, щоб користувачі могли пересуватися між ними. Розробками в сфері VR займаються, зокрема, Microsoft та Epic Gаmes. У квітні 2021-го Epic Gаmes залучила $1 млрд інвестицій для перетворення гри Fortnite на повноцінний метавсесвіт. «Окремі компанії та ком’юніті створюють свої метавсесвіти, але немає технічної можливості, щоб велика кількість людей одночасно відвідували їх», – каже Анастасія Глєбова, засновниця стартапу V-Art.
Розробники платформ не зацікавлені об’єднуватися в один простір, говорить Дрижак. «Кожен намагається шляхом своїх особливостей привернути нових користувачів і утримати старих», – уточнює він. MANNA розробляє платформу для створення авторського 3D-анімаційного контенту, стрімінгу та соціальної взаємодії у VR-середовищі. Їхня відмінність у тому, що користувачі показують свої реальні емоції й рухи у віртуальному просторі.
Під час звіту про прибутки й збитки за 2020 фінансовий рік Марк Цукерберг, генеральний директор Facebook, сказав, що спілкування через смартфони ніколи не зможе забезпечити відчуття присутності. «Технологія розширеної реальності відкриє ті види соціальної взаємодії, про які я мріяв у дитинстві, і саме до цього ми прагнемо в Facebook Reality Labs», – сказав Цукерберг.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.