Запрограмувати на англійську. Як онлайн-школа AllRight планує подружити вчителів і алгоритми /Фото Олександр Чекменьов
Категорія
Інновації
Дата

Запрограмувати на англійську. Як онлайн-школа AllRight планує подружити вчителів і алгоритми

Олег Оксюк: «Більшість вчителів заробляють $500–1000 на місяць. Носії можуть розраховувати і на $2000–3000». Фото Олександр Чекменьов

Засновник дитячої онлайн-школи англійської мови Олег Оксюк хоче зробити штучний інтелект повноцінним учасником навчального процесу. Але поки нарощує «армію» із сотень вчителів та збирає мільйонні інвестиції.

Розробник Олег Оксюк у 2000-х поїхав до США, знаючи мови програмування краще, ніж англійську. Після кількох провальних бізнесів він у 2017 році запустив дитячу мовну онлайн-школу AllRight. Ніша дорослого навчання в інтернеті вже була щільно зайнята, а ось дітей переважно вчили офлайн. Оксюк був упевнений, що місце репетиторства – в онлайн-просторі.

На запуск Оксюк витратив $200 000 з власної кишені і не прогадав. За три роки в активі його сервісу – 10 000 клієнтів, що платять, і $6,7 млн інвестицій. Останній раунд – $5 млн від Genesis Investments, TMT Investsments, TerraVC – став одним із найбільших для українських стартапів у 2020 році.

Поки інші школи не пішли далі відео-уроків, Оксюк вже експериментує зі штучним інтелектом. Глобальна мета AllRight – зробити так, щоб алгоритми допомагали вчителям вести заняття. У світі, де навчання переїхало на екрани, це дуже доречно.

Як усе влаштовано

AllRight – платформа, на якій вчителі проводять індивідуальні онлайн-заняття з дітьми від 4 до 12 років. Перший пробний урок – безкоштовний. Якщо дитині все сподобалося, далі батьки купують курс занять.

Середня вартість одного заняття – $10. Заробляє AllRight на комісії з кожного уроку. Її розміри засновник не розголошує. «Ми і вчителям платимо по-різному в залежності від рівня», – додає він. Для порівняння, у сервісу для репетиторів Preply комісія коливається від 18% до 33% і залежить від кількості проведених уроків.

У команді стартапу 70 осіб. У Хмельницькому в AllRight є R&D-офіс із 20 фахівців – там починалася і до цього часу ведеться розробка продукту. Головний офіс розташований у Києві, але Оксюк напівжартома називає його віртуальним. В AllRight співробітники з півтора десятка країн, в основному вони працюють віддалено. Сам засновник повернувся в Україну у 2020 році.

Уроки на платформі проводять близько 700 вчителів із 35 країн світу. «З усіх континентів крім Антарктиди, – говорить засновник, – але найбільше з України».

Формально вчителі не є співробітниками компанії – з ними не укладають трудові договори і не зараховують до штату. Але і будь-хто бажаючий викладати на платформі не зможе – потрібна профільна освіта і мінімум річний досвід викладання англійської дітям. Якщо співбесіда проходить успішно, викладача вчать працювати на платформі і відкривають його профіль для учнів.

Заробіток залежить від його кваліфікації та кількості уроків. Більшість вчителів заробляють $500–1000 на місяць, підраховує засновник. Носії мови можуть розраховувати і на $2000–3000.

Вчителі та алгоритми

Протягом 2021 року стартап планує збільшити команду максимум до 100 осіб. Роздувати штат засновник не прагне, побоюючись проблем зростання. Водночас нових вчителів шукають постійно.

За два роки експансії AllRight вийшов на ринки Польщі, Іспанії, Італії та Німеччини. Більшість клієнтів – із СНД, на другому місці Європа. План розширення простий. «Щоб узяти вдвічі більше учнів, потрібно вдвічі більше вчителів», – каже Оксюк.

Масштабуватися таким чином стартап може до безкінечності, впевнений генеральний партнер Genesis Investments Віталій Лаптенок. Але в AllRight у розробці є ще одна «секретна зброя» – штучний інтелект.

«Ми хочемо першими у світі зробити технологію, яка доповнить живих викладачів штучним інтелектом», – описує ідею Оксюк. Елементи ШІ на платформі впроваджують з 2020 року, але їх роль поки більш адміністративна.

По-перше, алгоритми допомагають формувати внутрішній рейтинг учителя. Якщо батьки рідко купують курси після пробних занять, учитель систематично спізнюється або пропускає уроки, система закриває його профіль від нових клієнтів. Щоб відкрити його назад, викладачеві потрібно показати хороші результати з уже набраними учнями або пройти додатковий навчальний тренінг.

По-друге, алгоритми «переглядають» заняття і оцінюють їх якість замість живих методистів. Програма відстежує емоції і те, скільки спілкувалися вчитель і учень. «Ми вважаємо, що ідеальний варіант, коли дитина говорить протягом 40–60% уроку», – розповідає Оксюк. Якщо цифри відрізняються, вчителю рекомендують скорегувати план навчання. Зчитування емоцій також допомагає оцінити якість уроку – що більше їх, то краще.

Як буде виглядати «штучний помічник», засновник AllRight ще сам не уявляє – розробки поки на стадії експериментів. «Якщо вони виявляться вдалими, – сподівається Оксюк, – це стане істотною частиною нашого бізнесу і дасть нам дуже сильну конкурентну перевагу».

У парі з ШІ учитель зможе вести кілька занять одночасно. Алгоритм стане чимось на зразок асистента і буде допомагати працювати відразу з декількома учнями. Це дозволить суттєво знизити ціни, пояснює фаундер. Випробувати цю технологію стартап хоче в Європі, а потім вже йти з нею на китайський ринок.

Як стати єдинорогом

За останній рік інвестиції в освітні технології злетіли вдвічі, підрахувала аналітична компанія HolonIQ. У 2020 році інвестори вклали у світовій EdTech $16,1 млрд. Це у 32 рази більше, ніж десять років тому. Інвестори AllRight це враховують, але вкладалися з інших причин.

«Головним чинником стало те, що у них було постійне зростання виручки за останні два роки», – підкреслює партнер фонду Terra VC Данило Шапошников. Перш ніж інвестувати в AllRight, фонд переглянув близько 40 стартапів з цього сегмента. Український проєкт переміг завдяки стабільності платформи і штучному інтелекту.

Одного з найближчих конкурентів українського стартапу – російський сервіс Skyeng – Forbes Russia оцінив у $130 млн. Український Preply інвестори оцінюють у суму від $40 до $100 млн. Поточну оцінку AllRight ні засновник, ані інвестори не розголошують. Але впевнені, що стати єдинорогом, як китайський конкурент VIPKid (з оцінкою у $4,5 млрд), стартапу цілком під силу. «Ми, певно, і сотої частки відсотка ринку навчання іноземним мовам поки не зайняли», – оцінює Лаптенок. Залишилося тільки масштабуватися.

Ринок онлайн-вивчення іноземних мов – червоний океан, заочно сперечається з інвесторами засновник і CEO сервісу Preply Кирило Бігай. Гравців і у «дитячому», і у «дорослому» сегментах багато, маркетинг – дорогий, перераховує він. «Рости на цьому ринку можна, але конкуренції вистачає», – вважає Бігай.

Щоб розвиватися далі, AllRight продовжить експериментувати з ШІ та збільшить витрати на маркетинг. Також скоро на платформі повинен з'явитися курс для підлітків і групові уроки. Займатися ще й навчанням дорослих, як Skyeng, Оксюк поки не планує. «Ми хочемо робити щось одне, але дуже добре», – пояснює він.

У найближче десятиліття ми побачимо дуже багато інновацій в освітніх технологіях, прогнозує засновник і CEO платформи онлайн-курсів Prometheus Іван Примаченко. Але до повноцінного ринку ще далеко. «Мені це нагадує e-commerce 20 років тому», – продовжує він. Формати навчання ще формуються – зрілими і зрозумілими вони стануть років за п'ять. Так що «освітній Amazon», вочевидь, ще тільки зростає.

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

Розпочний свій бізнес. 25 жінок в IT