ДНК-тести для собак, криптобанк, фінтех для бідних та доступні психотерапевти. 25 стартапів, які можуть стати єдинорогами. Рейтинг Forbes
Категорія
Інновації
Дата

ДНК-тести для собак, криптобанк, фінтех для бідних та доступні психотерапевти. 25 стартапів, які можуть стати єдинорогами. Рейтинг Forbes

Фото Forbes

Оцінка компанії у $1 млрд – це вже не той приголомшливий показник, що раніше, адже компанії досягають цієї позначки з карколомною швидкістю. Та ще є достатньо новачків, вартих пильної уваги. Forbes обрав 25 стартапів, які заручилися підтримкою венчурного капіталу й мають високі шанси стати єдинорогами

Вже сім років поспіль Forbes обʼєднує зусилля із TrueBridge Capital Partners, щоб знайти 25 стартапів із підтримкою венчурного капіталу, які мають найбільші шанси стати єдинорогами. TrueBridge попросив близько 300 венчурних фірм номінувати компанії, а Forbes звʼязався із 80 стартапами. Далі ми уважно розглянули роботу компаній, аналізуючи фінанси і спілкуючись із засновниками й інвесторами.

Середня оцінка доходів компаній у цьогорічному списку становить лише $12 млн, у той час як цей же показник для компаній списку 2020-го склав $30 млн. Та є ще багато молодих компаній, вартих уваги, серед них та, що перевіряє ДНК вашого пса, або та, що допоможе нотаріально завірити документи, а вам для цього навіть з дому не треба буде виходити. У списку представлено 25 компаній, які розташовані у алфавітному порядку; саме вони, на нашу думку, мають найбільше шансів стати зірками в майбутньому.

Abra 

Засновник: Білл Бархайдт (гендиректор) 

Інвестиції: $86 млн 

Оцінка доходів 2020 року: $10 млн 

Провідні інвестори: Arbor Ventures, First Round Capital, HCM Capital, Ignia 

Цей «криптобанк», як він сам себе називає, є одним із найстаріших стартапів, які займаються біткоїнами. Колишній віцепрезидент Goldman Sachs, нині 53-річний Бархайдт заснував компанію у 2014-му, щоб допомогти співробітникам-емігрантам надсилати гроші своїм родинам додому. 

Сьогодні Abra пропонує потужний біткоїновий гаманець, який дає вкладникам змогу давати в кредит криптовалюту і долари під максимум 12%. Вкладник отримує 85% від процентів за користування своїми коштами, а Abra забирає решту. 

Ця фірма з Маунтін-Вʼю, Каліфорнія, заробляє також у просторі між «спотовою» ціною і ринковою на криптотранзакції. Це настільки нова ніша, що вона в «сірій» зоні правил регуляторів: у 2020-му Комісія з цінних паперів і Комісія з торгівлі товарними фʼючерсами оштрафувала фірму на $300 000 за продаж свопів, що підкріплюються цінними паперами, без відповідної реєстрації. Ця фірма, яка швидко розвивається і є прибутковою, цього року може у сім разів збільшити доходи – приблизно ло $75 млн.

Alchemy 

Засновники: Джозеф Лау, Нікіл Вісванатан (гендиректор) 

Інвестиції: $96 млн 

Оцінка доходів 2020 року: $2 млн 

Провідні інвестори: Addition, Coatue, Pantera 

Alchemy спрощує процес зчитування і запису інформації у блокчейни, такі як Ethereum і Flow. Її послуга безкоштовна для невеликих розробників, а більші клієнти сплачують щомісячну плату. Сан-франциська фірма цього року може збільшити дохід удесятеро – приблизно до $20 млн. А все завдяки тому, що вона допомагає таким клієнтам, як PwC, Unicef і OpenSeat, щорічно проводити понад $30 млрд. Вісванатан, 34, і Лау, 32, раніше разом заснували Down to Lunch, популярний застосунок на iPhone для організації зустрічей.

Array 

Засновники: Мартін Тога (гендиректор), Філліп Зедаліс 

Інвестиції: $67 млн 

Оцінка доходів 2020 року: $11 млн 

Провідні інвестори: Battery, General Catalyst 

42-річний серійний підприємець Тога пішов із компанії Pentius, яка займалася захистом особистих даних, і разом із технічним директором цієї фірми, 36-річним Зедалісом, запустили Array в січні 2020-го. Нью-йоркська компанія непомітно працює з фінтехкомпаніями та іншими фінансовими установами, щоб допомогти їм із розробкою фінансових інструментів для користувачів.

Це і застосунки, які повідомляють клієнту його кредитний рейтинг, і такі, що відображають історію витрат, і ті, що захищають особисті дані. Array стверджує, що може за кілька тижнів закінчити проєкти для своїх клієнтів, серед яких SoFi, Brigit і One, в той час як раніше на це йшло 18 місяців. «Хоч ми працюємо безпосередньо з бізнесами, все, що ми робимо, ми робимо для кращого фінансового здоровʼя споживачів», – пояснює Тога.

Embark Veterinary 

Засновники: Адам Бойко, Раян Бойко (гендиректор), Метт Зальзберґ, Спенсер Веллс 

Інвестиції: $95 млн 

Оцінка доходів 2020 року: $36 млн 

Провідні інвестори: F-Prime Capital, Founder Collective, Freestyle, Slow Ventures, SoftBank, Third Kind Venture Capital 

Бостонська компанія Embark Veterinary  продає генетичні дослідження (за ціною від $129 до $199), які допоможуть визначити потенційні хвороби собак. Фото Embark Veterinary

Бостонська компанія Embark Veterinary продає генетичні дослідження (за ціною від $129 до $199), які допоможуть визначити потенційні хвороби собак. Фото Embark Veterinary

Ще у 2007-му собачий генетик Адам Бойко, 43, і його брат Райан, 37, у якого є диплом магістра громадського здоровʼя, почали вивчати походження домашніх собак. Тоді ж їм спало на думку, що майже 50 млн власників собак у країні теж буде цікаво дізнатися про походження їхніх улюбленців.

Нині бостонська компанія продає генетичні дослідження (за ціною від $129 до $199), які допоможуть визначити потенційні хвороби собак. Embark з 2015-го провела понад мільйон генетичних тестів собак і з дозволу власників використовує отримані дані для власного дослідження собачого здоровʼя. Очікується, що цього року їхній дохід зросте вдвічі – до $72 млн. Компанію підтримує мільярдерка й співзасновниця 23andMe Енн Воджицьки.

Forethought

Засновники: Семі Гоуш, Діон Ніколас (гендиректор) 

Інвестиції: $27 млн 

Оцінка доходів 2020 року: $2 млн 

Провідні інвестори: K9 Ventures, NEA 

28-річний Ніколас працював інженером у Facebook, Palantir і Dropbox перш ніж започаткувати Forethought із колишнім колегою по Palantir 27-річним Гоушем наприкінці 2018-го. Сан-франциська компанія пропонує інструменти на основі штучного інтелекту, які вбудовуються у ПЗ обслуговування клієнтів компанії-клієнтки, як-то Zendesk і ServiceNow, щоб швидше й точніше вирішувати проблеми за скаргами.

Штучний інтелект із часом стає розумнішим, адже він запамʼятовує, як вирішувалися проблеми і які проблеми є найпоширенішими. Forethought прагне зробити команди обслуговування клієнтів більш ефективними, щоб вони могли зосереджуватися на складних скаргах, а не на повторюваних. Клієнтами компанії є техногіганти Gusto, Lime, Instacart і Thumbtack. «Штучний інтелект стане четвертою промисловою революцією», – впевнений Ніколас.

Headway 

Засновники: Ендрю Адамс (гендиректор), Кевін Чен, Ден Росс, Джейк Сассман  

Інвестиції: $103 млн 

Оцінка доходів 2020 року: $16 млн 

Провідні інвестори: Accel, Andreessen Horowitz, GV, Thrive Capital 

Багато психотерапевтів (власне дослідження Headway показує, що 70%) не приймають пацієнтів за страховкою. Щоб змінити це, Headway створив програмне забезпечення, яке виписує рахунки і займається адміністративними питаннями. Фото Headway

Багато психотерапевтів (власне дослідження Headway показує, що 70%) не приймають пацієнтів за страховкою. Щоб змінити це, Headway створив програмне забезпечення, яке виписує рахунки і займається адміністративними питаннями. Фото Headway

«Моє життя змінилося, коли я сходив на прийом до психотерапевта», – каже 30-річний Адамс. Зі своїм дипломом магістра інженерії Стенфорду і досвідом роботи у сфері венчурного капіталу Адамс ніколи не думав, що стане засновником стартапу, що займається ментальним здоровʼям. Але його власний досвід лікування депресії за допомогою сеансів психотерапії підштовхнув до запуску нью-йоркського стартапу Headway у 2017-му, який допомагає пацієнтам підбирати собі психотерапевтів.

Після півтора року роботи Адамс усвідомив, що проблема набагато ширша: значна кількість людей просто не може дозволити собі таке лікування. Багато психотерапевтів (власне дослідження Headway показує, що 70%) не приймають пацієнтів за страховкою. Щоб змінити це, Headway створив програмне забезпечення, яке виписує рахунки і займається адміністративними питаннями.

Так у пацієнтів зʼявляється доступ до безкоштовного списку психотерапевтів, які будуть їм по кишені. Компанія повідомляє, що три чверті терапевтів, які стали клієнтами Headway у місті Нью-Йорк (перший ринок компанії), раніше не приймали пацієнтів за страховками. Headway заробляє на тому, що бере собі частку відшкодування від страхової компанії за сеанси психотерапії.

«Лікарі приймають людей, яких раніше не приймали, пацієнти мають можливість заплатити за сеанс $20, а не $200, а страхові компанії заощаджують гроші, коли люди отримують необхідну допомогу в психотерапевтів», – пояснює Адамс.

Hyperscience 

Засновники: Пітер Бродськи (гендиректор), Кразимир Маринов, Владимир Тзанков 

Інвестиції: $189 млн 

Оцінка доходів 2020 року: $16 млн 

Провідні інвестори: Bessemer Venture Partners, Felicis Ventures, FirstMark, Stripes, Tiger Global 

Hyperscience можна уявити як конвеєр для заяв, який працює непомітно. Бродськи хоче не лише автоматизувати повсякденні ділові процеси своїх клієнтів, наприклад, розгляд заяви на іпотеку або вимоги про визнання непрацездатності, а також постійно вдосконалювати й оновлювати їх із часом без участі людини. Його стартап, штаб-квартира якого розташована у Нью-Йорку, США, а технічні офіси в Софії, Болгарія, тепер допомагає таким клієнтам, як TD Ameritrade, Fidelity і штат Каліфорнія.

«Мене не припиняє дивувати те, що можна бути кращим бюрократом…і таким чином рятувати життя, – каже Бродськи, який заснував цю компанію після спроби автоматизувати власну роботу з керівництва командою інженерів у SoundCloud. – Це максимальне досягнення, на яке можна сподіватися у житті».

Incredible Health

Засновники: Іман Абузеід (гендиректорка), Роум Портлок  

Інвестиції: $17 млн

Оцінка доходів 2020 року: $5 млн

Провідні інвестори: Andreessen Horowitz, Obvious Ventures

Суданська лікарка, яка стала підприємицею, 36-річна Іман Абузеід і 41-річний програмний інженер Роум Портлок разом заснували цей онлайн-маркетплейс для наймання медсестер/медбратів у 2017-му. Incredible Health перевертає традиційний процес наймання з ніг на голову: компанія зробила так, щоб роботодавці, у цьому випадку лікарні, пропонували себе як кандидатів для роботи.

Алгоритм підбору, створений компанією, допомагає скоротити процес наймання з кількох місяців до кількох тижнів. У той час як маркетплейс є безкоштовним для медсестер/медбратів понад 500 лікарень, серед яких Kaiser Permanente і HCA Healthcare, які сплачують щорічну підписку, що залежить від загальної кількості працівників, яких треба найняти.

Сан-франциський стартап наразі працює у 22 штатах, а у 2022-му сподівається прийти у всі інші штати. «Я хотіла створювати те, що матиме широкомасштабний вплив, а не лише допомагати кожному пацієнту окремо», – каже Абузеід.

Legion Technologies 

Засновник: Саніш Мондкар (гендиректор) 

Інвестиції: $85 млн 

Оцінка доходів 2020 року: $5 млн 

Провідні інвестори: First Round Capital, Norwest Venture Partners, Stripes, XYZ 

Коли Саніш Мондкар, колишній генеральний директор продукту в SAP, пішов з роботи в 2015-му, він вирушив у подорож країною зі своїми двома псами, спілкуючись із людьми за межами Кремнієвої долини. Результат: у 2016-му він заснував Legion Technologies, компанію з розробки ПЗ для управління робочою силою, яка допомагає роботодавцям, таким як Dollar General, SoulCycle і Philz Coffee (перший клієнт компанії), наглядати за роботою погодинних працівників.

«Немає інновацій, що спрямовані на цих погодинних працівників», – каже 48-річний Мондкар. Його компанія, що знаходиться у Редвуд-Сіті, Каліфорнія, використовує штучний інтелект і машинне навчання, щоб допомогти клієнтам передбачати попит і оптимізувати витрати на робочу силу, а також ПЗ враховує побажання працівників щодо питань робочих годин і місця роботи.

«Багато працівників іде з такої роботи через те, що їм не підходить графік, – розповідає він. – Мета нашого алгоритму полягає в тому, щоб пріоритетами були бажання обох сторін». Під час пандемії на проблеми робочої сили почали звертати більше уваги, тому очікується, що цього року доходи Legion зростуть вдвічі – до $11 млн.

Mati 

Засновник: Філіп Віктор (гендиректор) 

Інвестиції: $86 млн 

Оцінка доходів 2020 року: $4 млн 

Провідні інвестори: Spero Ventures, Tribe Capital 

30-річний Філіп Віктор потрапив у США з Польщі через Велику Британію, щоб вступити до Університету Пенсильванії. Майже одразу він почав думати про те, як важко іммігрантам отримати доступ до фінансових послуг, взяти в оренду автомобіль або забронювати житло через Airbnb. У 2015-му він заснував Mati, щоб вирішити проблему онлайн-верифікації особи за допомогою десятків конкретних даних.

Сьогодні сан-франциський стартап зосереджений на користувачах у Мексиці (його перший ринок) і країнах Латинської Америки, де його користувачами серед інших є біткоїнова біржа Binance і фінтехкомпанія Creditas. Далі: розширення в Індонезію, Індію й країни Африки. «У США таких, як я, називають thin file; і хоч таких людей немало, вони все одно в меншості, – пояснює Віктор. – Якщо ж подивитися на такі країни, як Мексика, Індія і Нігерія, то їх там понад 90%».

Netlify 

Засновники: Крістіан Бах, Матіас Біілманн (гендиректор) 

Інвестиції: $107 млн 

Оцінка доходів 2020 року: $10 млн 

Провідні інвестори: Andreessen Horowitz, Bloomberg Beta, EQT Ventures, Kleiner Perkins 

Коли створення вебсайту схоже на користування мобільним застосунком, в якому розробник може обрати необхідне серед низки інтеграцій і прикладних програмних інтерфейсів (API), то цей процес стає швидшим, безпечнішим і дешевшим. Саме така ідея стоїть за створенням Netlify, стартапу у Сан-Франциско, який заснували шкільні друзі 45-річний Біілманн і 43-річний Бах.

Технології Netlify дають змогу розробникам налаштовувати фронтенд сайту й додавати різноманітні API, які вже є в наявності; так вдається створювати кращі сайти вдесятеро швидше і за значно менші гроші. Послугами Netlify користуються техногіганти Twilio, Peloton і Shopify, а також люди, які створюють особисті сайти про власні хобі.

Біілманн, емігрант із Данії, каже, що найбільшим викликом для Netlify було переконати веброзробників мислити інакше. «Нам треба було переконати світ, що така архітектурна зміна – це щось дійсно цінне, – розповідає він. – Коли ми починали, не було номенклатури у відокремленні дизайну інтерфейсу від бекенду. Нам треба було розробити цю концепцію».

Notarize

Засновники: Пет Кінсел (гендиректор), Адам Пейс

Інвестиції: $213 млн

Оцінка доходів 2020 року: $25 млн

Провідні інвестори: Camber Creek, Canapi Ventures, CapitalG, Polaris Partners

Пет Кінсел допоміг просунути закон, який дозволяє віртуальні нотаріальні послуги, у 38 штатах. Фото Notarize

Пет Кінсел допоміг просунути закон, який дозволяє віртуальні нотаріальні послуги, у 38 штатах. Фото Notarize

36-річний Пет Кінсел заснував Notarize після того, як у 2013-му продав свою попередню компанію Twitter і зрозумів, що нотаріус не підписав його документи. Йому треба було переконати штат і місцевих регуляторів у тому, що онлайн-послуги нотаріуса з використанням камер можуть бути такими ж безпечними, як і послуги, які надаються особисто.

Зрештою, він допоміг просунути закон, який дозволяє віртуальні нотаріальні послуги, у 38 штатах, серед яких Пенсильванія, Флорида і Техас. «Для мене ця кампанія була непростою», – каже Кінсел. Уже понад 2200 корпоративних клієнтів, серед яких титульна компанія First American і маркетплейс нерухомості Zillow. Крім того, велика кількість фізичних осіб скористалися онлайн-послугами компанії, серед яких інструменти перевірки патентів, щоб не йти до нотаріуса, а звʼязатися з ним через відеочат.

Postscript 

Засновники: Алекс Беллер, Адам Тернер (гендиректор), Колін Тернер

Інвестиції: $50 млн 

Оцінка доходів 2020 року: $13 млн 

Провідні інвестори: Accomplice, Greylock Partners, OpenView, Y Combinator 

Postscript допомагає понад 5000 малих бізнесів на Shopify керувати їхніми СМС-кампаніями для залучення покупців і підвищення продажів. 29-річний Адам Тернер заснував компанію зі своїм старшим братом Коліном і 30-річним Беллером, з яким Адам раніше працював у фірмі StackCommerce, що займається пошуком нових продуктів.

Заснована у 2018-му, Postscript змогла стати популярною в листопаді того ж року, допомігши своїм клієнтам залучити покупців до закупів на Чорну пʼятницю. Цей успіх дав змогу братам і Беллеру отримати місце в акселераторі Y Combinator у 2019-му. «СМС-повідомлення – це та сама ниточка звʼязку в США і Канаді, яку використають по-новому, нестандартно, – каже Адам Тернер.

Productboard 

Засновники: Деніел Хейл, Губерт Палан (гендиректор) 

Інвестиції: $137 млн 

Оцінка доходів 2020 року: $20 млн 

Провідні інвестори: Credo Ventures, Index Ventures, Kleiner Perkins, Sequoia Capital, Tiger Global 

Productboard інтегрується у наявні джерела даних, як-то Zendesk і Jira, що дає змогу спеціалістам з продуктів в одному місці слідкувати за відгуками користувачів, щоб приймати кращі рішення на основі реальних побажань клієнтів. Скріншот Productboard

Productboard інтегрується у наявні джерела даних, як-то Zendesk і Jira, що дає змогу спеціалістам з продуктів в одному місці слідкувати за відгуками користувачів, щоб приймати кращі рішення на основі реальних побажань клієнтів. Скріншот Productboard

Коли він обіймав посаду віцепрезидента з управління продуктом у GoodData, фірма бізнесових даних, чех за походженням Палан, 43, дивувався, чому немає ПЗ розробки продукту, в центрі якої стояли б потреби клієнта, а не інженерні пріоритети. Щоб запустити Productboard у Сан-Франциско, він поговорив із понад тисячею розробників продукту і створив 14 різних версій свого нового застосунку.

Productboard інтегрується у наявні джерела даних, як-то Zendesk і Jira, що дає змогу спеціалістам з продуктів в одному місці слідкувати за відгуками користувачів, щоб приймати кращі рішення на основі реальних побажань клієнтів. Уже понад 4500 клієнтів, серед яких UIPath і Zoom, користуються послугами компанії.

Route 

Засновники: Майк Морено, Еван Волкер (гендиректор) 

Інвестиції: $91 млн 

Оцінка доходів 2020 року: $34 млн 

Провідні інвестори: Album VC, Craft Ventures 

Route прагне вирішити проблему онлайн-продажів, що відома як «Де моє замовлення?», або «wismo», як її називають в індустрії. Компанія робить це, зʼєднуючи продавців з їхніми клієнтами після оформлення замовлення онлайн. Ще вона пропонує вбудовану страховку доставки.

«Ми рекомендуємо клієнтам в один клік повторно замовити обране», – каже Волкер. Це економить час і нерви покупців, адже їм не треба телефонувати до служби обслуговування клієнтів, щоб відслідкувати замовлення, що загубилося; така зручність збільшує прихильність користувачів брендам.

Стартап, що розташувався в Легі, Юта і надає послуги понад 10 000 продавців, приблизно половину своїх доходів отримує від комісії за послугу страхування, а решту від комісії за транзакції, яку сплачують продавці щоразу, коли клієнти купують продукт через Route. Відслідковування пересування покупки безкоштовне. 41-річний Волкер започаткував свій перший онлайн-бізнес у 14, коли створив сайт, на якому продавав відеоігри; за кілька років його річні продажі перевищили $10 млн.

Salt Security 

Засновники: Рої Еліяху (гендиректор), Майкл Нікосіа

Інвестиції: $131 млн 

Оцінка доходів 2020 року: $10 млн 

Провідні інвестори: Advent International, S Capital VC, Sequoia Capital, Tenaya Capital, Y Combinator 

Salt Security використовує автоматизацію і великі дані, щоб визначати слабкі місця у API; компанія пропонує набір інструментів, які дають застосункам «говорити» одне з одним. Таким чином, стартап, який народився у 2016-му, пропонує аналіз і прибирає ризики для своїх клієнтів, серед яких Home Depot і City National Bank.

28-річний Еліяху почав кодувати у девʼять у рідному Явне, Ізраїль, а в 11 став розробником-фрілансером. Під час служби в Збройних силах Ізраїлю, на яку він пішов у 18, він тісно працював із елітним Підрозділом 8200 у питаннях кібербезпеки. Він заснував Salt Security у Кремнієвій долині, але в нього залишаються офіси в Ізраїлі.

API – це основа цифрової трансформації й інновацій, переконаний Еліяху, але широке використання тисяч API для розробки ПЗ призводить до проблем із безпекою. Результат: компанія очікує цього року отримати $20 млн доходу.

Shef

Засновники: Джої Ґрассіа (співгендиректор), Алвін Салехі (співгендиректор)

Інвестиції: $29 млн

Оцінка доходів 2020 року: $3 млн

Провідні інвестори: Andreessen Horowitz, Craft Ventures, M13

Shef – це дитя двох американців у першому поколінні, які хотіли створити фінансові можливості для емігрантів. Стартап допомагає домашнім кухарям продавати страви тим, хто інакше замовив би щось із кафе чи ресторану. За рік після знайомства на Forbes Under 30 Summit 31-річний Алвін Салехі, засновник Code.gov, і 34-річний Джої Ґрассіа, серійний підприємець, обʼєдналися, щоб створити маркетплейс у Сан-Франциско.

Вони одразу почали лобіювати зміни місцевих законів і законів штату, які забороняли людям мати домашні ресторани. Частково завдяки цим зусиллям Shef тепер працює у восьми містах, серед яких Сан-Франциско, Нью-Йорк і Остін, і доставив понад мільйон страв, які приготували іммігранти, домашні кухарі та інші.

Компанія не розкрила кількість кухарів, які наразі працюють із нею, але повідомила, що у списку очікування 16 000 охочих приєднатися до маркетплейсу. «Це дуже особиста місія для нас обох», – каже Салехі.

Squire Technologies

Засновники: Сонж Ларон (гендиректор), Дейв Салвант

Інвестиції: $143 млн

Оцінка доходів 2020 року: $4 млн

Провідні інвестори: CRV, Iconiq Capital, Tiger Global, Trinity Ventures

Ця універсальна платформа для барбершопів почалася як сайт бронювання. Невдовзі сайт став надавати фінансові послуги, а тепер тестує дистрибуцію необхідних товарів, таких як бритви і леза. Мангеттенська компанія бере зі своїх 2000 клієнтів щомісячну плату в розмірі від $100 до $250 за один барбершоп і комісійні за послуги.

37-річний Сонж Ларон звільнився з юридичної фірми Skadden Arps, а 36-річний Дейв Салвант покинув роботу продавця в AXA, щоб заснувати компанію. Вони взялися керувати одним із мангеттенських барбершопів, щоб краще вивчити бізнес. Старт у хлопців був важкий, переконати інвесторів було непросто, але з третьої спроби їм вдалося потрапити в акселератор Y Combinator.

Сьогодні інвестори вже бачать потенціал, і після $60 млн інвестицій минулого липня оцінка Squire зросла втричі – до $750 млн. «Треба почати вкладати гроші у проєкти засновників-афроамериканців на ранніх етапах, – каже Ларон. – Інституційному капіталу потрібно більше ризикувати».

Sundae 

Засновники: Джош Стек (гендиректор), Ендрю Свейн

Інвестиції: $136 млн 

Оцінка доходів 2020 року: $10 млн 

Провідні інвестори: Fifth Wall, Founders Fund, General Global Capital, QED Investors, Susa Ventures 

Коли власникам будинку треба швидко продати свою нерухомість, особливо ту, що в не найкращому стані, вони можуть стати жертвами невигідних пропозицій перекупників. Сан-франциський стартап Sundae пропонує альтернативу на 23 ринках США.

Його маркетплейс бере з потенційних інвесторів комісію 5–7% і дає продавцям будинків можливість обрати серед низки покупців за готівку, яким не треба будинок із ремонтом і особистий огляд. Угода купівлі-продажу може бути підписана навіть упродовж 10 днів.

35-річний Стек раніше був партнером-засновником компанії LendingHome, яка пропонує кредити інвесторам у нерухомість. 50-річний Свейн був фінансовим директором у тій же компанії. Їхнє трирічне дітище Sundae вже має понад 4500 інвесторів.

Titan

Засновники: Макс Бернарді, Клейтон Ґарднер (співгендиректор), Джо Перкоко (співгендиректор) 

Інвестиції: $75 млн 

Оцінка доходів 2020 року: $3 млн 

Провідні інвестори: Andreessen Horowitz, General Catalyst, Y Combinator 

Попрацювавши у гедж-фонді Farallon і фірмі приватного капіталу Cerberus, 31-річний Ґарднер розчарувався в тому, що інвестиції є прерогативою ультрабагатіїв. «Як представник меншості зі скромної родини, я хотів, щоб такі люди, як мої друзі і родина, мали доступ до сфери інвестицій», – каже він. Тому обʼєднався з іншим випускником Вортонської школи бізнесу Перкоко і випускником Стенфорду Бернарді, щоб заснувати Titan у 2017-му.

Спочатку їм важко було знайти гроші, але з третьої спроби у 2018-му їм вдалося потрапити до акселератору Y Combinator. Через мобільний і компʼютерний застосунок клієнти мають прямий доступ до фінансових менеджерів із досвідом роботи у гедж-фондах за $100 комісійних незалежно від капіталу. У компанії 30 000 клієнтів і активів на $750 млн під її управлінням.

Vanta 

Засновники: Крістіна Касіоппо (гендиректорка), Ерік Ґолдман  

Інвестиції: $55 млн 

Оцінка доходів 2020 року: $9 млн 

Провідні інвестори: Sequoia, Y Combinator 

Касіоппо працювала менеджеркою продукту в проєкті для документів Paper від Dropbox, коли їхня команда зіткнулася з проблемами з юридичною командою компанії: їхня робота порушувала угоди Dropbox із клієнтами. Це надихнуло її стати співзасновницею Vanta, що розташувалася у Сан-Франциско, щоб створити ПЗ, яке б запобігало виникненню такої проблеми.

Тепер техкомпанії, такі як Affinity, Lattice, Loom і Notion, серед 1500 клієнтів, які використовують інструменти Vanta, щоб засвідчити, що вони надійно зберігають дані користувачів у хмарі і весь час дотримуються користувацької угоди. Vanta регулярно оновлює угоди про користування.

«Ми вважаємо Vanta безпековою компанією, яка ховається за маскою тієї, що займається дотриманням відповідності угодам, – каже 35-річна Касіоппо. – Ми щодня виконуємо свою роботу, адже вона дійсно впливає на реальних людей».

Vendr 

Засновник: Раян Ню (гендиректор) 

Інвестиції: $66 млн 

Оцінка доходів 2020 року: $4 млн 

Провідні інвестори: Craft Ventures, F-Prime Capital, Tiger Global 

Із поширенням ПЗ як послуги компанії почали витрачати на це більше часу і грошей, а фірми, які надають такі послуги, наймають все більше продавців, щоб пробитися до нових клієнтів. Ню, 36, який всю свою карʼєру продавав і купував ПЗ як послугу, прагне допомогти компаніям впоратися з продажами без зайвої мороки.

«Коли я сам був продавцем, то бачив, що продавати ПЗ як послугу страшенно важко. На закриття угоди йде 90 днів, а 80% угод не закривається, тому таку серйозну неефективність важко не помітити, – розповідає він. – Якщо ж говорити з боку покупців, то ПЗ як послуга – це дуже дорого, але вкрай важливо, а ціна на цей товар часто залежить від продавця, з яким ти говориш».

Бостонська Vendr, заснована у 2019-му, виступає посередником у таких покупках. Коли Ню заснував компанію, двоє його колишніх роботодавців – дизайнерська фірма InVision і компанія ПЗ HubSpot – стали його першими клієнтами. Сьогодні до списку клієнтів, які за послуги Vendr платять від 1% до 5% від своїх витрат на ПЗ, входять Canva, Reddit і DraftKings. Цього року компанія очікує на збільшення доходів утроє.

Very Good Security 

Засновники: Махмуд Абделкадер (гендиректор), Маршалл Джонс

Інвестиції: $105 млн 

Оцінка доходів 2020 року: $11 млн 

Провідні інвестори: Andreessen Horowitz, Goldman Sachs, Vertex Ventures US 

Фінтех-ветерани Аблелкадер і Джонс повторюють одну мантру: не можна хакнути те, чого немає. Проблема в тому, що дані усюди. Вони запустили Very Good Security у 2016-му, щоб розділити дані і їхню цінність. Сан-франциська компанія збирає чутливу інформацію в компаній, сегментує її і ховає в надійні сховища аж до завершення транзакції. Це дає змогу клієнтам, таким як DoorDash і Brex, більше не хвилюватися щодо законів про захист особистих даних і дотримання заходів захисту кредитних карток.

«Ті, хто використовує дані, необовʼязково має бачити, тримати або володіти ними, – говорить Абделкадер. – Вони просто хочуть розділити користь даних, їхню цінність і володіння цими даними». Абделкадер, 37, і Джонс, 41, раніше створили платформу Balanced, яка опрацьовувала платежі на маркетплейсах до закриття платформи у 2015-му.

Viz.ai 

Засновники: Девід Ґолан, Кріс Менсі (гендиректор) 

Інвестиції: $150 млн 

Оцінка доходів 2020 року: $12 млн 

Провідні інвестори: Greenoaks Capital, Innovation Endeavors, Insight Partners, Kleiner Perkins, Scale Venture Partners 

Програмне забезпечення сан-франциської компанії порівнює КТ-знімки мозку із базою даних знімків, щоб знайти ранні ознаки інсульту, який спричинила оклюзія великих судин. Фото Viz.ai

Програмне забезпечення сан-франциської компанії порівнює КТ-знімки мозку із базою даних знімків, щоб знайти ранні ознаки інсульту, який спричинила оклюзія великих судин. Фото Viz.ai

Під час роботи нейрохірургом у Великій Британії Мансі на власні очі бачив, як операція, яка могла би пройти успішно, закінчувалася тим, що пацієнт помирав, бо знадобилося забагато часу, щоб доставити його до операційної. У 2016-му, коли він отримував диплом MBA у Стенфордській школі бізнесу, він познайомився із Ґоланом, ізраїльським постдоком, який вивчав машинне навчання і нещодавно виписався з лікарні після підозри на інсульт.

Їх обʼєднало спільне обурення браком даних, які могли б посприяти прийняттю кращих медичних рішень. Свою ідею про вдосконалення лікування інсульту вони представили на уроці, який вів колишній гендиректор Google Ерік Шмідт; той запропонував посівні інвестиції через його фірму Innovation Endeavors. Програмне забезпечення сан-франциської компанії порівнює КТ-знімки мозку з базою даних знімків, щоб знайти ранні ознаки інсульту, які спричинила оклюзія великих судин.

«Алгоритм читає знімок упродовж 60 секунд після потрапляння пацієнта до відділення швидкої допомоги, а не через чотири-пʼять годин і 12 або 13 телефонних дзвінків, – пояснює 36-річний Менсі. – За 60 секунд мені на телефон прийде сповіщення, і я побачу знімки на своєму смартфоні».

Результат: майже 900 лікарень стали клієнтами компанії, серед них і Cleveland Clinic і Geisinger, а ще така їхня технологія штучного інтелекту стала однією з небагатьох, яку схвалила програма Medicare. Viz.ai тепер збирається визначати не лише інсульти, а й тромбоемболію легеневої артерії й розшарування аорти.

Wheel 

Засновники: Мішель Дейві (гендиректорка), Ґріффін Мулкахі

Інвестиції: $66 млн 

Оцінка доходів 2020 року: $8 млн 

Провідні інвестори: CRV, Lightspeed Venture Partners, Silverton Partners 

Популярність телемедицини зросла до небес під час пандемії COVID-19, тому багато компаній з надання цифрових медичних послуг, лікарень і великих роботодавців опинилися під завалом попиту. Це призвело до того, що вони змушені були вдаватися до ненайкращих рішень. Остінська компанія Wheel пропонує ПЗ, що допомагає організувати телемедичну практику, а також дає можливість скористатися мережею перевірених лікарів і медсестер/медбратів, які працюють за контрактом.

На відміну від брендових послуг телемедицини, які надають компанії на зразок Teladoc, Wheel працює на задньому плані і пропонує інструменти, які допомагають лікарням або телемедичним компаніям пропонувати послуги віртуальних медичних консультацій. 32-річна Дейві і 38-річний Мулкахі вперше усвідомили труднощі наймання медичного працівника через різницю в законах штатів, коли працювали в телемедичному стартапі.

У 2018-му вони вирішили розібратися з цією проблемою, створивши маркетплейс для медичних працівників у сфері телемедицини. Тепер компанія розраховує на те, що її ПЗ зможе допомогти надати послуги понад мільйону пацієнтів у 2021-му, що впʼятеро більше, ніж у 2020-му. У постпандемічному світі, переконана Дейві, багато різних компаній ставитиме саме на віртуальні медичні послуги. Wheel також додала психологів і психіатрів, і планує додати медичне сортування (тріаж). 

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

Бізнес у космосі, Поляков, Parimatch | 25 найрозумніших компаній