Після дворічного затишшя український Reface нарешті випустив новий продукт – AI Avatar. У 2020-му AI-стартап вже був зіркою AppStore. Чи допоможуть обігнати конкурентів згенеровані фото для соцмереж за $7.
«Ми прекрасно розуміємо, що не можна постійно бути на хвилі», – казав Forbes у 2020-му співзасновник та тодішній CEO Reface Роман Могильний. Запущений випускниками Могилянки AI-стартап тоді купався у прихильності інвесторів й шукав нові можливості для заробітку. Cеред користувачів тодішнього Reface – Ілон Маск, Джастін Бібер, Брітні Спірс.
Перший хіт Reface – однойменний додаток, що замінює обличчя на фото й GIF-анімаціях, – за два роки завантажили понад 250 млн користувачів. В його основі – генеративно-змагальна нейромережа (GAN). З того часу нейронні мережі, що генерують зображення, завоювали світ і стали одним із головних технологічних трендів 2022 року.
Під кінець 2022-го Reface випустив новий інструмент – AI Avatar, що робить тематичні фото для соцмереж. Це мікс власних напрацювань стартапу та надпопулярного сервісу із відкритим кодом Stable Difusion. У сервіс треба завантажити десяток фото й на виході отримати півсотні згенерованих зображень. Чому це виглядає як спроба застрибнути у останній вагон потяга, що ось-ось відійде?
Як працює AI Avatar
Про інструменти для генерації картинок команда Reface роздумувала пів року, та за реалізацію взялася лише півтора місяця тому. Запущений у середині грудня 2022-го AI Avatar – одна із функцій в основному додатку для iOS та Android.
Фішка AI Avatar – гіперреалістичні зображення, каже голова з продукту Reface Денис Терещенко. Користувач має завантажити до сервісу десять селфі й обрати один з кількох десятків стилів, в якому генерується зображення. За годину алгоритм видасть три партії по 16 портретів у образі супермена чи Санти із різдвяної листівки.
По два-три зображення у кожній партії не валідні – з неправильним кольором очей, формою обличчя, носу тощо. «Але це субʼєктивна історія», – каже Терещенко.
Одна спроба створити набір арт-фото коштує $6,99. Світлини в зашифрованому вигляді зберігаються в додатку дві доби, а потім видаляються. За кожну нову партію – окрема оплата.
Ще одна особливість – 22 арт-стилі для зображень.«AI Avatar дозволяє побачити себе бетменом або супергероєм, цього в інших немає», – каже Іван Пасічник, голова R&D «Київстар» й фанат нових технологій. Reface планує оновлювати бібліотеку стилів щотижня. Які успіхи в новинки?
За останніх 12 місяців додаток Reface завантажили 70 млн разів. Частку грудневих завантажень оновленої версії із AI Avatar стартап не розголошує. До 26 грудня продукт не вийшов в лідери магазинів додатків в жодній з країн. В українському AppStore він на 44-му місці в розділі «Розваги».
На ProductHunt новий продукт стартапу отримав десятки позитивних коментарів, але поки зміг піднятися лише на 12-те місце у тижневому заліку. На третьому місці у списку найкращих продуктів місяця – ШІ-генератор відеоаватарів, що розмовляють, від ізраїльського стартапу D-ID. У ньому скомбіновані можливості Stable Diffusion, текстової нейромережі GPT-3 та напрацювання самих розробників. На що розраховують засновники Reface?
Чи є бізнес на штучному інтелекті
Нинішній CEO й кофаундер Reface Дмитро Швець робить ставку на демократизацію роботи з генеративними нейромережами. Щоб працювати з надпопулярними DALL-E 2 від OpenAI, Midjourney, Stable Diffusion треба вміти формулювати так звані промпти – текстові задачі для штучного інтелекту. Користувачам Reface потрібно лише завантажити фото та почекати, поки нейромережі зроблять все самі, впевнений Швець.
Так думає не він один – аналогічних інструментів на ринку вистачає. Один з найголосніших – Lensa – давній суперник Reface від російського стартапу Prisma Labs. Його у 2016-му запустили вихідці із Mail.ru Group та «Яндекса».
ШІ-продукт Lensa – інструмент magic avatars для генерації арт-селфі – з’явився наприкінці листопада. Лише за перших п’ять днів грудня він отримав 4 млн завантажень та $8 млн виторгу від продажу пакетів аватарів за $3–12.
Слідом Lensa зловила хвилю критики через побоювання щодо безпеки користувацьких даних та експлуатацію праці художників. ШІ компанії генерує «чарівні аватари» на основі робіт реальних митців, але не платить їм роялті за використання.
Крім продукту створеної росіянами Prisma Labs, на американському ринку набирають популярність інструменти DrawAnyone, Facetune від ізраїльського розробника фото- та відеоредакторів Lightricks. Згенеровані ШІ селфі можуть стати новими фільтрами Snapchat, пише The Verge. Чи можна на цьому заробити?
Reface, який навесні 2021-го Forbes оцінював у $20–60 млн, береже фінансові секрети. Ні виторгу, ні поточної оцінки Швець не розголошує. За листопад 2022-го Reface заробив $1 млн в AppStore та $300 000 в GooglePlay, свідчить аналітика SensorTower.
У серпні 2020-го цифри були значно вищими – $2 млн та $1 млн відповідно. Але й тоді стартап із 60 співробітниками на борту працював в нуль і реінвестував заробітки у розвиток, запевняв Швець. Команда з того часу збільшилася втричі, а нових інвестицій протягом останніх двох років стартап не залучав.
Головні цифри про Reface
CEO: Дмитро Швець
Рік заснування: 2018
Засновники: Роман Могильний, Олесь Петрів, Ярослав Бойко, Денис Дмитренко, Кирило Сигида, Дмитро Швець, Іван Алцибєєв
Інвестиції: $5,5 млн
Інвестори: Adventures Labs, Сергій Токарєв (Roosh), Andreessen Horovitz
Штаб-квартира: Київ
Команда: 178 осіб. Наприкінці 2021-го стартап скоротив 18% штату, у 2022 році компанія найняла 35 людей, що в п'ять разів менше ніж торік.
Під час повномасштабної війни Reface запустив додаток Мемомет для створення проукраїнських мемів. До Дня Незалежності стартап разом із фандрейзинговою платформою UNITED24 запустив віртуальну Ходу Незалежності 16 містами України.
За рік ця технологія може мати неабиякий розвиток, але наразі – це лише результат піврічної роботи, переконаний Терещенко. Поки ранні користувачі готові платити – Пасічник з «Київстару» виклав $21 за 3 спроби. Регіональна директорка Startup Grind Олеся Мальована зупинилася на двох. «У кожному пакеті велика кількість згенерованих зображень, мені цього достатньо», – каже вона.
В середньому користувачі купують понад два стилі, каже Терещенко. Але є ризик, що нова іграшка зрештою наскучить. «Всі колись дороблять свої аватарки», – визнає він.
План Швеця йде далі генерації художніх аватарок для соцмереж. AI Avatar – проміжний етап між вже обкатаною заміною облич face-swap та новим продуктом Reface Metahead. Технологію ШІ-генерації деталізованих 3D-об’єктів із простих двовимірних зображень стартап презентував у листопаді 2022-го.
Ідея в тому, щоб із десятка фото створити тривимірну модель людини, пояснює Швець. Фішка знову у гіперреалістичності. Metahead має відтворювати найдрібніші риси, родимки, зморшки тощо.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.